|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg har en skuff full av krydder. De er i glass, poser, bokser og gudene vet hva. Det tar enormt med plass, og det er vanskelig å finne. Jeg trenger et system! Noen kryddere er det greit at er i strøglass, som for eksempel kanel. Andre kan man forsyne seg av med skje og strø over. Kanskje jeg kan bruke tesil på kanelen i stedet for å ha den i et glass som tar mye plass?
![]() |
#2 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg har en skuff med små IKEA glass til krydder som kjøpes i poser/løs vekt, og en hylle i skapet til de som kjøpes i bokser og glass. Det funker fint for meg. I skapet er også en skoeske med uåpnede poser og slikt.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg har også ikeaglass, men jeg har for mange og de tar for stor plass. Det er også problematisk at jeg ikke kan se oppå hlet hvilket krydder det er. Jeg har absurde mengder krydder.
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Et helt skap. Og i esker i boden, pakket omtrent som det.
![]() |
#6 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg synes det er greiest å oppbevare krydderiene stående i glass, gjerne i glassene de kommer i, og kleber små etiketter med navn på toppen av krydderglassene. Det fungerer utmerket. Til krydderposer har jeg et lignende system som i hovedinnlegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?
Jeg har merket alle glassene oppå, ellers blir det jo håpløst. Jeg har også absurde mengder krydder.
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?De ligger i innsats i skuffen. Det dumme er at mange med dobbelt lokk åpner seg av seg selv. Det er fint at det lukter litt godt i skuffen, men upraktisk med kardemomme og oregano i løs vekt.
![]() |
#9 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg kjenner problemet, for jeg har så mye krydder at slike krydderskuffer til liggende glass, krydderhyller eller lignende ikke er praktisk. Jeg bruker bokser som kan stables oppå hverandre og har rett og slett krydderet i et skap. Jeg holder oversikt ved å sortere dem etter bruk slik at jeg alltid vet omtrent hvor i skapet den typen krydder jeg trenger står.
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Eg har kjøpt slike plastboksar på Nille, det går to i høgden i kjøkkenskapet.
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Har de i glass i skuff med sånn der Ikea-insert (liggende).
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg har sånne liggende innstanser i to av kjøkkenskuffene mine. Riller som glassene ligger i. Posene ligger i en plastboks i samme skuff.
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg også, resten står ved siden av. Jeg har en dobbel ligge-greie i hver skuff. Men jeg har kanskje bare 5-8 ved siden av + den boksen med poser.
![]() |
#15 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg har dedikert et kjøkkenskap til saken. Nå står de der og jeg har delt de litt inn i områder. Type baking, indisk/texmex, og sånn. Men det står løst og det er kaos. Så abonnerer.
![]() |
#16 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg har også way for mye krydder, så her nikker jeg gjenkjennende. For ikke snakke om forskjellige flasker med dill og dall som må oppbevares i kjøleskap! Trenger nesten et eget kjøleskap bare for slike ting! Fish sauce, hoisin sauce, chilisaus, teriakisaus osv osv. Det tar mye plass altså.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Jeg har sånne skuffeinnsatser som under her, IKEA, funker som ei kule. Ja, tar litt plass, men nå finner jeg iallefall krydderet mitt. :-)
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Vi har også de liggende innsatsene. Synes de tar overraskende mange krydderglass. Resten lagrer jeg omtrent som i bloggen, i poser i en eske inni skapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hvordan oppbevarer du krydderet ditt?Skulle Google praktisk løsninger og fant denne tråden herfra: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=84778
![]() |
|
|