|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?
Først og fremst fordi jeg ikke gjør den typen jobb og at med mindre lærere kun spisser elevenes blyanter blir det feil fokus, jeg synes det er synd hvis lærerne ser på seg selv som sjauere på den måten der.
|
|
|
#262 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Hm? Det skjønte jeg ikke helt. |
|
|
|
|
|
#263 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg synes det virker som om dere argumenterer for at faglig styrke/kunnskap og utvikling ikke er viktig.
|
|
|
#264 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Å. Det kjente jeg meg virkelig ikke igjen i. Jeg tror aldri jeg verken har sagt eller ment det. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg vil veldig gjerne utdanne meg mer. Mye mer. |
|
|
|
|
|
#266 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Men tror dere virkelig det er lurt å avvise en generell kursing/fagutviklingsplan fordi bemanningsnorm ikke er på plass? Det er der jeg mister dere. For jeg skjønner godt at dere vil bemanning først, men ikke at dere argumenterer åpent for at fagutvikling ikke er noe dere ønsker.
|
|
|
#267 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Men det er da virkelig ingen som har sagt noe i nærheten av det? Det er mulig Oslos k nødt kan tolkes dithen, men jeg tror egentlig hun prøvde å sette fokus på noe som er utfordrende i skolehverdagen og hvordan forslagene til løsning ofte ikke henger på greip. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
maler
|
Ikke? Jeg synes flere har sagt noe i den retning i flere tråder.
|
|
|
#269 |
|
Kontrollfrik
Jeg har ikke sagt noe om dette temaet overhodet, såvidt jeg husker. Skal sjekke. Jeg må også finlese det de andre har sagt for å være sikker. |
|
|
|
|
|
#270 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg holder muligheten åpen for at jeg feiltolker altså, jeg bare har oppfattet det sånn og sliter litt med å få det til å henge sammen.
|
|
|
#271 |
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg er ikke med dere her altså, hvem nå enn det er. Jeg vil videreutdannes hele tiden. |
|
|
|
|
|
#272 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg vet heller ikke helt hvem "dere" er. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Librocubicularist
|
Eg er ikkje mot vidareutdanning som sådan. Eg synest fagleg utvikling er ekstremt viktig og eg skulle absolutt ønske det kunne bli sett av meir tid til å halde seg fagleg oppdatert. Slik det er nå, er det noko ein må gjere på fritida, meir eller mindre. Eg tar meir enn gjerne mot fagleg påfyll, viss det blir sett inn ressursar til å ta seg av det sosiale og psykososiale miljøet til elevane, gjere papirarbeid, fylle ut skjema, snakke med foreldre og alt det andre vi allereie gjer i tillegg til å vere fagpersonar. Men det er ikkje plass til å putte inn fleire oppgåver som fortrenger sjølve undervisninga, slik arbeidskvardagen er nå. Og dei forslaga som ligg på bordet er forslag som vil kreve tid og ressurser og fortrenge undervisninga og arbeidet med elevane. Det går ikkje an å bare fylle på med fleire arbeidsoppgåver utan å ta bort noko.
|
|
|
|
#274 |
|
maler
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Nei, det ser jeg altså. Jeg tenker jo at hvis man skal sette av tid til faglig fordypning må det selvfølgelig fortrenge dagtidsoppgaver med påfølgende behov for mer bemanning. Men jeg skjønner jo den mistroen til ledelsen, den er kjent for å si det sånn. At oppgavene og løftene kommer uten prioritering fra politisk hold.
|
|
|
#275 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Librocubicularist
|
Hittil er det i alle fall det som har vore normalen. Stadig nye pålegg, utan tid til å gjere arbeidsoppgåvene. Det går ut over elevane i siste instans. For meg som lærar har den største personlege konflikten vore mellom leiinga og elevane. Eg skal heile tida dokumentere oppover, det kjem stadig nye tidstyvar og ein må prioritere bort ting for å vere meir effektiv. Det går ut over dei som ikkje stiller konkrete krav og eg sitt igjen med ei kjensle av å levere frå meg eit arbeid som ikkje er godt nok.
|
|
|
|
#277 |
|
audio, video, disco
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?http://www.norsklektorlag.no/getfile...%20%282%29.pdf Vel verdt å lese, både for skolefolk og andre: den politiske kommentaren og intervjuet med Hattie.
|
|
|
#278 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg er da virkelig ikke mot etterutdanning - etterutdanning er gøy og nyttig. Men det løser ikke problemene med at det er for mange elever i klasserommet som får for lite tid med lærer. (Og oppgaver forsvinner ALDRI uansett hvor mange nye som kommer på bordet.)
Sist redigert av oslo78 : 13-09-13 kl 09:34. |
|
|
|
|
|
#279 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Hvilken regjeringskonstellasjon tror du vi ender opp med?Jeg er ikke lærer i skolen, men barnehagelærer, men jeg forstår likevel hva lærerne her mener angående kursing og videreutdanning. Det er ikke det Katta, at vi ikke er interessert i faglig utvikling, men jeg for min del skulle ønske at jeg fikk bedre rammer slik at jeg kunne bruke den utdannelsen jeg faktisk allerede har.
|
|
|
#280 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er det vel ingen som har gjort? Men jeg mener at bemanning er viktigere enn etterutdanning akkurat nå. |
|
|
|
![]() |
|
|