Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Heikki Holmås sin tweet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-13, 12:08   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heikki Holmås sin tweet

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Vi trenger mer fokus på miljø - det har vi ikke hatt i de siste åtte årene, med en flertallsregjering som har forhandlet internt fra sak til sak, hvor det i tilstrekkelig grad ikke har vært synliggjort i mediene hvilke kompromisser som er inngått og hvorfor.

Vi trenger en dreining fra den oljedopede økonomien vi lever i nå.

Og vi trenger et helt annet fokus på høyere utdanning og forskning enn det har vært de siste åtte årene.

Og ikke minst trenger vi kanskje en regjering som tør å ta beslutninger som gjør litt vondt med en gang, men vil gavne hele befolkningen på sikt. Hvor både arbeidsgiver og arbeidstakersiden blir hørt.

Jeg skjønner at mange lurer på hvorfor i alle dager man skal bytte regjering når man har det så godt. Men faktum er at det som skjer i Europa allerede påvirker oss, og det vil fortsette å gjøre det. Og vi kan velge å stikke fingrene i ørene og satse på at det går bra, eller så kan vi brette opp ermene og ta i et tak nå, sånn at vi slipper unna de verste krisene.

Her kjenner jeg bare at jeg tror det motsatte. Jeg tror ikke det blir mer fokus på miljø. Til det står Frp og Høyre for sterkt. En av Frps kjernesaker er jo bedre kår for bilisten blant annet

Jeg tror også at de kommer til å gjøre en del grep kjapt uten å tenke langsiktig fordi de skal vise endring for endringenes del. Jeg tror dessuten at forholdene mellom arbeidsgivere, arbeidstakere og staten i Norge er et av våre sterkeste kort når det kommer utjevning og bremse utviklingen mot økte forskjeller. Endringer i arbeidsmiljøloven og sykepengerettigheter tror jeg bare vil ramme de som har minst fra før.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.