|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Navn på flybillett vs. pass
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Navn på flybillett vs. passDet der burde gå helt bra. Med mellomnavn mener du et til etternavn (og ikke et fornavn)? Vi har et langt etternavn i flere deler og det er ikke alltid hele navnet blir med på billetten og det har alltid gått bra. Nå er jo tyskere nøyaktige, men så pirkete er de sjelden, syns jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Navn på flybillett vs. passJo det kan jeg kanskje. Jeg er jo germanist selv og like pirkete.
|
|
|
#4 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Navn på flybillett vs. passRyanair: hun kommer ikke med, må kjøpe ny billett. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Navn på flybillett vs. passDe reagerte i Norge i passkontrollen og innsjekk da de hadde byttet plass på navn på tuppa. Men vi kom oss til London. Der reagerte de ikke...
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Navn på flybillett vs. pass
Ikke nødvendigvis. Kjæresten til sønnen min sto oppført med feilstavet navn på billetten. Og ikke bare det, hun hadde skiftet navn, og hadde bare pass med gammelt navn (men heldigivis dokumentasjon på at hun hadde skiftet navn). Jeg trodde aldri Ryanair ville godta det, men de fikset det på flyplassen. De påsto at det var lov å ha opptil to feil per navn, uten at jeg vet hva jeg legger i det.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Navn på flybillett vs. passJeg har langt etternavn. Veldig få systemer kan håndtere det, hvilket resulterer i ymse forkortelser på flybilletter, visa-kort osv.
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Navn på flybillett vs. passJeg ringte Norwegian, og hun jeg snakket med anbefalte at navnet er helt i samsvar med passet. Så hun fikset det for meg siden jeg hadde referansenr, og nå har jeg sendt en mail til treneren så får hun vurdere hva de gjør med de andre som mangler fullt navn.
|
|
|
#9 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Navn på flybillett vs. pass
Da tror jeg du hadde flaks |
|
|