Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er morsomt med Ylvis sin revesang?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-13, 09:41   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er morsomt med Ylvis sin revesang?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Nei, det er klart at hvis man ikke ler av det samme som resten av verden (og denne gangen er det nesten ikke en overdrivelse en gang) så ler man sjeldnere. Aldri faktisk. Kanskje man rett og slett er en treig, humørløs kjiping.

Det var virkelig overhodet ikke sånn ment, altså. Det var et slags retorisk spørsmål fordi jeg akkurat hadde sett "the Cabin og klarte ikke å holde meg fra å fnise selv om jeg prøvde. Også spurte jeg fordi jeg virkelig lurer - det er ikke alt jeg synes er morsomt heller, nemlig. For eksempel Oluf.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 10:10   #62
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg hater Ylvis, inkludert revesangen.

At man ikke synes det er morsomt er en ting, men å hate de? Jøje.

Gammel 20-09-13, 10:14   #63
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

At man ikke synes det er morsomt er en ting, men å hate de? Jøje.

Ja, det er jeg enig i altså, selv om jeg ikke syns revesangen og Ylvis er så morsomt som alle andre. Jeg hater dem ikke og unner dem all mulig suksess.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 10:17   #64
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I utgangspunktet fordi de har tatt tak i noe mange kanskje ikke hadde tenkte på - hva sier egentlig reven? Man vet det gjerne ikke før man googler.
Musikalsk sett er melodien fengende, og i tråd med hva som er 'in' for tiden av rytmer. Men en annen tekst, kunne det fort vært en sang som ble spilt ute. Produksjonen er god, videoen er av god kvalitet, og det blir komisk fordi sangen er så banal i seg selv. Morsom kontrast.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes også at det er den fullstendig fjollete innholdsløsheten som fremføres med slik patos og innlevelse som gjør det så utrolig morsomt. Bare se på midtpartiet der de synger så lidenskapelig (og tostemt) om at reven er deres "guardian angel" - og hvordan danserne går helt av skaftet med hoftebevegelsene sine. Og så er det så glitrende produsert. Og at de klarer å holde seg alvorlige. Og at de i det hele tatt har fått ideen. Og melodien er jo en fengende pop-låt.

Ja enig i dette. Og folk liker det, selv om innholdet er tullete og meningsløst. Det blir tildels en overdreven parodi av det klissete og tøysete som faktisk finnes i musikkindustrien på ordentlig. The Loney Island gjør jo det samme. Hvor banale ting kan vi selge med en kul innpakning?

Jeg ler ikke av den. Jeg synes den er fengende og kul, på samme måte som jeg synes andre produksjoner av lignende art er:

(Kilde: youtube.com)

Sist redigert av Dronningen : 20-09-13 kl 10:26.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 10:19   #65
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var virkelig overhodet ikke sånn ment, altså. Det var et slags retorisk spørsmål fordi jeg akkurat hadde sett "the Cabin og klarte ikke å holde meg fra å fnise selv om jeg prøvde. Også spurte jeg fordi jeg virkelig lurer - det er ikke alt jeg synes er morsomt heller, nemlig. For eksempel Oluf.

Oluf.

Jeg ler og fniser av mye rart, jeg altså, men når jeg skal få noe ferdig servert så har jeg en forkjærlighet for ting som er litt mer grensesprengende og provoserende enn Ylvis. De er sånne koslige gutter som lager TV for folk flest, og det er selvsagt helt greit, men jeg syns ikke det er så fryktelig morsomt humormessig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 10:43   #66
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg virkelig prøvd å se både revesangen og hyttesangen med humorbriller på, og på hyttesangen greide jeg faktisk ikke engang å trekke på smilebåndet en eneste gang.
Jeg synes ikke det er morsomt i det hele tatt.
Sånn generelt er jeg ikke et menneske som har en veldig godt utviklet humoristisk sans, men practical jokes, når jeg dummer meg selv ut og folk som virkelig driter seg ut uten å mene det er noe jeg kan le av.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 11:01   #67
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nå har jeg virkelig prøvd å se både revesangen og hyttesangen med humorbriller på, og på hyttesangen greide jeg faktisk ikke engang å trekke på smilebåndet en eneste gang.
Jeg synes ikke det er morsomt i det hele tatt.
Sånn generelt er jeg ikke et menneske som har en veldig godt utviklet humoristisk sans, men practical jokes, når jeg dummer meg selv ut og folk som virkelig driter seg ut uten å mene det er noe jeg kan le av.

Grunnen til at du ikke lo av hyttesangen er at du enda ikke har vært i sommerhuset mitt. Vi har alt, inklusive 15 ulike typer bestikk og servise og utedo og friluftstissing.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 20-09-13, 11:01   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ler ikke sånn "haha", av det, men smiler og humrer og syns det er veldig, jeg vet ikke, smilvekkende, å se på det. Og veldig, veldig fascinerende.

Nå ler ikke jeg høyt av mye jeg ser eller leser, da.

Gammel 20-09-13, 11:14   #69
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det virkelig slik at folk flest ikke vet hva slags lyd reven lager?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 11:21   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men er det virkelig slik at folk flest ikke vet hva slags lyd reven lager?

Næsj, alle vet jo at det er Chachachachacha - eller aooooouuw - elller ringadingadingding. Og dabadawopdeeeoww.

The Secret of the fox - an ancient mystery.

Gammel 20-09-13, 11:26   #71
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er morsomt. Samtidig så elsker jeg at en sang så uskyldig og barnslig fenger alle aldersgruppene. En herlig motsetning til alle de musikkvideoene som bare spiller på sex og kropp.

Hurra for Ylvis.

Gammel 20-09-13, 11:34   #72
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke Ylvis generelt er hikstemorsomme, og jeg klarer ikke å se programmene. Nå ser jeg stort sett aldri på sånne show, da.

Men jeg synes de får til noe her; det er intelligent og godt håndverk. De er jo så gjennommusikalske og er utrolig bra på å utfordre sjanger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 11:36   #73
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns de har en veldig god sjangerforståelse, og får til å være veldig presise i mange sjangre.

Gammel 20-09-13, 11:37   #74
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Ylvis har dødsbra humor! Og de både synger bra og spiller flere instrumenter.

Denne er imponerende.

(Kilde: youtube.com)

Jeg prøver jo å legge godsida til, og så på den. Selve sangen trakk jeg på smilebåndet av, ingen tvil om at han er dyktig på gitaren og til å synge, og konseptet var morsomt. Men "samboeren" hans som snakket først, var det morsomt? Ikke i mine øyne.

Fifteen kinds of cutlery...

Jeg synes det er megabra og fatter og begriper ikke dere som synes det IKKE er gøy. Så da lurer jeg på - hvis man ikke ler av Ylvis, hva ler man av da?

(De tar hyttelivet jeg kjenner så til de garder på kornet - fra de 15 ulike bestikkdelene til tissing ute til kortstokken som mangler et par kort. )

Jeg ler av mye. Spesielt parodier som tar ting (som jeg kjenner) på kornet. Det finnes en utrolig festlig sak med en nederlender som harselerer med Norge ved å snakke nedsettende om noe han tydeligvis misunner. Og nederlandske Toren C (noen finnes med engelsk teksting som man kan slå på i YouTube). I mange år lo jeg av Nytt på nytt, men det har jeg blitt lei av. Jeg ler av veldig mye, men ikke så mye av Ylvis. Det kan jo være at noe av grunnen er at jeg ikke har sett så mye på dem.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 11:41   #75
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes ikke Ylvis generelt er hikstemorsomme, og jeg klarer ikke å se programmene.

Jeg så litt på showet i går, og det var ikke spesielt moro. Vel, det var litt gøy da han tredjemannen testet flatskjerm som vannski, men ellers kjedelig. "The Cabin" begynner jeg å fnise av bare jeg tenker på den.

It has shape, it has size. :synger:

Gammel 20-09-13, 11:43   #76
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så på The Cabin nå, ikke spesielt morsomt. Spot on, ja, men ikke spesielt morsomt.

Jeg tror ikke jeg har Ylvis-humor.

Gammel 20-09-13, 11:54   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nextlife: Lo du ikke engang bittelitt av "only bad kleather"?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 12:00   #78
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nextlife eller meg? (Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg synes det var småteit.)

Gammel 20-09-13, 12:07   #79
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Eller der han synger om at man bare henger opp kobberting og døde dyr på veggen - ser et bilde av pappaen sin og roper "Dad!!? Is that you? What are you doing on the wall?! Don't you worry - i'll get you out of there. ... Ahhh - it's a Picture!

Og den helt perfekte catchingen av "oh-so-sexy- funky-soul-Music"-sjangeren.

Gammel 20-09-13, 12:09   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yes. Jeg kan ikke fordra den sjangeren, så det gjør det vel ekstra morsomt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.