Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-13, 18:01   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Alt til sin tid tenker jeg.

Vi kom nettopp hjem fra en uke i syden. Barna fikk permisjon fra torsdag til torsdag. Dette har vi gjort en gang før i løpet av de 5 årene poden har gått på skolen. Begge skoleungene hadde med seg lekser som de gjorde der nede. Vi gav de kulturelt påfyll ved å besøke gamle ruiner. Begge fikk engelsktrening, spesielt eldste fikk utøvd engelsk muntlig en hel uke. Han fikk oppgaver som å bestille mat, betale i butikk osv. Mellomste fikk et forsprang til svømmeopplæringen på skolen. Hun lærte seg å svømme i løpet av denne uken. Alt i alt lærte nok barna mer på denne turen enn hva de ville lært på skolen samme uke.

Jeg er enig i at dette ikke er noe man bør eller trenger å gjøre mange ganger i året, ei heller hvert år, men for de som ikke har råd til å reise i fellesferien så er det faktisk fint å kunne gi barna opplevelsen på et annet tidspunkt.

Du sier barna akkurat har kommet tilbake fra 9 uker ferie. Det stemmer ikke i alle tilfeller. Barna mine har hatt SFO og Barnehage i hele sommer bortsett fra 3 uker pga vår arbeidssituasjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.