Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene
Alt til sin tid tenker jeg.
Vi kom nettopp hjem fra en uke i syden. Barna fikk permisjon fra torsdag til torsdag. Dette har vi gjort en gang før i løpet av de 5 årene poden har gått på skolen. Begge skoleungene hadde med seg lekser som de gjorde der nede. Vi gav de kulturelt påfyll ved å besøke gamle ruiner. Begge fikk engelsktrening, spesielt eldste fikk utøvd engelsk muntlig en hel uke. Han fikk oppgaver som å bestille mat, betale i butikk osv. Mellomste fikk et forsprang til svømmeopplæringen på skolen. Hun lærte seg å svømme i løpet av denne uken. Alt i alt lærte nok barna mer på denne turen enn hva de ville lært på skolen samme uke.
Jeg er enig i at dette ikke er noe man bør eller trenger å gjøre mange ganger i året, ei heller hvert år, men for de som ikke har råd til å reise i fellesferien så er det faktisk fint å kunne gi barna opplevelsen på et annet tidspunkt.
Du sier barna akkurat har kommet tilbake fra 9 uker ferie. Det stemmer ikke i alle tilfeller. Barna mine har hatt SFO og Barnehage i hele sommer bortsett fra 3 uker pga vår arbeidssituasjon.