Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Vil barna høre?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-13, 21:06   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil barna høre?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Lesing mellom linjene er en morsom sport for leseglade foreldre, ja. Det er virkelig utrolig mye som gikk meg hus forbi da jeg var barn, som jeg enten sitter og humrer over eller er veldig glad for at mine unger heller ikke får med seg.

Jeg fikk for eksempel helt vondt av å lese om stakkars Abbe, i Marikken-bøkene. Da jeg var barn syns jeg jo bare han var morsom og kul - omtrent som Marikken syns, tenker jeg. Og for ikke snakke om "Flukten fra vikinger". Den boken leste jeg for Frøkna, men jeg kan ikke se for meg at jeg orker den igjen, så Minsta får være uten.

Får vondt av Abbe ja, og jeg måtte også ta noen kunstpauser da jeg leste kapittelet om Mia. Da hun stjal penger fra overlæreren og spanderte sjokolade på de andre i klassen for at de skulle like henne, og hun ble tatt, og fikk pryl foran hele klassen fordi hun nektet å si unnskyld ... Det var bare hjerteskjærende. Og om Alva i lånt kjole på sosietetsball ...

Flukten fra vikinger - er den tøff altså? Har ikke lest den siden jeg var barn, og husker ikke helt ...

Sist redigert av My : 23-09-13 kl 21:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.