|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskusjonstråd: Jonathan Franzen: The Corrections (Korrigeringer)Jeg likte godt alle parallellene i boka. Parallellen mellom Gary og faren som begge satt på arbeidsrommet og hørte familien le sammen, parallellen mellom Alfred sine hallusinasjoner og Gary sin vrangforestilling da han våknet mitt på natten og måtte tisse. Og det var mange andre, men jeg kommer ikke på dem i farta. Syntes de ga et interessant spenn til historien, når man plutselig assosierte til noe helt annet men likevel likt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskusjonstråd: Jonathan Franzen: The Corrections (Korrigeringer)
Han ønsket seg jo egentlig kjærlighet og sympati, men han klarte ikke å uttrykke det på noen som helst måte, så han fikk det jo aldri heller. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskusjonstråd: Jonathan Franzen: The Corrections (Korrigeringer)Altså: Jeg har lest boka tidligere, og den irriterte meg voldsomt. Jeg fikk hele tiden lyst til å gi ALLE karakterene en mental ørefik, for de var flinke til å gå rundt grøten, late som om ting var OK, og absolutt ikke ta opp ting som var problematiske. For så vidt tar jeg det som et positivt trekk at forfatteren klarer å skape karakterer som irriterer, men jeg synes de hadde en tendens til å tippe over til det parodiske. Det er mulig at det delvis var hensikten, men jeg leste absolutt ikke boka som noen direkte satire, og derfor ble personbeskrivelsene i overkant todimensjonale og stereotype.
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Sv: Diskusjonstråd: Jonathan Franzen: The Corrections (Korrigeringer)
De var jo ikke mindre irriterende, de, da. Jeg holdt på å brøle høyt noen ganger, så forbannet var jeg på Patty.
|
|
|
#25 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Diskusjonstråd: Jonathan Franzen: The Corrections (Korrigeringer)Jah. Jeg leser Corrections nå, og jeg ramler visst hele tiden utpå internettet i stedet. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskusjonstråd: Jonathan Franzen: The Corrections (Korrigeringer)Jeg sliter også med denne. Holdt på å gi opp, og tok en annen bok imellom, men er igang igjen og har fått litt håp for at jeg skal komme meg gjennom nå. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Diskusjonstråd: Jonathan Franzen: The Corrections (Korrigeringer)Nå er det jeg som sliter her.
|
![]() |
| Emneord |
| lesesirkel |
|
|