|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Permakulturell
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Hva i all verden gjør jeg forresten inne i en juletråd?
|
|
|
#22 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Mine utakknemmelige lømler etterlyste lego-kalender i fjor, så de skal få hver sin siden jeg er så snill. Pakkekalender er det visst bare mammaen som synes er stas.
|
|
|
#23 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får barna selv velge julekalender?Mine er så små at de ikke har hatt kalender enda. Jeg har lyst til å innføre den formen for kalender jeg voks opp med og eller aktivitetskalender. Men tror kanskje det skal vente ett år eller to. Det jeg voks opp med var kopp under senga. En fast kopp som stod under senga 1-24. desember. Mine søsken hadde de også. Nissen kom med småpenger og av og til, i helgene, var der en snopeting eller to også. Stor stas å sammenligne med søsken om hvor mye vi hadde fått - og med venner i nærheten som også hadde samme type kalender. Pengene gikk til å kjøpe julegaver til noen vi hadde lyst til å kjøpe til. Til alt hell så husker jeg det ene året at nissen hadde kommet med en papirpenge akkurat natt til den dagen jeg skulle få være med å handle gaver, det var stort det!
|
|
|
#24 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Får barna selv velge julekalender?Vi har bestemt oss for sjokoladekalendere i år. Pakkekalender virker ikke positivt på 4-åringen, og minsten er glad for alt.
|
|
|
#25 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Kan det være et alternativ å kjøpe en stor legopakke og selv dele den opp - med bruksanvisning i hver del - slik at det etter hvert blir en "skikkelig" ting? - om pris vil være et problem, tenker jeg?
|
|
|
#26 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?
Stesnuppa fikk en link til en ny sang på Youtube hver morgen, der jeg skrev litt om hvorfor jeg ville at hun skulle høre på den låta, eller se akkurat den videoen, eller hvordan den låta minnet meg om henne, eller slike saker.
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Pris er ikke noen problemstilling. 6-åringen har ingen forståelse for hva ting koster. Det er mer at volummessig vil det være stor forskjell på en legokalender og haugen med ting som snuppa kommer til å få. Han vil nok aldri ha det hun får, men han vil allikevel se at det er "mer". Eller kanskje ikke? Det er derfor jeg spør.
|
|
|
|
#28 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Det er jo et spørsmål som er vanskelig å svare på - i og med at det er forskjell på folk. Her har storebror reagert veldig på "urettferdig", mens lillebror ikke er skrudd sammen slik i det hele tatt - han er fornøyd når han får det han vil ha - uavhengig av størrelse.
|
|
|
#29 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Får barna selv velge julekalender?Vi hadde pakkekalender til to av tre unger i fjor, den siste ønsket seg forrige års legokalender som vi fikk her inne. Det ble veldig stor forskjell på pris, men alle var lykkelige så da var jeg lykkelig.
|
|
|
#30 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg er drittlei Lego-kalender. Det er bare småbiter og ræl.
|
|
|
#32 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sånn har vi hatt det også, men nå har lillebror blitt så stor at han vil ha et ord med i laget, gitt.
|
|
|
|
#36 |
|
Whatever, never mind
|
I fjor fikk Lillesøster pakkekalender mens guttene fikk Legokalendere. Ingen av guttene reagerte på at Lillesøsters pakker ofte var større enn deres legofigurer. Eldstemann, da 11, brydde seg ikke og den da 5-åringen var ikke interessert i den type ting hun fikk. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Får barna selv velge julekalender?Storebror her har villet ha lego-kalender de siste årene, så da har han fått det. Han kunne fått pakkekalender, men valgte altså lego fremfor min hjemmelagede (
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Samme her med mine.
|
|
|
#39 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jentungen valgte kinderkalender fremfor pakkekalender et år. Begge søsknene fikk pakkekalender. Det var ikke mange dagene inn i desember før hun var lei av kindersjokolade og angret på valget sitt. Hun måtte pent nødt til å fortsette med den kalenderen hun hadde valgt.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Får barna selv velge julekalender?Jeg ga pakkekalender til lillesøster for et par år siden, mens de to andre fikk kjøpte julekalendere. Husker ikke helt om det var lego, playmobil eller noe annet. Grunnen til dette var rett og slett at det er svært få ferdige kalendere som egner seg til 2åringer. Jeg brukte uansett ikke noe mer penger på lillesøster sin kalender. |
|
|
|
![]() |
|
|