|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp går i regjeringDet er da mange grunner til at man velger dåp for sine barn og presten fortalte oss at tradisjon og kultur er minst like gyldige som andre grunner. Det er tross alt svært få av de som døper barna sine i den norske kirke som er personlig kristne.
(2005) (2010) (2012) Sist redigert av Meissa : 02-10-13 kl 13:09. |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg synes heller ikke barnehage trenger å være gratis for alle, så lenge det er lav terskel for å få redusert betaling. Som Milfrid sier, det er like sosialt som at det skal gå over skatteseddelen. Men det er viktig at det ikke blir så dyrt at det ikke lønner seg for begge foreldrene å jobbe hvis man har flere barn; vi er avhengig av å stimulere til arbeid.
|
|
|
#223 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Høyre og Frp går i regjeringEg syns også at krle-faget er eit tilbakesteg. Eg håpar virkelig at dette berre blir midlertidig og at vi er tilbake til RLE om fire år. Men eg trur ikkje eg kjem til å søke om fritak dersom dette skulle bli mulig, sjølv om eg altså er ateist og ikkje har døypt mine barn.
|
|
|
#224 |
|
Sv: Høyre og Frp går i regjering
Ja, ein henviser på ein måte fremdeles til abort gjennom eit ekstra ledd. Men på den "nye måten" slepp legen å ha navnet sitt på eit papir der abort er nevnt.
|
|
|
#225 |
|
|
Jeg er sosialist, men er uenig med deg likevel. Skal man tenke sånn, må man gjøre barnehagen obligatorisk, og det er den ikke. Barnehagen er per i dag et pedagogisk tilbud som eksisterer fordi foreldrene behøver og ønsker det.
|
|
|
|
#226 |
|
|
Sv: Høyre og Frp går i regjering |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringMamma synes KrF har gjort en god jobb med å få inn K`en i KRLE. Hun synes landet er blitt avkristnet. |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg har døpt barna mine, og jeg har ikke planer om å ta ut ungene av KRLE, men jeg synes dette rett og slett blir for dumt. |
|
|
|
|
|
#229 |
|
Erfaren nok
|
Hun er ikke den neste.
|
|
|
#230 |
|
Off the map.
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg synes ikke noe om K-biten i dette. Men så har jeg ikke døpt mine barn heller. Jeg synes også at man går litt som man fortjener når man er med på å opprettholde dåpstradosjonen uten å ha noe forhold til kristendommen. Jeg vil heller at ungene skal få det undervist enn å døpe dem, det siste synes jeg er et mye større grep.
|
|
|
#231 |
|
|
Hør hør!
|
|
|
|
#232 |
|
|
Jeg blir så sint! Å hjelpe meg. Dette er galskap og idioti og jeg kan ikke godta og vil ikke godta og hvem i all verden kan jeg kjefte huden full?
|
|
|
|
#233 |
|
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringOg KRLE. Er det mulig?
|
|
|
|
#235 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg forvillet meg inn i kommentarfeltene på KRLE-saken.
|
|
|
#237 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Det er svært mange måter å se på dette på, altså. Det går også an å si at barnehage er noe samfunnet trenger for å tvinge mødre på jobb. Slik at vi kan få bedret produktiviteten og øke forbruket. Det er mange måter å se dette på.
|
|
|
#238 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
For alle vet jo at norske RLE-lærere har drevet med snikislamisering i klasserommet i mange år. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Høyre og Frp går i regjeringFader! Hvorfor drev jeg ikke med snikislamisering da jeg hadde muligheten!? |
|
|
|
|
|
#240 |
|
Librocubicularist
|
Eg er veldig einig. Eg har undervist i faget og det har vore eit enormt styr med både læreplanar og lærebøker og Haag-domstol og heile pakka. Eg synest dette er frykteleg unødvending. Det er utruleg viktig å formidle kunnskap om ulike kulturar, religionar og livssyn for å framme forståing ein fredeleg dialog i eit samfunn kor snikislamifisering og liknade propaganada skaper framandfrykt!
Eg trur FrP har hatt minst like mykje å seie i dette spørsmålet som KrF, altså. Eg nemnde det vel tidlegare i denne tråden (eller var det i ein annan diskusjon?), men Tybring-Gjedde sitt kulturomgrep og snikislamifiseringsdebatten og retorikken til høgrepopulistar mot multikulturalisme trur eg er ein minst like stor del av K-en som KrF.
|
|
![]() |
|
|