Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Converse i skinn? Grei vintersko?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-13, 09:27   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Converse i skinn? Grei vintersko?

Hvis man kjøper de forede conversskoene i skinn, vil de fungere som en grei vintersko?
De kan vel impregneres og slikt?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 09:28   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Jeg vil ikke tro de blir veldig varme. Her jeg bor, med gjerne -25 hadde det neppe gått..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 09:32   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.151
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Til deg eller stesnuppa?

Om vinteren kjører jeg fra en oppvarmet garasje til en annen og er utendørs kun i kortere perioder, og da hadde de holdt i massevis. (Altså; jeg er ute også, men da kler jeg på meg skikkelig sko.)

En tenåring som er avhengig av buss/moped for å komme seg rundt omkring ville fått varmere sko enn converse i skinn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 09:44   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Til deg eller stesnuppa?

Om vinteren kjører jeg fra en oppvarmet garasje til en annen og er utendørs kun i kortere perioder, og da hadde de holdt i massevis. (Altså; jeg er ute også, men da kler jeg på meg skikkelig sko.)

En tenåring som er avhengig av buss/moped for å komme seg rundt omkring ville fått varmere sko enn converse i skinn.

Det er til meg ja, og som slike hverdagssko. Jeg tror nok ganske sikkert jeg trenger noe mer solid og varmt om jeg skal leke ute med Poden i 20 minus.
Men sånn til og fra kontoret, kafétur, kjøpesentershopping og slikt?
Vet man om de er veldig glatte?

Og Steesnuppa insisterer jo på å bruke vanlig Converse hele året.

(Og hun er selvsagt ikke avhengig av buss/moped. Vi passer på å curle barna våre såpass at de forventer å bli kjørt/hentet overalt. )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 09:50   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Jeg vil tro de virker til den typen bruk du skisserer. De er omtrent like tykke som vanlige støvletter som mange går i hele vinteren. Til snølek og turer på glatt underlag og sånt ville jeg valgt noe annet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 09:51   #6
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Eldste fekk slike sist vinter. Alternativet var tynne, utslitte Converse i stoff, for dei vanlege (varme!) vinterskoa ho hadde var sjølvsagt ikkje kule nok. Fora Converse i skinn var gode nok, for bruk til og frå skule og fritidsaktivitetar, konkluderte eg med då. Eldste sjølv var fornøgd og hadde nok ikkje nemnt med eit ord om det var for kaldt uansett. Til bruk ute over lenger tid kan eg aldri tenke meg at det fungerar noko særleg, men den kampen orka eg ikkje ta då.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:01   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.502
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Med en ullsåle oppi holder de helt fint til Oslovintre. Jeg har hatt dem. Kanskje ikke til utelek i mange timer, men helt greit å bevege seg rundt i. Jeg hadde glatt kjøpt dem til en tenåring også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:02   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Jeg starter med å kjøpe dem til meg selv, tenker jeg. Også får Stesnuppa si i fra når hun ønsker andre sko. I fjor "tvang" vi på henne både vinterjakke og vintersko som ble stående ubrukt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:15   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Jeg har noen lignende fra tretorn. De fungerer bra til tørr og ikke for kald vinter. Men det er veldig glatt såle på dem da.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:17   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Glatt såle er litt skummelt, syns jeg.

Jeg finner ikke sko til meg selv i år.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:19   #11
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg starter med å kjøpe dem til meg selv, tenker jeg. Også får Stesnuppa si i fra når hun ønsker andre sko. I fjor "tvang" vi på henne både vinterjakke og vintersko som ble stående ubrukt.

Høres kjent ut. Yngsten min fikk convérse med sauepelsfor, ikke ulike mine fra rieker, men converse selvsagt og trivdes med dem, i iskalde trondheim. Vi kjøpte de på xxl. Han hadde også skinn converse uten pelsfor. Mye kaldere. Men nå utslitt og i søpla. De blir i allefall brukt. I motsetning til andre fine tykke gode vintersko.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:24   #12
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Glatt såle er litt skummelt, syns jeg.

Jeg finner ikke sko til meg selv i år.

Har du sjekket Rieker? Jeg har kjøpt nye røde. Bilde i shoppingtråden. De er ikke glatte og de har mange i den stilen i år i forskjellige farger.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:27   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Er du helt sikker på du ikke vil ha de helt fantastiske støvlettene her? De går til både bukse (er såpass vide at man får bukse nedi) og skjørt/kjoler.
Jeg bare de.


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:51   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.890
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Glatt såle er litt skummelt, syns jeg.

Brodder.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 10:56   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Har du sjekket Rieker? Jeg har kjøpt nye røde. Bilde i shoppingtråden. De er ikke glatte og de har mange i den stilen i år i forskjellige farger.

Hvorfor finner jeg de ikke på nett noe sted? De var tøffe, og om de finnes i forskjellige farger er det jo alltid stas!

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Er du helt sikker på du ikke vil ha de helt fantastiske støvlettene her? De går til både bukse (er såpass vide at man får bukse nedi) og skjørt/kjoler.
Jeg bare de.

De var litt kjedelige, syns jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 11:02   #16
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Har kjøpt meg et par til. Finnes og i mørkeblå med sort og de røde finnes og i sort. Og så finnes det noen lignende mine sorte i beige.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (234,6 KB, 12 visninger)
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 11:27   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Converse i skinn? Grei vintersko?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


De var litt kjedelige, syns jeg.

De er kanskje det. Men de er verdens beste

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no