|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Trøtt
|
Re: En velskrevet bok, og med god stemning?Du må lese Berkley hippie-heksene, ja. Debora Geary. Sukkersøtt og bare koselig. Dessverre så koselig at jeg innimellom feller noen rørte tårer, men bare fint og hyggelig. Gaia og Adrienne har også denne som guilty pleasures.
|
|
|
#22 |
|
etterpåklokest
|
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?
Goofy og sukkersøtt høres helt perfekt ut.
Holder han virkelig tråden helt til bok 5, altså?
Hmm. Ingen trist kjærlighetshistorie, altså? Jeg har ikke tenkt hulkegråte meg over Atlanteren.
Hmm. Jeg får ikke helt taket på Fforde altså.
Hm. Er ikke det mye hjerte-smerte? Eller hjarte-smerte. Jeg har lest "Eg elska ho", og det var i alle fall ikke mye happy ending. Nynorsk tekst borger sjelden for happily ever after, .
Norsk utgår egentlig. Jeg Kindler. Men The Teleportion Accident høres lovende ut.
Bare fint og hyggelig liker vi. Jeg skal sjekke. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Textrovert
|
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Hundreåringen er bra, men Ove synes jeg prøver for hardt å være nettopp Hundreåringen. Selv anbefaler jeg Adrian Mole. Hele serien.
|
|
|
#24 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Nå er det en del år siden jeg leste Saman er ein mindre aleine, men uten å si for mye, og med forbehold så var det sletts ikke bare hjerte-smerte og heller ikke håpløs ending. Noen andre kan kanskje utfylle!?
|
|
|
#26 |
|
geskjeftig
|
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Hva med Murakami? Kafka på stranden er fryktelig rar, men feel-good. Og god, i det store og hele.
|
|
|
#27 |
|
Ad astra
|
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Denne (har ikke kommet til slutten enda dog...
|
|
|
#29 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#31 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#32 |
|
Live and let live
|
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Exstra virgin. Den koste jeg meg veldig med.
|
|
|
#33 |
|
villende
|
Sv: Re: En velskrevet bok, og med god stemning?
Det er ikke en gang en guilty pleasure, det er en proud pleasure. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Re: En velskrevet bok, og med god stemning?
Jepp, det var du som tipset meg om den. Nå lastet jeg nettopp den første boka i den nye Witch Centralserien, perfekt å kindle en sløv høsthelg.
|
|
|
#36 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Guilty og guilty. Jeg synes ikke akkurat det er stor litteratur.
|
|
|
#37 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Nick Hornbys "Fritt fall". Riktignok om fire personer som har tenkt å kaste seg ut fra et tak - men forskjellen her er at de ikke gjør det. Morsom, varm, livsbejaende og absolutt herlig.
|
|
|
|
#38 |
|
villende
|
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Why fix the recipie if it ain't broke. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Frodig sommer av Barbara Kingsolver, det er en rolig bok som jeg har lest en million ganger!!
|
|
|
#40 |
|
Trøtt
|
Sv: En velskrevet bok, og med god stemning?Da er Discovery of Witches lastet ned. Og Tony Juniper sin What has nature ever done for us? Etter artikkel i DN i dag. Kindle er et sjennialt konsept.
|
![]() |
|
|