Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lempsit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-13, 13:01   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lempsit?

Jeg følte et øyeblikk at dette var noe jeg burde ha, men inneholder det efidrin er det uaktuelt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 13:17   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lemsip - sitronslurp. Det er efedrin ja ... Jeg trodde kanskje det var penicillin i også. Jeg tar ikke slikt. :har ikke peiling og stoler på Candy:

Sist redigert av Karamell : 04-10-13 kl 16:12.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 13:27   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Efedrin heter det vel, og det står på dopinglista, ser jeg. Ja ja, jeg overlever nok et forbruk på 3-4 poser i året.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 13:41   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg først skal pakke i meg apotekvarer så foretrekker jeg noe som faktisk virker.
Jeg er sjelden syk, men når jeg er det pakker jeg i meg hva som helst for å føle meg bedre.
Jeg ville lett ha kjøpt dette produktet til tross for dop og alskens rariteter.

Gammel 04-10-13, 13:46   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Efedrin, ja. Jeg vet aldri hva virkestoffene heter på norsk, og er visst for lat til å google.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 13:47   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg tror altså ikke det er farlig, jeg har jo gitt barnet mitt det ved hoste, på resept. Men jeg mener det skal brukes med litt varsomhet.

Hvis jeg ikke får lov å lansere det en gang, da. :zlut:

- No. 4 -
Gammel 04-10-13, 17:30   #27
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg anbefaler day nurse og night nurse i stedet for lemsip. Funker utrolig bra når man er kraftig forkjølet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 17:36   #28
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir det ikke til barna. Men jeg har nullognix skrupler med å stappe i meg Sudafed hvis jeg ikke har tid til å ligge hjemme og være syk. Det skjer vel ca en til to ganger i løpet av et år og et innkjøp på to pakker i året holder til mannen, meg og andre voksne familiemedlemmer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 19:22   #29
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

I Spania har de Frenadol som og fungerer strålende.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 20:10   #30
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Lemsip er et must for oss som er mye forkjølet. Sudafed funker og bra.
I USA har de noe tilsvarende som og funker som bare rakkern.
Hvis jeg kan redusere forkjølelsestiden min fra 3-4 uker til 3 dager så stapper jeg det glatt i meg altså. (Så lenge det er godkjent i for eksempel USA har jeg ingen skrupler i det hele tatt.)
Jeg fikk kraftig bihulebetennelse når vi var i USA nå i sommer og fikk noe greier på et apotek (som inneholdt efedrin), det funket, jeg klarte å fly hjem uten alt for store smerter og det var hensikten.

Sjekket mine pakker med lemsip nå, og ingen av dem inneholder efedrin. De inneholder dog koffein.

Gammel 04-10-13, 20:17   #31
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Ingen av mine engelsk poser med lemsip inneholder efedrin......

Du kan kjøpe to pakker på Boots feks i UK. Man får ikke kjøpt mer enn 2 pakker, med 10 poser i hver pakke.

Det er veldig effektivt mot influensa. Jeg tar et par poser hvis jeg merker influensasympt, og da blir jeg ikke syk.

Jeg kjøper enten på ebay fra UK eller mannen min kjøper i UK når han er der på jobb.

Gammel 04-10-13, 22:01   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

I UK kan man ha brand families, slik at det er mange forskjellige produkter med samme familienavn men litt ulike innholdsstoffer. Det er ikke lov i Norge, her må to linjer ha samme innholdsstoff for å ha samme navn. Altså kan Weifa lansere Paracetduo, som er i familien til Paracet, men de kan ikke kalle Ibux for Paracet forte eller noe sånt.

Det er sikkert masse ulikt innen Lemsip jeg ikke kan noe om, men den vanligste inneholder phenylephrine.

- No. 4 -
Gammel 04-10-13, 22:33   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er sikkert masse ulikt innen Lemsip jeg ikke kan noe om, men den vanligste inneholder phenylephrine.

Det stemmer i alle fall for den jeg har, ser jeg - det er jo selve det aktive middelet mot tett nese. Min heter Lemsip Cold & flu Max.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 23:15   #34
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan er det med å importere/kjøpe slike middler til Norge da? Blir det sjekkt og stoppet i tollen osv?

Gammel 05-10-13, 00:06   #35
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bestilte tre pakker på ebay for noen uker siden. De ble stoppet og sjekket i tollen, men de gikk gjennom.

Gammel 05-10-13, 00:43   #36
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

I UK kan man ha brand families, slik at det er mange forskjellige produkter med samme familienavn men litt ulike innholdsstoffer. Det er ikke lov i Norge, her må to linjer ha samme innholdsstoff for å ha samme navn. Altså kan Weifa lansere Paracetduo, som er i familien til Paracet, men de kan ikke kalle Ibux for Paracet forte eller noe sånt.

Da blir vel spørsmålet, hvilken vi anser som den vanligste.
De som heter cold and flu max, max strength og full strength eller noe sånt inneholder alle phenylephrine, men den " vanlige" uten andre ord en lemsip på (i alle fall de pakkene jeg har i skapet) inneholder det ikke.

Gammel 05-10-13, 01:03   #37
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

UK er i en særstilling i Europa når det gjelder denne typen kombinasjonsprodukter. Mulig USA også har noe lignende, men det finnes i hvert fall ikke over alt. Tror ikke det finnes i Norden i det hele tatt.

(Jeg er jo hæppiløkki generelt på morsomme drugs, men jeg er forsiktig med disse, faktisk.)

Jeg kjøper Sudafed i USA. Det er et must å ha med meg hjem i kofferten etter en tur "over there". Jeg har hoppet galant over et pr skikkelige forkjølelsesutbrudd med inntak av Sudafed. Men det brukes med fornuft og måtehold.

Gammel 05-10-13, 01:30   #38
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker lemsip. Håper å finne noe lignende i Tyskland eller Polen. De er redningen når neste steg er bihulebetennelse. Det virker faktisk.

Gammel 05-10-13, 01:37   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Polen har i hvert fall noe, tror det heter Modafen. Ibuprofen og efedrin.

- No. 4 -
Gammel 06-10-13, 15:47   #40
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Te/pulver eller kapsler som er best? Og ser det er komt en ny smak også?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.