|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() LofotenVi har fått lyst til å dra til Lofoten til sommeren. Tenkte kanskje å ta toget, med mulighet for stopp underveis, og leie bil den siste biten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: LofotenDere må absolutt dra til Lofoten!
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: LofotenHaha, jeg skulle til å gå inn og si at det er mye lengre avstander i Lofoten enn man skulle tro.
![]() |
#4 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: LofotenVi var noen dager i Lofoten i sommer. Bodde hos venner, så innkvartering kan jeg ikke hjelpe med. Vi tok ferge fra Bodø til Moskenes, og bodde i Kabelvåg. Vi reiste med unger og besøkte dukkemuseet på Sakrisøy og Vikingmuseet på Borg. Vi besøkte også det gamle fiskeværet Nussfjord. Planlagt tur til.Henningsvær utgikk dessverre. Det var en kjempefint miniferie. 2003-modellen var klar til å flytte. Tilbake tok vi ferge Lødingen-Bognes. Da skulle vi hatt litt bedre tid nedigjennom Hamarøy.
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Lofoten
![]() |
#6 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LofotenDet er kjempefint i lofoten. Vi var der i sommer og bodde på Sandsletta camping, en liten campingplass nord for Svolvær. Der kunne man låne båter og redningsvester og vi fikk litt fisk med barnefiskestanga. På campingplassen var det også en bitteliten minizoo med gjess som spankulerte rundt og søte kaniner. Campingplassen hadde også en liten kiosk med ferske bakervarer om morgenen og egen restaurant. Litt stive priser såklart, men kjempegod mat og barnevennlig med sitteplasser ute, høystoler osv. Vi ble veldig skuffet da vi ankom campingplassen utenfor Trondheim etterpå, som både var dyrere og mye dårligere.
![]() |
#9 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: LofotenJeg henger også for tips. Var der mange ganger i barndommen, siden tanten min bor der. Men nå har jeg ikke vært der på 18 år, så vurderer å kjøre dit neste sommer.
09 & 13 Sist redigert av venla : 07-10-13 kl 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
stressmonster
Ja, jeg skriver lange avstander utifra vår situasjon med tre unger som er ganske små. Vi klarte ikke å besøke så mange steder som vi ønsket og endte opp med en destinasjon om dagen. Borg lå vel omtrent 9 mil fra campingplassen om jeg ikke husker helt feil, og Hauklandstranda litt lenger enn det igjen så det ble noen timer i bilen hver dag. Vi brukte vel omtrent 15 minutter inn til Svolvær, så det var kortere.
![]() |
#11 |
stressmonster
Ja, jeg var ikke med hele veien opp. Jeg og de to minste stoppet på halvveien og spiste kvikklunsj (har litt selvinnsikt), mens mannen og eldstefrøkna klatret videre. Jeg fikk høre diverse om helvetesgap og sånn når de kom ned igjen.
![]() |
#12 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: LofotenJeg opplevde Lofoten som en skikkelig turistfelle da jeg var der. Køkjøring med horder av tyske bobiler helt ut til Å, ingen ledige overnattingsplasser (vi hadde heldigvis med telt) og dyrt og spise. Lofotakvariet og Vikingmuseet var veldig bra, men jeg er temmelig underhvelmet av Lofoten, og hadde valgt en tur rundt f eks Senja eller Andøya hvilken dag som helst framfor ny Lofotenopplevelse i turistsesongen.
![]() |
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: LofotenÅ, det er så FINT! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
Spørs jo om du skal ta tog gjennom Sverige eller Norge. Jeg tror jeg ville valgt til Fauske eller Bodø.
![]() |
#19 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LofotenLofoten er vakkert |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
stressmonster