|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Fint og koselig. Mange dagsutflukter/halvdagsutflukter mulige. Rolig men en del nordmenn, ikke at det kjentes plagsomt ut. Var ikke på stranden da.
![]() |
#3 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Men husker stranda fikk skryt. Jeg var der som ledsager for pappa som bruker rullestol så vi var på reumasol. Hadde tur til gamlebyen i Altea, til maurerlandsbyen oppi fjellet, tur til marked rundt om osv.
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Veldig koselig. Ikke fine strender synes jeg. Altea har vel knapt strender i det hele tatt, Albir i nærheten har strand med småsten som er nokså brådyp. Og mye nordmenn.
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Vi var kun på en strand ved Calpe da vi var i området i fjor. Helt fin. Sandstrand og svaberg hvor barna lekte.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Vært der for 30 år siden. Da var det i alle fall fint.
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Vi har vært der to år på rad og kommer absolutt til å reise tilbake. Jeg liker området veldig godt! Sist redigert av Gaia : 08-10-13 kl 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Hva tenker du om strendene, Gaia? Og hvor har du bodd?
![]() |
#9 |
villende
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Nå drev jeg å redigerte svaret mitt, mens du spurte, så jeg skriver igjen (
Man kan også leie hus i området, og det vurderer vi å gjøre til sommeren, hvis vi får med noen venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Altea og Albir henger omtrent sammen. Området er veldig norsk - det er nordmenn på hvert et hjørne. Gamlebyen i Altea er veldig sjarmerende og det er som flere nevner mye å finne på i området. Vi likte både steinstranda i Albir og sandstrandva i Villajoyca (litt usikker på stavemåten her men en liten by rett sør for Benidorm).
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Haha, bra at du presiserte, ellers hadde jeg sett skikkelig masete og dustete ut!
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Jeg vurderer Altea og Moraira opp med hverandre akkurat nå.
![]() |
#13 |
I mål
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?
Gjør det det? Her er jeg oppriktig nysgjerrig, hvordan er ditt regnestykke da? Vi har leid hus i Spania med noen venner til sommeren, og har hatt hus i hhv Frankrike og Italia med de samme vennene i årene som har gått - og det har vært helt supert og absolutt verdt det. Men mye billigere enn charter? Det har jeg ikke greid å få det til å bli når man inkluderer flybilletter og leiebil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
villende
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Vi har reise ned til 2000 nå, har sett på villaer helt ned i 900 euro for en uke, og så kommer bil og mat, da. Så kommer fly opp, og det blir vel en 4-6000, avhengig av hvor flinke vi er til å finne billetter.
![]() |
#16 |
I mål
|
Da har du vært ganske heldig med flybillettene ja (vi har slitt med å finne til under 10 000 for oss fire), og et ikke veldig dyrt hus. Enig i at man må opp i 30 000 for charter i skoleferien (noen reisemål er dog billigere, men det er jo ikke det som var diskusjonen), jeg anslår at vi har havnet omtrent likt for de andre oppleggene vi har hatt. Dvs; ifjor forlenget vi oppholdet med å kose oss på hotell i en liten by og fikk mye billigere flybilletter som følge av det, men sved ikke så rent lite penger i den lille byen da |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Det at vi er 5 drar virkelig opp prisen på charter, tror jeg.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Vi pleier å fly til og fra Italia for ca. 10 000 hvert år, så hus for en uke for ca. det samme. Men så blir det jo noen netter på hotell i forkant, leiebil, mat...
![]() |
#19 |
I mål
|
Neida, helt enig i det og det har absolutt vært verdt det og gir uansett noe helt annet - jeg var bare oppriktig nysgjerrig på om det virkelig ble mye billigere enn charter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Jeg juger, Jeg har aldri søkt etter charter på sommeren, ser at det er rimeligere da enn i høstferie, vinterferie og sånt.
![]() |
|
|