Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vem är Veronica? - om nettroll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-13, 18:50   #61
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vem är Veronica? - om nettroll

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Hadde ikke vi ett troll med sykt barn på sykehus eller noe i den duren her engang i tiden? Mener å huske noe slikt? :småsenil:

Hun har i hvert fall vært på to annet forum jeg har frekventert, og det er imponerende hvor ekstremt mye kunnskap hun hadde om behandlingsprosedyrer osv. samtidig som alt rundt sykdomen var veldig ullent, angivelig for ikke å bli gjenkjent. Ville ikke ut med konkret antall barn hun hadde, hvor gammelt det syke barnet var osv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 20:30   #62
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Minnie Milla svarte vel også på en lang tråd der folk kunne spørre henne spørsmål, og hun svarte.

Der som må irriteres jeg mest over de som faktisk går på limpinnen, som ikke evner noe i nærheten av kritisk tenkning.

Jeg fulgte ikke med på Millasaken før mot slutten, så jeg vet ikke helt hvor usannsynlig dette begynte. Men at folk tok henne seriøs mot slutten når C døde- jeg forstår det virkelig ikke.

Kanskje jeg har en sjette sans for trolling, men jeg har ennå ti gode å bli lurt av troll, hverken på NM, SM eller her inne.

Det ligger nok ofte mye psyk og tragik bak, men å mate trollet er ikke måten å hjelpe folk.... Når det gjelder Veronika og andre troll som åpenbart triller av andre årsaker, så blir jeg litt fascinert. Hvorfor gjør de det? Hva gir det dem? Hvorfor ikke bruke "talentet" ved å skrive åpne kronikker, artikler, blogger?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 21:04   #63
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Hennes historie endte etter mange år med "tilståelse" om at de var seks psykologer som hadde byttet på å skrive, og at forumdeltagelsen var et forskningsprosjekt.

Ja, mange tror jo det. Men det var en enkeltperson som stod bak.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 21:10   #64
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ble ikke hun værende på KG som "seg selv" (men hvem vet om det stemmer da) en god stund etter alt dette?

Gammel 08-10-13, 21:17   #65
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Gammel 08-10-13, 21:19   #66
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vet man det helt sikkert, egentlig?

Gammel 08-10-13, 21:25   #67
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vet man det helt sikkert, egentlig?

Jeg vet ihvertfall hvem det er/var. Sånn ca 98 % sikker.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 21:34   #68
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vet ihvertfall hvem det er/var. Sånn ca 98 % sikker.

Avslørt av skrivestil/språk. Jeg tipper jeg vet hvem du antar står bak, men det er vel ikke god kutyme å linke her. Generelt synes jeg KG håndterte det hele dårlig, for forsøk på å tie saken ihjel har så langt, ca ni år senere, kun ført til at spekulasjoner oppstår igjen og igjen, og det må modereres med hard hånd. Den beste måten å håndtere troll på, er vel helst å få dem fram i lyset så de sprekker.

Gammel 08-10-13, 21:43   #69
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært på forum siden 2001, og dessverre møtt min andel troll. Noen kommer fram i lyset og sprekker, noen er bare irritajonsmomenter. Dessverre kan man vel ikke unngå det, men please don't feed the trolls....

Gammel 08-10-13, 21:57   #70
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

men please don't feed the trolls....

Akkurat dette er det av en eller annen grunn umulig å klare. Folk bare må diskutere selv om det hadde vært så mye enklere å bare tie det ihjel.

Gammel 08-10-13, 22:16   #71
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men hvordan unngår man å fore trollene?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 22:32   #72
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men hvordan unngår man å fore trollene?

De fleste troll liker jo ikke å bli stilt kritiske spørsmål til. Man mater dem ikke ved at man spør og graver. Man mater dem ved å gi beundring, gi trøst, osv.

Hverken Milla eller pappa-til-to eller trollet her på forum var keen på at man stilte noen undrende spørsmål når ting ikke hang på greip. De lever av folkene som tror på dem.

Gammel 08-10-13, 22:33   #73
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

De fleste troll liker jo ikke å bli stilt kritiske spørsmål til. Man mater dem ikke ved at man spør og graver. Man mater dem ved å gi beundring, gi trøst, osv.

Hverken Milla eller pappa-til-to eller trollet her på forum var keen på at man stilte noen undrende spørsmål når ting ikke hang på greip. De over av folkene som tror på dem.

Takk, det var oppklarende.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 22:38   #74
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Akkurat dette er det av en eller annen grunn umulig å klare. Folk bare må diskutere selv om det hadde vært så mye enklere å bare tie det ihjel.

Jeg er ikke helt enig. Det kommer alltid til å være de som tror på triste historier og har lyst å tro på trollfantasiene. Jo fortere trollet sprekker jo mindre dramatisk blir det jo, og jo fortere blir det ro igjen på forumet.

Gammel 08-10-13, 22:41   #75
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg tror det hadde vært mye mer effektivt å bare la være å svare straks man mistenker trolling.

Gammel 08-10-13, 22:44   #76
konsulenten
Passiv

Standard

En del troll er bare kranglefanter. Det er gjerne en anonym eller en som nylig har registrert seg og har få eller ingen innlegg før de dukker opp i en seriøs diskusjon og kommer med villt provoserende utspill og påstander. Denne typen troll er lette å gjennomskue, mener jeg. (Alikevel er det nesten alltid noen som tar dem på alvor og prøver å argumentere mot dem. Litt irriterende). Slike troll gjør man best i å behandle som luft, ikke la seg provosere til å komme med et motsvar. Det er nytteløst, de er ikke ute etter å diskutere, kun hisse opp folk. I slike tilfeller mater man dem ved å prøve å føre en diskusjon med dem. Ignorere er det beste.

Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 22:46   #77
konsulenten
Passiv

Standard

Ja nettopp, Myria. Du var litt kjappere enn meg.

Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 22:46   #78
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tror det hadde vært mye mer effektivt å bare la være å svare straks man mistenker trolling.

Men de som ikke har en troll-radar kommer jo bare til å fortsette å mate. Det ser du jo med pappa til to saken, det er haugevis av folk som synes synd på han, som vil høre hans historie, og hjelpe. Hvis de som ikke trodde på han hadde holdt seg unna ville jo bare sympatisørene være igjen. Og trolleriet ville fortsatt og fortsatt fordi noen greier tydeligvis ikke avsløre trolleriet uansett hvor obvious det blir.

Gammel 08-10-13, 22:48   #79
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

En del troll er bare kranglefanter. Det er gjerne en anonym eller en som nylig har registrert seg og har få eller ingen innlegg før de dukker opp i en seriøs diskusjon og kommer med villt provoserende utspill og påstander. Denne typen troll er lette å gjennomskue, mener jeg. (Alikevel er det nesten alltid noen som tar dem på alvor og prøver å argumentere mot dem. Litt irriterende). Slike troll gjør man best i å behandle som luft, ikke la seg provosere til å komme med et motsvar. Det er nytteløst, de er ikke ute etter å diskutere, kun hisse opp folk. I slike tilfeller mater man dem ved å prøve å føre en diskusjon med dem. Ignorere er det beste.

Det er helt sant, disse trollene tenkte jeg faktisk ikke på. Jeg tenkte på se med syke barn, døende ektemenn, stor gjeldsbyrde og terminal kreft.

Gammel 08-10-13, 22:48   #80
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

På KG handler det vel mye om at de er eid av et stort medieselskap. Noe som vel er litt ueheldig for ytringsfriheten på et forum. Men med et stort selskap i ryggen er det både snakk om penger og et ønske om "plettfri vandel". Beskyldninger som kanskje ikke er sanne kan potensielt føre med seg trøbbel.

Nå synser jeg bare - Milla var lenge før min tid som modde der inne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.