|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg har mine favoritter, men vil gjerne fornye meg litt både mht ost og kjeks. :vill&gal:
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg liker ikke så mange oster egentlig, men favorittene er Brie og St. Aubrey.
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg har ikke servert ost og kjeks på årevis, men har sett at nyvinninger innen tilbehørsområdet er valnøtter, tørket frukt og små krukker med marmelade og honning spesielt laget for ost.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg pleier å gå i en osteforretning der de vet hva de selger, og så spør jeg etter "de aller modneste du har! Sånn at de flyter helt utover!!". Og så lar jeg dem stå fremme en god stund før jeg serverer dem, sånn at de er skikkelig mjuke.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Det kommer an på hva slags vin jeg skal ha.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?I hjembyen min så kjøper man inn diverse versjoner av Tine kremost og kanskje en brie. (Jeg tuller ikke.)
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg syns egentlig ost gir overraskende mye deiligheter for pengene. Jeg prøver å være flink til å kjøpe ikke så mye av hver sort, for det er tross alt begrenset hva vi klarer å trøkke i oss, sånn mengdemessig.
|
|
|
#8 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?
Hvilken brie?
Enig. Gøyere å ha flere typer.
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg skulle bodd der Tjorven er fra.
|
|
|
#10 |
|
koko
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Kjøper litt forskjellig, St.Agur er alltid en av dem.
|
|
|
#11 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg må alltid ha med minst ett slag fastere, godt modnet ost, type Gruyère eller Comté,
|
|
|
#12 |
|
Absolute Beginner
|
Nå ble jeg nysgjerrig på hvor du kommer fra. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg foretrekker brød til ost. Enten baguette eller frukt/nøttebrød. Jeg synes det er godt med søte ting til osten. Fiken, dadler, marmelader, honning,lønnesirup og nøtter. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Så myk som mulig Brie. Slaget varierer, jeg pleier å kjøpe den mykeste i butikken.
|
|
|
#17 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Jeg har ikke spist frokost og det er en halvtime til kantinen åpner også snakker dere om ost?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#18 |
|
koko
|
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Får jeg anbefale en oppskrift?
|
|
|
#19 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når du skal servere ost og kjeks, hva kjøper du da?Portvingele! Smaskens! (fra Løiten eller hva det heter), det er nydelig på Brie. Akasiehonning til blåmuggost.
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
![]() |
|
|