Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan reagerer du?
Jeg hiver meg ut i leken med liv og lyst og tar frem de morsomme løstennene mine fra vesken. 18 13,04%
Jeg deltar mens jeg rødmer litt beskjemmet over at jeg synes det er litt flaut og litt gøy. 49 35,51%
Jeg deltar, synes det er pyton og skriver et ironisk innlegg om hendelsen forum dagen etterpå 25 18,12%
Jeg setter meg i et hjørne og observerer de lekende med ironisk distanse. 15 10,87%
Jeg går hjem! Jeg liker ikke sånn! 4 2,90%
Jeg går på kjøkkenet og tar oppvasken. 27 19,57%
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 11:16   #21
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?

Jeg prøver å finne en eller annen rimelig plausibel grunn for å snike meg unna. Men blir med og hater det om jeg ikke greier det. Det er uhøflig å nekte på en prumpete demonstrativ måte, men å snike seg unna stille og umerkelig syns jeg er innafor.

Gammel 10-10-13, 11:16   #22
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Quiz og andre lagaktiviteter er gøy. Andre selskapsleiker får fram husmorgenet i meg, og eg vert supereffektiv i oppvasken. Særleg etter at eg slutta å røyka.

Gammel 10-10-13, 11:17   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Det er uhøflig å nekte på en prumpete demonstrativ måte, men å snike seg unna stille og umerkelig syns jeg er innafor.

Ja, jeg ville aldri demonstrativt og surt latt være å bli med, altså. Såpass høflig er jeg. Men jeg ville nok ikke vært veldig entusiastisk om jeg ikke greide å snike meg unna.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:19   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg ville aldri demonstrativt og surt latt være å bli med, altså. Såpass høflig er jeg. Men jeg ville nok ikke vært veldig entusiastisk om jeg ikke greide å snike meg unna.

Jeg har opplevd det flere ganger, og tom selskapslekhateren jeg syns det var utrivelig og kjipt. Jeg får helt neller av selskapssanger også, med nødrim og for-mange-stavelser-til-linja, så jeg går mye på do i konfirmasjoner og sånn.

Gammel 10-10-13, 11:22   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg har opplevd det flere ganger, og tom selskapslekhateren jeg syns det var utrivelig og kjipt. Jeg får helt neller av selskapssanger også, med nødrim og for-mange-stavelser-til-linja, så jeg går mye på do i konfirmasjoner og sånn.

Det synes jeg er veldig merkelig! Slikt er jo særdeles underholdende (sa hun som selv opp gjennom årene har bidratt med haugevis av selskapssanger - med og uten gitar ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:24   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det synes jeg er veldig merkelig! Slikt er jo særdeles underholdende (sa hun som selv opp gjennom årene har bidratt med haugevis av selskapssanger - med og uten gitar ).

Jeg liker ikke selskapssanger i det hele tatt.

Gammel 10-10-13, 11:27   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg liker ikke selskapssanger i det hele tatt.

Nei, nå ble jeg virkelig overraska!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:28   #28
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Quiz og bordkonkurranser er ok, men synging og andre fram-på-golvet-leker er grusomt. Jeg gjør mitt beste for å unngå det, for det er noe av det verste jeg vet!

Det har vært en del 40-årsdager i det siste, og av en eller annen grunn er det flere av vennene mine (særlig lærere?) som dikter sanger som skal synges for jubilanten.
Ikke gøy å være en av hobbyklubbvenninnene som må fram på golvet for å synge en sang jeg ikke har sett før foran jubilant og andre gjester.

Gammel 10-10-13, 11:30   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, nå ble jeg virkelig overraska!

Jeg later som jeg synger da.

Gammel 10-10-13, 11:30   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Huff, nei, det er puteflaut opp mot det nesten smertefulle.

Gammel 10-10-13, 11:30   #31
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke selskapsleker, men dersom det er fellesopplegg der alle gjør det samme blir jeg med for høflighets skyld. Individuell "moro" er jeg ikke med på. Da tar jeg heller oppvasken.

Vi var i et grusomt selskap i Estland en gang. De elsket selskapsleker av typen "finn en liten og tynn person, og en stor og tykk en. Be den lille løfte den store foran forsamlingen." Jeg ser ikke humoren i slikt. Det er kanskje et manglende humor-gen, for i familien til mannen er de mange som ler like godt hver gang noen dukker opp med en rar parykk, løstenner eller digre skumgummipupper. Ler så tårene triller liksom.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:40   #32
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir fullstendig blanke i skikk og bruk på dette området, jeg går (men ikke demonstrativt da, jeg fordufter bare).

Quiz er greit, det kommer i en annen kategori for min del. Ser ikke på det som typisk selskapslek på samme måte.

Gammel 10-10-13, 11:45   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne greier der alle gjør det samme er jeg med på. Sånne leker der "noen skal opp" medfører at jeg prøver å gå i ett med omgivelsene.

Gammel 10-10-13, 11:56   #34
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

http://nrkbeta.no/2013/10/02/si-nei-til-pinlighetene/

Gammel 10-10-13, 12:01   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hørhør!

Hvorfor er det mer uhøflig å ikke ville være med på sånne ting, enn å tvinge folk til å være med, egentlig?

Gammel 10-10-13, 12:05   #36
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg løper på do med akutt diaré.

Gammel 10-10-13, 12:11   #37
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Lagkonkurranser som quiz og andre tevlinger som f.eks skjære ut gresskar kan jeg synes er veldig gøy altså! Ikke bare greit.Det er sånne sanger, underbuksehumor og klovneaktige ting som er litt kleint.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 12:12   #38
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Nå begynte jeg å grue meg til mitt eget 40-årslag om to uker. Ikke fordi jeg har tenkt å arrangere masse leker, men en quiz kunne jeg nok vært troende til.

Du kan jo trøste deg med at du i så fall, ut fra mitt svar, får oppvasken tatt imens.

Neida. Quiz er jeg alltid med på! Det synes jeg er morsomt. Spise eple mens det ligger i en vannbøtte, derimot, tenker jeg er mest for barn og ungdommer.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 12:13   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Lagkonkurranser som quiz og andre tevlinger som f.eks skjære ut gresskar kan jeg synes er veldig gøy altså! Ikke bare greit.Det er sånne sanger, underbuksehumor og klovneaktige ting som er litt kleint.

Og det er en ting å tvinge noen til å bli med på "bind for øynene-aktiviteter" enn at de som faktisk liker å styre på med slikt for underholdningsansvar.

Innser at jeg bør tie stille, forresten - jeg er med i arrangementskomitee til jobbens høstsamling og går rett i pariodifella i det sekundet jeg tenker på det omtrent. - OG jeg prater inderengelsk når jeg er full...men det er strengt tatt ingen selskapslek, bare plagsomt.

Gammel 10-10-13, 12:14   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis andre arrangerer slike saker syns jeg det er uhøflig å ikke delta og man bør i tillegg late som om man syns det er gøy.

Jeg er ikke så glad i slike saker, men jeg trenger jo ikke ødelegge for de som liker det likevel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.