|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvordan reagerer du? | |||
Jeg hiver meg ut i leken med liv og lyst og tar frem de morsomme løstennene mine fra vesken.
|
|
18 | 13,04% |
| Jeg deltar mens jeg rødmer litt beskjemmet over at jeg synes det er litt flaut og litt gøy. |
|
49 | 35,51% |
| Jeg deltar, synes det er pyton og skriver et ironisk innlegg om hendelsen forum dagen etterpå |
|
25 | 18,12% |
| Jeg setter meg i et hjørne og observerer de lekende med ironisk distanse. |
|
15 | 10,87% |
Jeg går hjem! Jeg liker ikke sånn!
|
|
4 | 2,90% |
| Jeg går på kjøkkenet og tar oppvasken. |
|
27 | 19,57% |
| Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Jeg blir med. Som regel er det jo ganske gøy når man først kommer i gang. Det kommer jo litt an på type lek, da. Og hvem man leker med, ikke minst. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Gjett hva jeg stemte! |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Jeg er nok med Kirsebær her. Jeg hadde utbrutt et høylytt "å nei" inni meg, for så å delta med et digert smil klistret utenpå og telt minutter til de var ferdige. Jeg er også enig i at quiz o.l. kan være moro, men sånne dumme seg ut eller syng foran hele selskapet-greier er overhodet ikke gøy.
|
|
|
#44 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Tidlig på 1980-tallet hadde min mor et vikariat i en eller annen avdeling Oslo kommune, der de ble beordret til å danse Fugledansen i forbindelse med lunsjpausen.
|
|
|
#45 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?
Selskapssanger er verre en selskapsleker i min bok. Så utrolig pinlig og antimorro. Jeg får sår på sjelen av "så finner vi frem den rååsa sangen, dere". :grøsse:
|
|
|
#46 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Jeg har faktisk aldri vært i et selskap hvor lekene går ut på dette, men mulig jeg er unntaket fra regelen? Eneste selskapet jeg har vært i hvor man skulle synge foran hele selskapet var min egen 18-årsdag hvor jeg hadde leid en karaokebar, men det blir jo noe annet siden man kind of får et hint om hva det gjelder ved invitasjon. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Selskapssanger kan da - akkurat som selskapstaler - være både dårlige og riktig gode! Men dersom man ikke synes det er greit å synge helt alene, bør man kanskje gå for en tale. Andelen mimere i befolkningen er stor.
|
|
|
#48 |
|
ctrl+z
|
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Jeg synes det er vel så uhøflig å reagere på at noen ikke vil være med. Jeg møter heller ikke opp på utkledningsfester, så jeg er nok urimelig vanskelig. No wonder jeg sjelden blir bedt bort.
|
|
|
#49 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Jepp - dette er en viktig diskusjon. Hva er mest uhøflig? Å nekte å bli med eller å tvinge noen (eller sette noen i en situasjon der de ikke kan si nei) til å bli med?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Jeg tror jeg synes det er mest uhøflig å ikke bli med. Da tenker jeg på type lagkonkurranser, allsang o.l. Det at det står en gjeng ute og røyker som ikke vil delta synes jeg er litt demonstrativt. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Men da burde jo egentlig verden ta et hint, synes jeg. Slikt partyfjas er skrekkelig forfedelig, og det at noen føler for å demonstrere burde jo få det til å ringe en bjelle. Hva med å lage en fest der folk koser seg, ikke går rundt og gruer seg til neste lek?
|
|
|
#52 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#54 |
|
Yes, we can!!
|
Det er jo mange som faktisk syns det er veldig gøy, da!
|
|
|
#55 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Quiz er gøy. Alt anna er pyton, men eg deltek likevel. Riktignok med ironisk distanse.
|
|
|
|
#56 |
|
Originala
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant? Jeg tror nok hun gjerne skulle ønske at det var fler som var like entusiastiske som henne, men det faktum at vi IKKE ble bedt på karneval/kostymeparty, tilsier vel at hun har innsett at ikke alle er like utkledningsglade som henne.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Originala
|
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?For øvrig kan jeg like noen selskapsleker, men ikke så mange. Quiz og pakkeleik er det jeg kommer på i farta. Og så kan det kanskje, muligens tenkes at jeg har latt meg rive med av Singstar. Er man sangfugl så er man sangfugl. Eller noe sånt. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinnoff: Skikk og bruk - selskapsleker, hva gjør du?Jeg er med på synging av kjente sanger og gjerne flerstemt (av gammel korfamilie, nemlig) og quiz. Jeg elsker quiz!
|
|
|
|
|
#60 |
|
© All rights reserved
|
Jeg har også en sånn venninne og vi har vært på noen utrolig morsomme fester sammen. Ut på natten kommer parykk-/brille-/hatte-/boakassen frem og av en eller anne grunn stuper folk opp i kassen og krangler om Bonnie Tyler og Boney M-parykken. |
|
|
|
![]() |
|
|