Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vinterens jakke/kåpe/parkas

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-13, 12:41   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vinterens jakke/kåpe/parkas

Kan vi ikke ha en slik tråd?

Jeg har sverget til en parkas/kåpe fra Jean Paul i 3-4 sesonger nå og liker snittet veldig godt, men solgte den jeg hadde i våres da den var blitt altfor stor. I går var jeg og prøvde årets tilsvarende modell fra JP og den var veldig fin, men jeg er allikevel på utkikk etter om jeg finner noe enda bedre.

Jeg har forøvrig en Bergans fra ifjor og, i sort, men også den begynner å bli litt rommelig nå, så jeg har bare bestemt meg for at jeg skal unne meg noe nytt og mer fit i år.

Hva synes du er fint? Har du sett noe i butikken som virker lovende denne sesongen? Har du god erfaring med en vinterjakke fra tidligere sesonger, slik som North Face etc. som kan anbefales å sjekkes ut? Er det noe nytt og "spennende" på markedet nå?

Gammel 16-10-13, 12:47   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterens jakke/kåpe/parkas

Jeg synes altså denne fra JP er fin, likte den også veldig godt i denne mørk lillaburgunder fargen:

Ellers står denne parkasen fra Moose Knuckles høyt på ønskelisten, men 7k blir i overkant mye for meg å punge ut pt.

Gammel 16-10-13, 13:02   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nettopp bestilt meg denne, og venter i spenning.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:04   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

North Face arctic parka i grå.

Og denne dunjakka i svart fra Zara

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 13:20   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Studerte denne på Anton Sport i går. Over mitt budsjett, men lekker. .
http://www.norrona.com/Products/1042...maloft-parka-w

Gammel 16-10-13, 14:43   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg omtrent bor i min brune North Face-parkas. Jeg er litt liten, så det er vanskelig å finne ytterjakker som er smale nok og korte nok på ermene. Jeg skulle gjerne funnet en til, gjerne en litt kortere type. Det er mange av Didriksons sine jeg synes er fine, men i Didriksons må jeg helt ned 158, og i barneutgave mangler parkasene fasong...

Gammel 16-10-13, 14:48   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Min geniale parkas frå Skogstad rakna i saumane og måtte leverast inn. Produsenten ville ikkje reparere, så eg fekk pengane tilbake. Irriterande, for eg var så veldig fornøyd.

No har eg sett på Bergans Vollen. Den må bestillast, og eg synes det er veldig kjipt at eg ikkje får prøvd den først. Dessutan har Bergans leveringsproblem på desse så den kjem først i desember.

Gammel 16-10-13, 14:49   #8
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har North Face parkas i hvitt og blå og grønn Bergans dunjakke. De holder fint i noen år til. Veldig glad i NF parkasen min.

Gammel 16-10-13, 15:41   #9
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg har nettopp bestilt meg denne, og venter i spenning.

Jeg har denne i sort. Tynnere enn forventet. Passer fint nå og utover.

Har også NF P i brun. Skulle selge den, men beholder den siden didrikson var tynnere enn forventet.

Gammel 16-10-13, 15:55   #10
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Har kjøpt meg denne, bare i svart:

Sist redigert av Pegasus : 05-03-18 kl 15:24.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 16:03   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Svea Miss Smith, som jeg kjøpte i fjor. Varm og god, og jeg satser på at den holder i noen sesonger.

Og så har jeg en litt tynnere jakke fra Elvine, som er to år gammel. Den er jeg veldig glad i, liker spesielt godt detaljen med knyting i ryggen. Men jeg er ikke veldig imponert over stoffkvaliteten.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 16:50   #12
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en JP parkas ( ), men kjøpte også en woolrich som er sen høst/tidlig vår. Den er vanntett og foret, men jeg ser for meg at jeg på de kaldeste dagene bruker JP (som er blitt for stor til meg også) eller bergans dunkåpe.

http://www.woolrichstore.se/en/artic...ry-walk-eskimo

Gammel 16-10-13, 17:03   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg bor i Bergen klarer jeg meg med en tynn NF dunjakke og en tynnere parka. Jeg skal nok ha en ny Didrikson, tror jeg. Liker snittet og kvaliteten.

Gammel 16-10-13, 17:09   #14
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så fornøyd med min tynne versjon av Danefæ sin Else jakke, så nå har jeg bestilt vinterversjonen også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 18:35   #15
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg er så fornøyd med min tynne versjon av Danefæ sin Else jakke, så nå har jeg bestilt vinterversjonen også.

Jeg har vinterversjonen og er kjempefornøyd med den! Så fornøyd at NF-parkasen min ble liggende ubrukt på loftet i fjor vinter.

Gammel 16-10-13, 18:42   #16
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Usj, jeg prøvde Danefæ-jakken min i dag, og den var for trang over ammepuppene. Mistenker sterkt at det samme gjelder for NFAP og da blir jeg litt stressa. Har tydeligvis blitt brystbetennelsedame denne gangen, så jeg må isåfall finne meg noe annet varmt og gjerne litt rimelig.

Gammel 16-10-13, 20:25   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp kjøpt en pent brukt Danefæjakke (Else, midseason) og den satt fantastisk! Og så artig i mønsteret!

Gammel 16-10-13, 20:44   #18
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har nettopp kjøpt en pent brukt Danefæjakke (Else, midseason) og den satt fantastisk! Og så artig i mønsteret!

Gammel 16-10-13, 20:49   #19
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har svart Nort face parkas, hvit Jean paul parkas, Daniel franck parkas som brukes på jobb, bavac dunjakke + en lilla litt lenger boble jakke som også brukes på jobb.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 21:36   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Min NF parkas fra 2007 har avgått med døden, så i år har jeg kjøpt ny Parajumer Long Bear, veldig fornøyd! Den går godt ned på lårene, god å ha på i bil da den ikke er så bumsete som min NF var. De nyere NF parkaene er ikke så "ille" som de første var.

Jeg har dog fjernet disse gule stroppene og de tunge jernboltene, de ble litt mye..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.