|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?
Enig med deg. Jeg husket ikke detaljene rundt Listhaug, bare at det var fryd og glede da Byrådet omsider ble kvitt henne. Hun fremsto ofte veldig uprofesjonell og umoden i mediene, så at hun har klart å bli medie/PR-rådgiver er jo litt -pussig. Men der kunne hun jo ikke gjøre stor skade, tross alt. Jeg er bekymret for landbruket, ja. Det er noe med at en minister som virker så uttalt motstander av virksomheten hun skal styre, som gir svært liten tillit.
|
|
|
#102 |
|
Shake it out!
|
Erfaring er viktig også ja. Arbeidserfaring. Det er skremmende mange politikere som aldri har jobbet utenfor politikken. Og å være bare boklært er ikke bra, det heller. Heller en politiker med lang erfaring fra arbeidslivet og kort utdannelse enn en med lang utdannelse og bortimot null arbeidserfaring.
|
|
|
#104 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Skeptisk til Listhaug, som jeg kjenner til fra før-tenker det er bare å begynne på gravølet til landbruket med en gang- og altfor lite overrasket over grumset som kom fram fra Homoeventyrdama, som jeg ikke husker navnet på. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Tjaaa. Helt generelt sett vil jeg si at har man tatt en lang utdannelse (på hovedfagsnivå eller tilsvarende), så vil jeg påstå at man har vist at man klarer å tilegne seg faglig tildels tungt stoff. Det kan meget vel være at man har gode evner til å tilegne seg denne typen stoff også om man ikke har lang utdannelse, men det er ikke like lett å vite.
|
|
|
#106 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg kjenner jeg er skeptisk til at en økonom skal være miljøvernminister, men at dama er en god, ryddig og dyktig leder tviler jeg ikke på. Hvis hun bruker det til å gi byråkratene gode arbeidsforhold, så kan det gå riktig bra.
|
|
|
#108 |
|
Originala
|
Det med fiskeriminister var jo bare et eksempel, da. Men det kunne jo vært både erfaring fra å være fisker, funksjonærstilling i fiskeforedlingsbransjen, tilligsvalgtverv fra tilsvarende bransje mv. Så ja til mangfold. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#110 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Siv Jensen er jo relativt høgt utdanna samanlikna med mange av dei raudgrønne som har vore i regjering. Kva slags utdanning har for eksempel den avtroppande finansmisteren?
|
|
|
#111 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Nå har jeg sett litt på Erna sine intervjuer som er avholdt i dag, og tanken som har slått meg de siste ukene - hver gang jeg ser Erna drar jeg fort paralleller mot Andrea Merkel. Det er da vitterlig visse likhetstrekk mellom disse to damene.
|
|
|
#112 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Men jeg lurer på en ting? Er det virkelig greit å gå rett fra First House med hemmelig kundeportefølge til en statsrådsjobb?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Man har jo alltid brukt statssekretærene for å kompensere for statsrådenes eventuelle manglende utdanning/erfaring. Statsrådenes rolle er vel mer å være sterke, handlekraftige politiske ledere mer enn fagfolk. Sigbjørn Johnsen hadde for eksempel Norges sikkert skarpeste sosialøkonom som statssekretær da han var finansminister første gang (Svein Harald Øygard, senere sentralbanksjef på Island).
|
|
|
#114 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Klart det, hun har vel neppe hatt noen bønder på kundelista.
|
|
|
#115 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Jeg er veldig glad for statsekretærene i helse- og omdorgsdepartementet. Det er råflinke folk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Og i dag startet hun sin statsrådsgjerning med å uttale at vi alle bør våge å ta debatten om når barn skal introduseres for homofili
|
|
|
|
#117 |
|
Off the map.
|
Lol. Hun og Listhaug har allerede blitt hakkekyllinger, spørs hvor lenge de holder.
|
|
|
#118 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Nye regjeringen - vad tycks?Så i barnehagealder bør man svare slik:
|
|
|
#119 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg synes egentlig det er vel så ille å gå fra statsråd til First House.
|
|
|
#120 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, bare se til Russland, der har de jammen våget!
|
![]() |
|
|