|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Hvite kassebiler - en myte?I dag har vi nok en gang fått servert en hvit kassebil-historie og jeg kjenner jeg blir uvel bare ved tanken. Ungene blir redde og usikre, vi snakker og snakker, forklarer, prøver å berolige, men samtidig fortelle at ja, man må være forsiktig og på vakt.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-10-13 kl 23:35. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hvite kassebiler - en myte?Det har vært en del slike saker i media, har det ikke? Jeg synes det er underlig at disse karene i den hvite kassebilen mislykkes gang på gang med å få lurt barn inn i bilen, eller tatt dem med makt for den del. De må være fryktelig klønete. Eller i særdeles dårlig fysisk form siden barna alltid klarer å løpe fra dem. Kanskje de ikke ønsker å ta meg seg barna? Kanskje det er to tullinger som får noe ut av å kjøre rundt og skremme folk? Kanskje digger å lese om seg selv i avisen etterpå? Eller, kanskje de bare finnes i barns fantasi? Jeg vet ikke, synes bare det er veldig rart. Jeg blir faktisk mindre bekymret jo fler slike saker som kommer opp. Om ikke annet så ser det ut til at barna har ganske gode odds om de skulle komme ut for noe sånt, så langt har samtlige "kidnappingsforsøk" (hvis det er det er) vært fullstendig mislykkede. |
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvite kassebiler - en myte?Jeg synes denne saken oppsummerer ting ganske greit. Selvsagt skal man være på vakt, men som det står i saken jeg linker til:
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvite kassebiler - en myte?Lar du ikke barna dine gå alene Fløyel? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvite kassebiler - en myte?
Vi har hatt mange episoder med blotting og biler så skolen oppfordrer ungene til å gå sammen til og fra skolen ja. De går selvfølgelig ute alene, men når det rer mørkt ser jeg helst at de går sammen med noen ja.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik er det her også.
|
|
|
#7 |
|
Helt konge
|
Sv: Hvite kassebiler - en myte?Jeg har tenkt på det meste som kan skje, og det aller meste er i min verden såpass liten sansynlighet for at skal skje at jeg ikke er villig til å la mitt og min families liv begrenses i stor grad av det. Jeg vil rett og slett ikke nekte mine barn og bevege seg fritt ute i nabolaget og på vei til og fra skolen. Sist redigert av Heiko : 17-10-13 kl 16:09. Årsak: Ikke! De fleste er ikke pedofile. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heiko sier det.
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette er virkelig kloke ord!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sånn rent bortsett fra at jeg tror at store deler av befolkningen IKKE er pedofile kidnappere. (Her kommer du vel til å moderere deg selv ganske fort.
|
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Ja, her er jeg også. Enig med Heiko, men tror altså neppe at mange av oss er pedofile kidnappere
|
|
|
#13 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvite kassebiler - en myte?Jeg skjønte hva du mente, Heiko.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvite kassebiler - en myte?Enig med Heiko.
|
![]() |
|
|