|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersTakk Odelia - dette var nyttig. Desse tinga kan eg ingen verdens ting om
|
|
|
#102 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersMannens foreldre bor her i byen. Spreke og friske folk som nylig er pensjonert. Ikke mye vi har å bekymre oss over der ennå, men når den tid kommer så er de tre søsken som bor i samme by, og alle er både villige og i stand til å trå til.
|
|
|
#103 |
|
Shake it out!
|
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersSøsteren min er sykepleier.
|
|
|
#104 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersMed fare for å virke kynisk, jeg har ikke tenkt å gjøre så alt for mye for stille opp for mine foreldre når alderdommen kommer snikende på og de trenger hjelp i hverdagen. Jeg lever litt for "what comes around, goes around" så får folk tenke sitt om det. Min mor har flyttet og bor forøvrig 60 mil unna. Min far bor rett i nærheten, men helt ærlig bryr jeg meg fint lite. (Med, etter egen mening, god grunn). |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigers
Jeg er enig i det der med "what comes around goes around." Jeg syns ikke noen bør slite seg ut på å hjelpe folk som ikke har lagt to pinner i kors for å være hjelpsomme eller imøtekommende selv, bare fordi det skal se greit ut på overflaten.
|
|
|
|
#106 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersMine er 83 og særs mamma er til mer hjelp for oss en vi for dem. De har unger i hus støtt og mamma er mye med rundt på kafe etc. Og det er fordi vi ønsker det. Ikke fordi vi må.
|
|
|
#107 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
|
|
|
#108 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersDen var interessant, Syrin.
|
|
|
#109 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersOg så kjenner jeg at jeg ønsker meg Mavericks familie.
|
|
|
#110 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersKan ikke si at det er diskutert, men regner med at mye nok faller på meg. Mest fordi min bror har visse utfordringer som gjør at han knapt nok kan ta vare på seg selv. Forhåpentligvis er det noen år til vi virkelig må steppe inn, enn så lenge prøver jeg å ikke tenke så mye på det. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersNå bor jeg i samme gate som mamma og samboer. Han er mye eldre enn henne, så hun vil nok bli alene mest sannsynlig. Jeg er eneste her så det vil vel falle på meg.
|
|
|
#112 |
|
|
Den er ganske super, ja. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersJeg blir ordentlig SINT på gamle som nekter å motta hjelp fra det offentlige, fordi det er MYE bedre å la egne barn slite seg ut.
|
|
|
#114 |
|
Rockesøster
|
Jeg tror de aller færreste eldre har et ønske om at de pårørende skal slite seg ut, det er mer selvinnsikten som svikter, og at de rett og slett ikke ser eget hjelpebehov og hvor mye de egentlig belaster omgivelsene. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Rockesøster
|
Helt klart. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersOg så tror jeg det er vanskelig for oss unge å se for oss hvordan de er å gå fra å være selvstendig og med krefter og helse nok til å gjøre det man vil, og bli avhengig av andre mennesker. For de fleste er det en kjempeterskel å innse at de ikke klarer seg selv og si ja til å motta offentlig hjelp.
|
|
|
#118 |
|
Mother of Dragons
|
Helt enig.
|
|
|
#119 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersOg det ER hjelp å få, altså. Både hjemmehjelp og hjemmesykepleie. Men man må be om det, selv om det blir mer vanlig med oppsøkende tjenester rundt om, så er det fortsatt slik at de kommunale tjenestene slett ikke har oversikt over hvem som potensielt kan trenge hjelp.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Spinn off - Dine gamle foreldre / svigersDette kommer vel om en ti års tid med svigers. Nå har det seg slik at de bor mye mer sentralt enn oss, og har kjellerleilighet, så dette ansvaret dyttter jeg over på mine barn som skal studere, og trenger bolig, og kan handle for sin gamle farmor.
|
![]() |
|
|