Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Au pair på foreldremøte?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Au pair på foreldremøte?
Jeg har opplevd au pair på foreldremøte 6 3,82%
Jeg vet at noen på vår skole har sendt au pairen på foreldremøte 1 0,64%
Jeg kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Jeg har hørt om noen som kjenner noen som har opplevd au pair på foreldremøte 2 1,27%
Ikke hørt, ikke sett 136 86,62%
Ikke hørt eller sett, men har lest VG og Tenker Mitt uansett. 10 6,37%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-13, 23:49   #221
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Au pair på foreldremøte?

Katta: Han kommenterte at eldste var veldig flink til å konsentrere seg selv om det var mye støy rundt henne, og det så ut som han plutselig skjønte hvorfor.

Skremmern: All respekt! Man får i det minste veldig underholdende historier! "Stritt, men festlig."

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 23:54   #222
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MAMMA SEEE PÅ MEG SE PÅ MEG SEPÅMEGSEPÅMEG! MAMMA DU SER IKKE PÅ MEG! MAMMAAAAAA!" Sitat plutten på dertil uegnet sted.

Eller meg i telefon med bankdamen: "M, kan ikke du få han til å ikke skrike akkurat nå".

Gammel 21-10-13, 23:56   #223
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Streng, men urettferdig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 09:02   #224
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kompis av meg på barneskolen hadde så mange søsken at hele tidsskjemaet til foreldremøtene var lagt opp etter dem. True story.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 12:33   #225
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Dette gidder jeg nesten ikke å kommentere engang. Jeg har ingen mulighet for fleksitid, har turnus med noen kveldsvakter og det oppfordres sterkt til å ta alle lege/tannlege/skolerelaterte ting på dagtid de dagene jeg har kveldsvakt. Det er ikke alle yrker det lar seg gjøre å bare "stikke fra" et par timer. Og om man pendler med Ruter...don't even get me started!

Ingen grunn til å bli sur på meg. Jeg skrev at jeg mener samfunnet er modent for endring, det innebefatter å legge til rette for at slikt kan gjennomføres også. Massevis av folk drar i begravelser, til legen, tannelgen med sine barn og på ferie. Og så finnes det selvsagt noen unntak.

Kanskje disse få unntakene kunne hatt samtaler på kvelden, mens alle vi andre som kan ha det på dagen - har det på dagen? På vår skole er det forresten på dagtid, uten at jeg har oppfattet det som et enormt problem. Folk flest jobber 100 % begge to i vår skolekrets.

Sitat:

ekstremt lite kunnskap om folks hverdag når man tror at å komme fra midt på dagen er greit for de fleste.

Jeg har virkelig ikke ekstremt liten kunnskap om folks hverdagsliv, altså, og har selv både jobbet turnus og vært uten bil. I min verden er dagtid en gang mellom kl 07 og 17. I vår barnehage har de også utviklingssamtaler, men de har aldri vært på kvelden. De henger opp liste med en god spredning ulike tidspunkter, og man setter seg opp. Eller så tar man kontakt og finner noe som passer for begge parter.

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 13:09   #226
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hos oss har de ett foreldremøte pr dag. Veldig greit. Alle kommer etter hverandre, så det er unnagjort på halvannen uke. Men vi har bare en klasse pr trinn, det blir sikkert mer krøll med flere klasser.

Foreldresamtalene blir i utgangspunktet satt opp mellom halv tre og halv fem, men de er ganske fleksible hvis det trengs tror jeg. Det virker som de fleste har anledning til å stille på ettermiddagen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.