|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fettflekk på polyesterJeg har en helt ny bluse i polyester, som hadde et uheldig møte med hamburgerdressing (...) Sprayet med vanish og har vasket den, men nå er det en stor mørk flekk rett på brystet. Festlig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fettflekk på polyesterLa den ligge litt med zalo?
|
|
|
|
#3 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Fettflekk på polyesterDet dumme er at den allerede er vasket, flekken setter seg gjerne hardere da. Mitt vanlige fettfjernetips er å gni inn flekken med Zalo, men det spørs om det hjelper nå. Du kan jo prøve. Tips to og tre er Vanish pulver (mer effektivt enn sprayen) og/eller Nylonvask. Det siste har jeg ikke prøvd, men jeg har liggende to fine skjørt i chiffon/polyester som begge har fått fettflekker på seg, og som jeg grubler mye på hvordan bør behandles. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Fettflekk på polyesterJa, synd jeg vasket, men jeg trodde vanish spray skulle fikse biffen. Zalo glemte jeg - og det pleier jeg jo alltid å råde andre til. Nærmeste butikk er nå selvsagt utsolgt for blusen. Den var fader meg kun brukt EN dag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
sukk
Sv: Fettflekk på polyester
Prøv det pulveret blandet med vann, les på boksen og bruk sterkeste oppløsning? Eventuelt Nylonvask. Jeg har trua på Nylonvask. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
sukk
Sv: Fettflekk på polyesterEventuelt Zalo, selv om den er vasket da. Kan jo ikke skade. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Fettflekk på polyesterVanish pulver er litt bedre, synes jeg. Fjernet mye rare flekker med det. Også gamle.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Fettflekk på polyesterVanish sprayen funker ikke noe særlig. Den blå Biotex sprayen er merkbart bedre, spray på rikelig og la den virke lenge, gjerne en time før plagget går i maskinen. |
|
|
|
![]() |
|
|