Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-13, 22:45   #11
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitasjon til bursdag. Ha med pc!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så sant alle har en PC å ha med ser jeg ikke problemet. Hvordan mener du at en bursdag på et par timer er med på at PCer tar overhånd?

Jeg vet ikke om alle har pc. Ut fra hva dere skriver her så er det antakelig rimelig å tro at ikke alle har det.

Hvordan jeg mener at en bursdag på et par timer er med på at PCer tar overhånd? Jeg ser at snart 13 åringen stort sett ikke velger annet enn å sitte ved pc så fort han har sjansen. Når han har besøk av kamerater, eller er hos kamerater så er det pc`n som gjelder. Det å være "ute å leke" er et ikke eksisterende tema i våre omgivelser. På foreldremøter de siste årene har dette med pc-tider, antall timer og regler vært diskutert flittig og jeg har alltid sittet igjen med en følelse av at mange synes det er vanskelig å sette grenser. Det er selvsagt min opplevelse.

Jeg har antakelig et lite håp om at barna kan bruke tid på annet enn så mye tid på pc at når det skal inviteres til fødselsdag så kunne det ha vært en slik pause som kunne ha vært god. Jeg ser at jeg må sende denne tanken der den hører hjemme. I søppelkassen. Det virker å ta helt overhånd og at den gammmeldagse leken og omgangsmåten er fullstendig ut og det antakelig for alltid.

Det er et selskap på 4 timer han er invitert til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.