|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
maler
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Man kan spare endel på sko ved å passe opp 2-for-1-tilbud og kjøpe rimeligere modeller, altså fire på kravene. Det går ofte bra, men av og til går det skikkelig dårlig også. Som den gangen toern vrikket ankler mange ganger i løpet av en sesong pga sko med for dårlig støtte.
|
|
|
#82 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?I periodar kor eg har hatt dårleg råd har ferie vore det første som har ryke. Eg har og kutta ned på alle luksusvaner i kvardagen, frå restaurantmiddag og take-away-mat til lunsj på kafé, gå-ut-budsjett (noko som har redusert seg av seg sjølv det siste året, av heilt andre grunnar) og taxi-heim-budsjett.
|
|
|
|
#83 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?
|
|
|
#84 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke vi har så mange luksusvaner og har kuttet mye fra før pga dårlig råd og da er det kun slike småting igjen. Ikke akkurat reiser, sminke og slikt da for det er alt kuttet men andre småting. Når alt kniper på så er det virkelig sant at alle monner drar.
|
|
|
#85 |
|
can-jur
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Jeg tror ikke vi bruker 10.000 på sko samlet til hele familien engang jeg?
|
|
|
|
#86 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vi hadde nok kuttet årskort på badeland( det hadde vært en av de siste tingene vi hadde gitt opp, for jeg synes det å kunne svømme er viktig) klær til poden, reist mindre + at vi måttet ukeshandle og vært litt mer nøye på hvor vi handlet.Spising ute og kino kunne vi også kuttet endel på. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Det første vi måtte ha gjort hvis det begynte å knipe skikkelig var å sette opp et regnskap over hva pengene faktisk går til, for når sant skal sies så vet vi ikke det hundre prosent. Faste utgifter er jo greit, de kjenner vi, men resten av pengene blir jo brukt de også, og jeg tror vi kunne hentet mye ved å være mer bevisst på hvordan denne potten ble brukt. Det renner nok mange penger gjennom fingrene våre i løpet av en måned som vi ikke helt får med oss. Antagelig et resultat av bedre økonomi, for ti år siden hadde jeg stålkontroll på forbruket vårt, fordi det var nødvendig. Vi hadde mye(!) dårligere økonomi, men var like mette og vi hadde også klær nok. Det meste av unødvendige innkjøp fantes ikke, denne potten har nok økt mye de siste ti årene hos oss. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Kan godt hende vi er der selv om jeg virkelig regner på det.
|
|
|
#89 |
|
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Altså, kniper det skikkelig så ryker jo alt! Da er det kun hus, strøm og billigst mulig mat som er igjen. Prioriteringer er jo nettopp å vekte ting opp i mot hverandre. Reisekassa ryker jo lenge før det går utover mat på ordentlig og at ungene har råd i dra på bursdag til venner. Leser tråden mer som "hvordan prioriterer du det du har til overs og hvor kniper du inn først og sist?" |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Halloen!
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vår skoliste på et år: |
|
|
|
|
|
#91 |
|
En Som Trener
|
Det er nok stor forskjell på hvor man handler sko og hvordan man prioriterer. Vi prioriterer gode joggesko og vintersko, resten er det virkelig ikke så mange timene de bruker til sammen. Også kjøper vi bl.a. masse på tilbud, og også har vi kjøpt sko når vi allikevel er i Sverige og Danmark.
|
|
|
#92 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Hadde vi vært nødt, så er det selvsagt at ferier måtte bli både redusert og kuttet, men vi er der at vi både har levd uten spisebord og fryseboks en lang periode for å unngå å røre feriebudsjettet. Nå syntes jeg ikke det var så ille som mange av de som kommenterte det syntes, da, så meg gjorde det ikke noe. Men hadde vi hatt virkelig dårlig råd, kunne vi selvsagt ikke dratt på ferie. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Ja, vi er oppe i ca. 10 000. Jeg er lettere sjokkert.
|
|
|
#94 |
|
|
Hvis man har dårlig råd, vil jeg tippe man ikke "allikevel er i Sverige og Danmark".
|
|
|
|
#95 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Jeg er opptatt av sko og kvalitet men klarer ikke å komme opp i slike summer. Er svært opptatt av å ikke betale mer enn strengt nødvendig og innkjøp planlegges nøye. Skogarderoben til min 7,5 åring ser slik ut: |
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Ferdiglada
Ja, men det hadde vore langt nede på kuttelista. Det er ganske mange ting eg hadde kutta før den. Både klær, uteliv og mat hadde vore kutta før frisøren.
|
|
|
|
#99 |
|
Ferdiglada
Men HI seier noko om å halvere inntekta si. Og ut i frå det kva en hadde kutta på. Dei aller fleste av oss har vel eit forbruk som står i stil med inntekt og da vil jo kutt-faktorane vere ulike.
|
|
![]() |
|
|