Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva tromler dere?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-07, 21:30   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tromler dere?

Ingenting.

*skriver ønskeliste*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 21:35   #62
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg tromler kluter, håndklær og sengetøy, samt jakker og annet yttertøy som tåler det. Tromler ikke annet tøy, da jeg er redd det skal krympe.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 22:08   #63
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

[...]tromlet jeg alt som ikke var merket at det ikke skulle i trommelen.

Det er slik vi gjør det også.

Gammel 09-05-07, 02:59   #64
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Men kjære dere, jeg blir da virkelig forskrekket over hvor mye dere bruker tørketrommelen. Det kommer da frem i diskusjon etter diskusjon hvor miljøbevisste FP-brukerne er, og hvor mye vi tenker miljø i andre sammenhenger (reis kollektivt, bruk ikke bilen/flyet, nei til store hytter osv.) også innrømmer en etter en av dere at dere er miljøsvin til gangs når det kommer til tørketrommel-bruk!! Er dere klar over hvor mye energi den bruker??

Jeg er sjokkert. Jeg må faktisk legge meg litt nedpå... dette ble litt for mye for meg...

Gammel 09-05-07, 03:07   #65
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men kjære dere, jeg blir da virkelig forskrekket over hvor mye dere bruker tørketrommelen. Det kommer da frem i diskusjon etter diskusjon hvor miljøbevisste FP-brukerne er, og hvor mye vi tenker miljø i andre sammenhenger (reis kollektivt, bruk ikke bilen/flyet, nei til store hytter osv.) også innrømmer en etter en av dere at dere er miljøsvin til gangs når det kommer til tørketrommel-bruk!! Er dere klar over hvor mye energi den bruker??

Jeg er sjokkert. Jeg må faktisk legge meg litt nedpå... dette ble litt for mye for meg...

Man sparer jo litt strøm til oppvarming da. Vår lager tropebarme på badet.

Gammel 09-05-07, 06:04   #66
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Man sparer jo litt strøm til oppvarming da. Vår lager tropebarme på badet.

Næhæhææii!! For den bruker langt mer strøm enn oppvarming generellt ellers gjør. Dårlig unnskyldning.....

Gammel 09-05-07, 08:01   #67
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsomt, jeg tenkte akkurat det samme. Nå er jeg ett av miljøsvina da, for all del. Jeg tenkte også at noen burde kryss-skjekke denne tråden mot hvem som synes at det er dårlig kvalitet på tøyet - kanskje vi bare tromler det i hjel?

Opprinnelig lagt inn av Elin

Gammel 09-05-07, 09:22   #68
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næhæhææii!! For den bruker langt mer strøm enn oppvarming generellt ellers gjør. Dårlig unnskyldning.....

Ja, men man slår jo to fluer i en smekk, og det MÅ jo bare være være kostnadsbesparende. *insisterer*

Og for å svare på hovedspørsmålet, så tromler jeg hånklær og mannens undertøy (bokser og t-skjorter). Ellers henger jeg stort sett opp min klær og undertøy , podens klær, og lillebrors klær, samt bukser for mannen.

Sist redigert av DM : 09-05-07 kl 17:54.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:35   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker tørketromler så enormt mye strøm da? Folk nevner jo denne strømmen hele tiden. Oppvaskmaskiner, vaskemaskiner og alt annet går visst greit, men tromler, DE er strømjævler de. Vi bruker jo i perioder trommelen hver dag (før 2-3 ganger daglig) og vi merket det ikke noe særlig på strømbudsjettet etter at trommelen kom i hus.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:21   #70
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror de brukte mer strøm før, og at det tok lengre tid å tørke tøyet når man hadde vaskemaskiner med dårligere sentrifuge? Vi bruker tørketrommelen mye om vinteren, og nesten ikke om våren/ sommeren når vi tørker mye tøy ute - det er liten forskjell på strømregningen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 14:35   #71
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørketromler er gjerne energiklasse C og D. Det er ikke akkurat bra.

Gammel 09-05-07, 15:03   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fins da i A og B også? Vår er ihvertfall B hvis jeg ikke husker helt feil.

Gammel 09-05-07, 15:18   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vår også er B. Uansett utgjør det nesten ingenting i strømregningen, tror det der er noe som henger igjen fra gammelt av, at alle tror tørketromler tar så enormt med strøm.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 17:53   #74
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Tørketromler er gjerne energiklasse C og D. Det er ikke akkurat bra.

Hvordan vet du hvilken energiklasse forskjellige elektriske apperater har?

Gammel 10-05-07, 10:27   #75
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det henger en B-lappe på vår drøyt tre år gamle trommel iallfall...

Ellers er kaffetrakter en SKIKKELIG strømbombe, altså

Åsså tromler jeg det meste, da...strømpebukser kjøpes ei størrelse for stor for jeg vet de krymper. Samme gjelder en del andre klær som jeg vet havner i trommelen...

Gammel 10-05-07, 10:42   #76
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjekka litt, jeg;
- tørketromler er stort sett B
- vaskemaskin mest A, unntatt sentrifugedelen som gjerne er B
- oppvaskmaskin er mest A
- kjøleskap ofte A
- kombiskap A/B
- frysebokser B og C, fant jeg

Jeg sjekka ikke alle, men flere av hver ting...

Gammel 10-05-07, 11:52   #77
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har digert vaskerom, og tørker det meste der (unntatt når det er tørkevær ute, da henges alt på stativet i hagen). Vi fikk arve en tørketrommel i vinter, og da gikk den noen runder med håndklær og sengetøy (det gikk utrolig mye håndklær de første leveukene til lillebror, han tisset på stellebordet minst 2-3 ganger om dagen). Men vi prøvde å bruke den minst mulig, den sluker strøm (i tillegg så gikk gjerne sikringene mens den holdt på også). Mulig at vi investerer i en ny og strømbesparende sak neste vinter. Det hender det er godt å ha muligheten til å tørke fort.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 12:18   #78
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

For de som tørker alt tøyet rundt omkring i huset, i stue og soverom, så tror jeg ihvertfall tørketrommel er et mye sunnere alternativ, både for helse og hus. Det er ganske store mengder vann en klesvask avgir, selv om den er godt sentrifugert.

Gammel 10-05-07, 12:35   #79
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

For de som tørker alt tøyet rundt omkring i huset, i stue og soverom, så tror jeg ihvertfall tørketrommel er et mye sunnere alternativ, både for helse og hus. Det er ganske store mengder vann en klesvask avgir, selv om den er godt sentrifugert.

Enig. Jeg brukte ene soverommet som tørkerom før. Selv om jeg hadde på ovn og lot døra stå litt åpen så ble det forferdelig fuktig i den etasjen.

Tørketromler nå er mye bedre enn før - både for strømmen og klærne. Nå stopper jo de fleste når tøyet er tørt; mindre strøm og mindre slitasje på tøyet.

Gammel 10-05-07, 16:05   #80
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det kommer litt an på tror jeg. Huset vårt er for tørt, ventilasjonsanlegget gjør innelufta veldig tørr. Om vinteren gjør fyringen det enda verre. Litt tørking av klær i gangen i 2.etasje, med dørene til soverrommene oppe gjør bare godt hos oss.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.