|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
lettere utlada
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg sier som flere andre at selvsagt er det lov å mislike Halloween. Det er da ingen som kan bestemme hva DU skal like, men det er ikke nødvendig å dele det med eder og galle som så mange gjør.
|
|
|
#142 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Den artikkelen var fin, Taien.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 01-11-13 kl 09:53. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Inagh er klok og kul.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
Det er vel derfor jeg liker halloween og thanksgiving egentlig vel så mye som jula. Det er de samme kostymene som brukes fra år til år, og det er et gresskar og en pose fruktkarameller som er utgiftene. Heck, jeg bruker mer på sirup sånn utgiftsmessig i jula enn på hele halloween.
|
|
|
#145 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Men når jeg hørte alle negative kommentarene og leste alle surmulende leserinnlegg og fb-statuser, og samtidig ser hvordan dette vil tas med som kjære barndomsminner for dem som nå vokser opp, fant jeg ut at jeg orket ikke å være "en av dem". Mye gøyere å være med på moroa!
|
|
|
#146 |
|
Ringskrømt
|
Jøye meg, jeg skjønner ikke at disse prinsippene (?) dine er viktigere enn litt lek og moro med barnet ditt. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Epikur
|
Vi har allerede avtalt med de kjekke naboene i de nærmeste husene. Vi skal ha blod, hjernemasse og avskårne fingertupper til de små og hallo vin til de store. Og i hagen skal vi ha feller med lydeffekter. Han ene jobber i forsvaret, så vi skal finne på noe gøy.
|
|
|
#148 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg misliker Halloween, som allerede nevnt, men jeg tror jeg må ha med litt siden jeg tross alt deltar både ved å la egne barn gå og ved å dele ut godteri selv. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Uff, synes egentlig dette hørtes litt trist ut. Er det noen grunn for at dere ikke er med? Annet enn at du ikke liker Halloween? Jeg skjønner jo at de barna som ikke får være med synes det er litt leit, det har blitt en stor greie. Man må ikke lage en gedigen fest, og kostyme kan man også gjøre utrolig billig. Pynte er det jo mange som ikke gjør, det er ikke noe must, men å få være med på noe de fleste andre gjør forstår jeg er viktig. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Ja, alle barna var så høflige og hyggelige! "Åh, skal vi få sååå mye godteri!" "Tuuuusen takk!" "Ha en fin Halloween!" Det var jo virkelig BARE koselig å få besøk i går altså. Fine, fine (
|
|
|
#151 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Ja, jeg så også veldig mange søte små i går.
|
|
|
#152 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er greit at du ikke forstår.
|
|
|
#153 |
|
villende
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Så lenge ikke tradisjonen har satt seg skikkelig så skjønner jeg at noen misliker Halloween. Jeg tenker at den dagen vi har klare kjøreregler for hvem som skal gå, når vi skal gå og hvem vi skal gå til, så blir dette en bra dag. Jeg merker jo allerede nå at det begynner å sette seg litt mer - vi vet hvilke hus vi kan gå til, alle barna går i ca. samme tidsrom, og de fleste gjør litt mer ut av ettermiddagen og kvelden. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Textrovert
|
Er det regelen?
|
|
|
#155 |
|
Ringskrømt
|
Det er bare noe innmari surmaga over ordene "vi feirer ikke Halloween, vi". Da er vel "dessverre, vi har ikke godteri" bedre? |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Textrovert
|
Enig. Man trenger ikke misjonere overfor småunger.
|
|
|
#157 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Vi har utelukkende positive erfaringer, med unntak av et par unger som var grådige. Men de besinnet seg da jeg satte hekseblikket i dem og forkynte at "det må være nok til alle som kommer".
|
|
|
#158 |
|
saftig
|
For å være på den sikre siden, gjør gjerne det. Vi gjør det, og flere naboer med oss.
Du bør være forsiktig hvis du gjør det til en prinsippsak slik at barna dine føler at de blir berøvet noe de fleste andre er med på.
|
|
|
#159 |
|
villende
|
For å være på den sikre siden går vi bare til hus som helt tydelig er med, dvs. som har satt ut lykt eller gresskar utenfor. Det er for å ikke gå til de som ikke er med, men som ikke har skjønt at de da må skru av utelampen. Hos oss er det såpass mange hus med gresskar og/eller lykter at det er helt uproblematisk å ikke gå innom de uten lys utenfor. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg hadde selv en far som var i prinsippet mot alt han "ikke forstod seg på" som overnatting, en del fritidssysler og hva som helst, og hadde han nå bare klappet igjen med sine egne meninger så hadde det vært greit. Men siden han ikke skjønte poenget med det, så skulle ikke vi gjøre det heller.
|
![]() |
|
|