Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-13, 11:14   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg liker ikke halloween og vi feirer ikke eller gir godteri til de (få) som evt måtte komme på døra.
Vi bor sånn til at det er ytterst sjelden at det kommer noen, men gjør det det forteller jeg at vi ikke feirer halloween, og så forklarer jeg dem hva slukka utelys betyr.

I følge minsten er jeg verdens verste mor, og han skal hate meg for alltid (sagt kl.07 i morges, han er sjelden blid når han vekkes).

Nr.2 er heller ikke så blid, men lot seg blidgjøre med godteri og film. Jeg tror det er godteriet som er forlokkende.

Jeg hadde selv en far som var i prinsippet mot alt han "ikke forstod seg på" som overnatting, en del fritidssysler og hva som helst, og hadde han nå bare klappet igjen med sine egne meninger så hadde det vært greit. Men siden han ikke skjønte poenget med det, så skulle ikke vi gjøre det heller.
Og det er bare kjipforeldring altså. Jeg er fortsatt sur på ham for det. Og jeg har ikke tenkt å være sånn forelder.

Så jeg tenker heller sånn: Er det harmløst eller ei? Bør de få bestemme dette selv? Liker jeg å omgås folk som er sure og negative til ting jeg liker og som egentlig ikke plager dem? Nei.

Og selv om jeg prøver å ikke kjøre mine personlige prinsipper (som jo er noen ganger vanskelig å skille fra prinsipper som jeg mener i rollen som forelder) over på barna, så glipper det likevel noen ganger.

Men å la være å feire Halloween om barna synes det er morsomt, og om det er vanlig i venneflokken, vel, det mener jeg er å blande personlig smak med hva som er foreldring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.