Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd blir røykfri

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-07, 10:32   #81
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, ikke sant? Med teskje: Jeg er glad jeg ikke er avhengig av et stoff som gjør at jeg mister evnen til å se ting i perspektiv og ta hensyn til andre. Det virker nemlig som enkelte røykere lider av dette. Jeg er glad jeg slipper å gå gjennom en vanskelig slutteprosess.

Jeg skjønte hva du mente, og er egentlig misunnelig på alle som aldri begynte med svineriet.

Gammel 09-05-07, 10:42   #82
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg skjønte hva du mente, og er egentlig misunnelig på alle som aldri begynte med svineriet.

Hovedpoenget mitt er at jeg er veldig glad for at jeg aldri begynte. Jeg VET jo at det er vanskelig å slutte, og nå slipper jeg hele problemet.

Gammel 09-05-07, 10:43   #83
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det hørtes jo utrolig praktisk ut, en haug med folk som skal gå gjennom hele parken til hovedinngangen for å ta en røyk rundt hjørnet. Er man klar over hvor stort området er? Det vil vel ikke akkurat komme barna til gode at foreldre skal bruke et kvarter hver vei for å ta en røyk, mens de må være med eller vente alene et sted. Vil si det hadde vært mer publikumsvennlig å hatt anviste soner og forbudsskilt i køene. Det kan umulig være et problem for noen at det brukes anviste soner i utkantene av de forskjellige områdene der inne. Og med tydelige forbudsskilt ved køene regner jeg med at mange hadde sagt tydelig i fra dersom noen brøt forbudet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:45   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De kunne hatt sånne store bur et par steder i parken, der røykerne kunne lukket seg inne.

Men seriøst, dersom det skal være soner for røyking bør de ligge svært avsides til, eller være lukket med tak og vegger rundt eller noe.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:54   #85
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De kunne hatt sånne store bur et par steder i parken, der røykerne kunne lukket seg inne.

Men seriøst, dersom det skal være soner for røyking bør de ligge svært avsides til, eller være lukket med tak og vegger rundt eller noe.

Nix, med tak og vegger setter lukten seg veldig i klærne, tenkt deg 20 stk inni et lite skur fullstendig røyklagt...bedre at det er soner i skogkanten i friluft, jeg tror ingen får astmaanfall av det.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 09-05-07, 11:02   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff ja men jeg ser bare for meg et avgrenset område med 50 stykker som står og damper, og en grå tåke som ligger over hele området.

Så over til et sikkert dumt spørsmål; om tobakk forurenser naturen?

Gammel 09-05-07, 11:05   #87
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff ja men jeg ser bare for meg et avgrenset område med 50 stykker som står og damper, og en grå tåke som ligger over hele området.

Så over til et sikkert dumt spørsmål; om tobakk forurenser naturen?

Sneipene på bakken gjør iallefall det. Og både produksjon og selve røyken forurenser.

Gammel 09-05-07, 11:10   #88
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært på sykehuset veldig mange ganger for å sjekke lungene mine etter operasjoner.
Da står det folk utenfor inngangen og røyker slik at jeg må ta armen over munn og nese,
og holde pusten til jeg har kommet meg litt inn.

Her står det et røyketelt, men det er alltid fler folk utenfor inngangen enn i teltet.

Gammel 09-05-07, 11:24   #89
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sneipene på bakken gjør iallefall det. Og både produksjon og selve røyken forurenser.

Huff, dette må vel være et enormt problem samfunnsmessig? Tenk på hvor mange som røyker, hvor mye røyk som siver ut i lufta overalt.

Det er jo også litt utrolig at mange røykere er bevisste ellers, men når det kommer til sneiper tror de at det bare er å kaste dem rett på bakken? Jeg har røykende venner og familie som er skikkelig bevisste på kildesortering og kaster aldri papir etc. på bakken. Men sneiper? Jo de kastes rett på bakken der de har stått og røyket, alltid! Hva er det som gjør at det er helt fullstendig legitimt å forurense gatene med sneiper, egentlig?

Gammel 09-05-07, 11:28   #90
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Her står det et røyketelt, men det er alltid fler folk utenfor inngangen enn i teltet.

Sånne ting gjør meg ikke mindre enn forbannet. Jeg har til og med opplevd at en gjeng bekjente hevdet sin rett til å røyke rett utenfør døren, rett under skiltet med røyking forbudt. Det var jo ikke noe problem i det hele tatt, og de var faktisk indignert over at noen skulle nekte dem dette.

Det blir litt for dumt når du må albue deg vei gjennom røykskyen (i røykfrisonen!) for å komme ut av en bygning.

Gammel 09-05-07, 11:31   #91
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Det er jo også litt utrolig at mange røykere er bevisste ellers, men når det kommer til sneiper tror de at det bare er å kaste dem rett på bakken? Jeg har røykende venner og familie som er skikkelig bevisste på kildesortering og kaster aldri papir etc. på bakken. Men sneiper? Jo de kastes rett på bakken der de har stått og røyket, alltid! Hva er det som gjør at det er helt fullstendig legitimt å forurense gatene med sneiper, egentlig?

Istedet for å kaste sneipen i søplekassen eller askebegeret som står ved siden av, hives sneipen på bakken før man går på bussen. Jeg skjønner ikke logikken. Sigarettsneiper er ikke søppel?

Gammel 09-05-07, 11:46   #92
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Istedet for å kaste sneipen i søplekassen eller askebegeret som står ved siden av, hives sneipen på bakken før man går på bussen. Jeg skjønner ikke logikken. Sigarettsneiper er ikke søppel?

Jeg lærte at man ikke skulle kaste sneiper i søppla pga brannfare.

Gammel 09-05-07, 11:50   #93
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jepp, derfor må man feks. helle litt vann på, eller koie/koje (er det et ord?) den grundig før den hives i søpla. Syns ikke sneiper skal hives på bakken uansett. Da kan man koie den skikkelig, pakke den inn i noe og ta den med i lomma.

Gammel 09-05-07, 11:53   #94
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Tusenfryd blir røykfri? Supert!! Og gjerne alkoholfri på dagtid og! Overhøyrt i Disney World i Florida; Ein eldre kar med brei sørstatsdialekt passerte oss, temmeleg irritert, klagande til sin jamnaldrande kompis; "...and not a damn beer in the whole damn park...!" Og når Disney World kan, så kan vel Tusenfryd og? Tykkjer ikkje karusellar, berg og dalbaner og ungar heilt let seg kombinere med alkohol. Dessverre så blir det fåtalet som ikkje klarar å stoppe med berre ei øl, som øydelegg for resten her og....

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 11:56   #95
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Tusenfryd blir røykfri? Supert!! Og gjerne alkoholfri på dagtid og! Overhøyrt i Disney World i Florida; Ein eldre kar med brei sørstatsdialekt passerte oss, temmeleg irritert, klagande til sin jamnaldrande kompis; "...and not a damn beer in the whole damn park...!" Og når Disney World kan, så kan vel Tusenfryd og? Tykkjer ikkje karusellar, berg og dalbaner og ungar heilt let seg kombinere med alkohol. Dessverre så blir det fåtalet som ikkje klarar å stoppe med berre ei øl, som øydelegg for resten her og....

Er det noen som har sett berusede foreldre på Tusenfryd? Vi bor like ved og har en del besøk bak oss, og ALDRI har jeg sett noen som har vært i nærheten av å være beruset. Rimelig konstruert problemstilling, spør du meg.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 09-05-07, 11:56   #96
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sett noen nyte alkohol på Tusenfryd engang.

Gammel 09-05-07, 11:58   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ikke jeg heller. Tror ikke de har alkoholservering der. Munkholm og lignende går vel greit, for de som liker det.

Gammel 09-05-07, 12:01   #98
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Jo, de har øl og vin på Vertshuset.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 09-05-07, 12:05   #99
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man snakker om alkohol, så syns jeg det er verre med folk som drikker alkohol på steder der man ikke kan komme seg unna. Som f.eks. på fly, eller på båt. Ikke disse store, men kystbåtene her. Av og til pilser folk temmelig godt ombord på disse og da har man ikke noe annet valg enn å oppholde seg i nærheten av dem.

Gammel 09-05-07, 12:09   #100
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Ja, har aldri vært på Tusenfryd, og etter dette kommer jeg ikke til å dra dit heller. Man er vel utendørs?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.