Sv: Hvor mange dager i uke med aktiviteter
Opprinnelig lagt inn av hallaron, her.
Jentene ville nok gjort enda mer om vi hadde fått det til, Men er det barna som skal ta disse avgjørelsene? Det påvirker økonomien til familien, barnas evne til å oppdage nye interesser og talenter, deres evne til å gjøre ting selvstendig, deres omgangskrets (de har ikke tid til å treffe nye venner). OSV
Det er jo dere voksne som må avgjøre, ikke barna. Men hvis jentene selv syntes det var for mye, ville du jo hatt et godt argument i diskusjonen med moren deres. Jeg skjønner jo at det ikke er så lett å bli enig med eksen om sånt som dette - det blir jo ikke riktig at hun skal bestemme over din tidsbruk i hverdagen, men det blir heller ikke helt riktig at du skal bestemme at barna ikke får være med på ting som både de og moren ønsker og takler. Samtidig er dere jo nødt til å komme frem til en ordning som begge kan følge opp.
Jeg er enig med deg i at det høres mye ut, og jeg ville ikke ønsket å ta opp så mye av hverken min tid eller barnas tid til organisert trening. Men det er ikke jeg som er eksen din.
Er det mulig at moren f.eks. tar en ekstra ettermiddag de ukene jentene er hos deg, og følger dem til og fra aktiviter den dagen? Hvis hun er mest oppsatt på dette, og også har lettere for å justere når hun skal jobbe?