Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lider vi av feilutdanning?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-13, 19:00   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lider vi av feilutdanning?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Fagbrev er jo ikke det enkleste her i verden, og jeg tror de fleste er enige om at man i det minste trenger vgs for å få en noenlunde stabil jobb her i landet nå. Forrige undervisningsminister var i alle fall tydelig på at det var ønskelig med flere praktikere og flere med fagbrev.

Nei, det er jo blitt slik at fordi fagbrev er vanskelig å oppnå, og for noen "ikke bra nok" havner fler og flere svake (i mangel av et bedre ord) på studiespesialiserende. Jeg synes jeg legger lista lavere og lavere for hvert år og at nivået på elever som kommer inn har gått ned på de siste ti årene. Ting jeg bruker tid på studiespesialiserende i dag, er ting man lærte på ungdomsskolen for 20 år siden, det vet jeg. Det lover jo heller ikke bra for landets framtid at så mange av elevene som kommer ut av videregående klarer til å studere, holder et så lavt faglig nivå. Hvis jeg ikke tar feil, sier vel også mange studiesteder at svake og umotiverte studenter, naturlig nok, også er tilfelle der.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.