Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-13, 16:11   #61
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan idrettslag kreve 2000 kroner av meg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ville tilbudt å betale 600 kroner, tror jeg, alternativt å stå på kjøpesenteret og selge vafler en lørdag og samlet inn tilsvarende sum mye enklere.

Jeg HATER å skulle selge vilt overprisede ting for store summer. Jeg selger gjerne lodd og vafler, men spørre folk om å betale 3-4-500 kroner for "ingenting" syns jeg er dritflaut.

Jeg også. Virkelig. En bok med rabattkuponger er OK, den beholder vi selv. En sekk med dopapir kan vi også ta, men det er ganske vilt overpriset synes jeg. Men OK for en sekk.

Jeg stiller villig opp på hallvakter og også om det er andre småjobber som idrettslaget har fått som varetelling, dele ut reflekser eller hva det skulle være. Men alt dette salget burde det gå an å kjøpe seg ut av, eller aller helst minimere helt.

Gammel 08-11-13, 16:14   #62
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i prinsippet i mot å tvinge folk til å selge umulige ting, jeg synes idrettslagene kan komme på bedre forslag en sokker og dopapir som "alle" selger.

Vi driver å kjøper alt mulig ræl bare i sympati for foreldrene til disse ungene, og jeg må si at når jeg må begynne å kjøpe sokker som ikke passer har det gått for langt. Eier ikke slike klubber kreativitet?

Hva med pakker med julekort nå før jul, som ungene faktisk kan selge selv?

Gammel 08-11-13, 16:20   #63
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner frustrasjonen din. I fjor hadde vi regninger på 6.400,- fra oktober - desember på salgsvarer for idrettslaget (2 barn i samme klubb) og jeg tør påstå at 80% av varene var skrot som laget hadde minialt med fortjeneste på. Så ja, jeg betaler heller den skjulte kontingenten fremfor å løpe rundt og selge f.eks. syntetiske luer til 200,- pr stk. Vi stiller gjerne til dugnad, men stiller meg motvillig til å selge varer som forsøpler og ikke er nyttige. Her også får ungene med varene hjem med en faktura som forfaller 2 uker etter.

De eldre på laget må selge x-antall sett ull-undertøy til kr 800,- pr sett av ukjent merke, jeg syntes ikke det er ok å pålegge folk slike kostnader.

Takke meg til korps og 2 loppiser pr år og noen julegrantenning-spilleoppdrag.

Gammel 08-11-13, 16:21   #64
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Klager du over 8sekker 4ganger i året?!
Var nylig å hentet 76 (ja du leste riktig)sekker å kjørte rundt i bygda.

76 sekker?

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 16:42   #65
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Juridisk- neppe. Men siden frivillig arbeid er nettopp frivillig for alle som deltar er det en ganske vanlig måte å få inn penger på, mye arbeid å få inn penger til et lag uansett hvordan man organiserer seg.

Bill merk: "Har nylig satt opp hall på dugnad"

Gammel 08-11-13, 16:44   #66
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

76 sekker?

Korrekt. Måtte kjøre to turen med en transporter (caravelle ombygs til varebil) for og få med alt

Edit: Guttemamma: Den tiden du nå har brukt på å sitte her, kunne du sikkert fått solgt noen sokkepar på)

Gammel 08-11-13, 16:48   #67
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lodd for 3000 liggende som jeg må betale selv om jeg ikke selger, men det tenker jeg er helt overkommelig.

Gammel 08-11-13, 19:01   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Jeg har lodd for 3000 liggende som jeg må betale selv om jeg ikke selger, men det tenker jeg er helt overkommelig.

Jeg synes det er mye.
Vi fikk lodd nå, dog for 600 kr. Og det er ok.
Men å punge ut 3000 kr (og kanskje ha flere barn med flere typer innbetalinger), blir mye for meg iallefall. Særlig når vi betaler kontigent (fotball) og sånn i tillegg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 19:22   #69
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ville tilbudt å betale 600 kroner, tror jeg, alternativt å stå på kjøpesenteret og selge vafler en lørdag og samlet inn tilsvarende sum mye enklere.

Jeg HATER å skulle selge vilt overprisede ting for store summer. Jeg selger gjerne lodd og vafler, men spørre folk om å betale 3-4-500 kroner for "ingenting" syns jeg er dritflaut.

Enig.

Gammel 08-11-13, 19:27   #70
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3000 i lodd, overkommelig?

Ang HI: Lov og lov. Jeg synes personlig det er en uting, og jeg reagerer på mange ting som gjøres i den lokale forballklubben. Men det står nå engang i vedtektene, dessverre. Da har de retten på sin side. Konsekvensen av å nekte er vel at ungen din ikke får være med i klubben, men de kan nok ikke anmelde deg.

Men det er virkelig mye rart der ute. Jeg gremmer meg daglig over nevnte klubb. Korpset her er mye mer velorganisert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 19:48   #71
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner at vi er heldige . Her er det loddbok til kr 250 og 5 skrapelodd kalenderen til kr 50 pr stk. Har Ikkje hall heller då.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 19:56   #72
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er helt horribelt jeg. Vi som har tre unger kan aldri la dem få delta på noe sånt. Vi har ikke 6000 kroner å bruke på herresokker uansett hvordan man snur og vender på det. Hvis alternativet hadde vært å betale 1800 direkte og opptil flere ganger i året så hadde ikke det vært så mye bedre?

Er det virkelig meningen at fritidsaktiviteter skal være forbeholdt barn med rike foreldre med et stort nettverk, altså familie og slekt som kan kjøpe urimelige produkter?

Gammel 08-11-13, 20:37   #73
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser at det ikke er så ille hos oss som hos flere av dere andre. Toalettpapir er forbruksvare, ja. Men alle får jo masse samtidig. Samtlige biler på parkeringsplassen er fylt opp med toalettpapir. I tillegg er det en stor sekk som er vanskelig for barn å bære rundt på og forsøke å selge. Hos oss gikk harmoni ut på at fortjenesten var liten ,mye gikk til et firma som regnes som uprofesjonelt. Samt at inntektene går til elitelagene. Ingenting til våre egne lag.

Gammel 08-11-13, 21:58   #74
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg synes det er helt horribelt jeg. Vi som har tre unger kan aldri la dem få delta på noe sånt. Vi har ikke 6000 kroner å bruke på herresokker uansett hvordan man snur og vender på det. Hvis alternativet hadde vært å betale 1800 direkte og opptil flere ganger i året så hadde ikke det vært så mye bedre?

Er det virkelig meningen at fritidsaktiviteter skal være forbeholdt barn med rike foreldre med et stort nettverk, altså familie og slekt som kan kjøpe urimelige produkter?

Enig, men her er det heldigvis ikke sånn at VI er nødt til å kjøpe det vi ikke får solgt. Jeg hadde blitt rimelig arg hvis det var sånn.

Gammel 08-11-13, 22:45   #75
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Mitt tips er jo å stille på årsmøtet og ta opp problematikken.
Det er dessverre alt for få medlemmer av idrettslag som stiller på årsmøtet og faktisk er til stede når slike ting blir vedtatt. Det ligger jo gjerne i budsjettet hvor mye man skal ha inn i dugnadsjobbing og hva slags dugnader man skal ha for å skaffe pengene.

Gammel 08-11-13, 22:49   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Februarmamsen, her.

Mitt tips er jo å stille på årsmøtet og ta opp problematikken.
Det er dessverre alt for få medlemmer av idrettslag som stiller på årsmøtet og faktisk er til stede når slike ting blir vedtatt. Det ligger jo gjerne i budsjettet hvor mye man skal ha inn i dugnadsjobbing og hva slags dugnader man skal ha for å skaffe pengene.

Ja, et veldig viktig poeng.

Vi har forresten ikke stemmerett på årsmøtet. Det er det bare voksne medlemmer som har. Vi kan altså ikke stemme på vegne av vår sønn. Og klubben er fortrinnsvis et barneidrettslag. Det finnes et A-lag, de er i sjette divisjon. Og mye av loddsalginntektene går til deres julebord med fri bar og treningsleir i Spania. Barnelagene får én banetid i uka, ett draktsett hvert tredje år og treneren er en forelder av varierende kvalitet uten noen form for kompensasjon.

Gammel 08-11-13, 22:56   #77
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg er veldig glad mine barn er med på idretter som overhodet ikke har noen krav om innsats økonomisk...

Både sokker og dopapir er noe jeg ville sagt nei til om noen sto på døra her for å selge. Dopapir har jeg sagt nei til mange ganger. Ikke fordi at vi ikke trenger papir, men det papiret som tilbys er jo ikke brukbart i det hele tatt. Hardt og forferdelig. Ja, jeg er sær på det området :P

Sokker kunne jeg sikkert vurdert, men da skulle de vært fine og av et merke som tilsier god kvalitet.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 22:58   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth: Det er jo helt hull i hodet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 23:02   #79
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan heller ikke tørke meg med hva som helst og hadde stått over dopapiret. Og tenker vel at slag av dyre ting som medlem av idrettslag osv lett kan ekskludere en del mennesker som ikke har råd til å kjøpe ut ungene sine.

Loddsalg som ungene kan bidra med og dugnad i form av arbeidskraft er nå en ting. Men selge sokker til 300 kr paret?! For å finansiere idrettshus?

Gammel 08-11-13, 23:03   #80
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hyacinth: Det er jo helt hull i hodet.

I know. Det er tidenes møkkaklubb. Hadde det ikke vært for at det går ut over sønnen min, hadde jeg meldt ham ut i protest.

Skolekorpset og svømmeklubben er LANGT proffere drevet. Korpset har jeg bare godt å si om. Både kontingent, dugnader, foreldreinnsats og hva man faktisk får igjen for pengene. Det er mye!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.