Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Laptop eller nettbrett? Eller?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-13, 13:33   #21
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?

Og ja, skal du surfe, nettshoppe, betale regninger og streame fra Netflix, ville jeg definitivt kjøpt en iPad. Kjappere, mer brukervennlig og mer hendig enn en laptop.

Gammel 10-11-13, 13:34   #22
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, han er webdesigner og har jobbet med pc-greier i 20 år så jeg hører på ham selv om jeg er litt tvilsom til argumentene hans selv.
Han har sikkert flere også, men enklere å kjøpe noe annet enn Apple enn å høre på ham i evigheter.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 13:45   #23
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ipad og den er brukervennlig og enkel. Særlig sammen med appletven!

Gammel 10-11-13, 13:57   #24
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ipad.
Men, om du skal høre på han så vet jeg ikke.
Da tror jeg at jeg ville kjøpt en 13,3" Laptop.
Mannen min jobber som din bror med pc og har gjort det i 20 år. Vi har mange forskjellige maskiner hjemme, Dell, Hp, Asus, og Apple.
Jeg må kjøpe ny Laptop nå og kommer til å gå for Samsung eller Apple.
En av de nye fra Samsung veier bare 1,44 kg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 14:06   #25
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ipad og de dekker lett alle behovene du nevner, den er herlig. Jeg liker den mye bedre enn mannens google-brett. Jeg bruker pc mye på jobb, ungene har også pcer - men det er virkelig bare en gang i jubelåret jeg trenger "låne" noen av dem.

Syns du skal prøve selv og se hva du liker. Mvh datadame.

Gammel 10-11-13, 14:24   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Til ditt bruk ville jeg også gått for en iPad. Eventuelt et annet nettbretg dersom det finnes noen som er like brukervennlige. Den dagen utvalget av apper til de andre brettene er like bra, kan det godt være at noe annet er bedre, men enn så lenge.....

'Datadame' her og, om det teller noe...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 14:25   #27
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Men sånn av ren nysgjerrighet; Hva var vitsen med å spørre her dersom du allikevel ikke er interessert i råd fra andre enn broren din?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 14:30   #28
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men sånn av ren nysgjerrighet; Hva var vitsen med å spørre her dersom du allikevel ikke er interessert i råd fra andre enn broren din?

Nice.

Jeg spurte her først og min bror etterpå.
Og det eneste han jo sier er at jeg ikke skal kjøpe Apple - bortsett fra det trenger jeg jo fortsatt tips - spørsmålet mitt er ikke "Skal jeg kjøpe Apple eller ikke?".

When tomorrow comes
Gammel 10-11-13, 14:31   #29
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Takk for tips, altså!
Tror det blir nettbrett på meg, ikke laptop.

When tomorrow comes
Gammel 10-11-13, 14:34   #30
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det finnes jo andre nettbrett enn iPad, da. Ungene mine har Samsung Galaxy Tab og jeg har lånt dem nok til å vite at jeg liker dem godt. Nå har jeg Samsung Galaxy telefon også da, så det har sikkert litt å si, men jeg kan ikke se for meg at Samsung vil være noe dårligere alternativ enn iPad så lenge du ikke har som hovedplan å laste ned masse spill (der har vel Apple bedre utvalg av app-er, såvidt jeg har forstått).

Gammel 10-11-13, 14:36   #31
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det finnes jo andre nettbrett enn iPad, da. Ungene mine har Samsung Galaxy Tab og jeg har lånt dem nok til å vite at jeg liker dem godt. Nå har jeg Samsung Galaxy telefon også da, så det har sikkert litt å si, men jeg kan ikke se for meg at Samsung vil være noe dårligere alternativ enn iPad så lenge du ikke har som hovedplan å laste ned masse spill (der har vel Apple bedre utvalg av app-er, såvidt jeg har forstått).

Nope, spiller ikke.

Hva med dette? http://www.elkjop.no/product/data/ne...tablet-z-wi-fi

When tomorrow comes
Gammel 10-11-13, 14:49   #32
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Hehe, han er webdesigner og har jobbet med pc-greier i 20 år så jeg hører på ham selv om jeg er litt tvilsom til argumentene hans selv.
Han har sikkert flere også, men enklere å kjøpe noe annet enn Apple enn å høre på ham i evigheter.

Min mann jobber med webløsninger/programering. Han skulle ALDRI ha Appleprodukter. Han hadde bare bestemt seg for det, men ikke prøvd dem ut i noe særlig grad. Så kjøpte jeg meg Ipad, guttene fikk en Ipad mini. Nå er mannen overbevist og endte opp med å kjøpe seg en Macbook når han måtte ha ny laptop. Eneste han angrer er at han ikke byttet tidligere.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 14:57   #33
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

iPad er den beste løsningen for de fleste om en ikke allerede har lært seg Android (eller har konkrete behov som ikke iPad dekker). Akkurat som at Windows-PC (i starten) er best for en som allerede kan Windows.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 15:07   #34
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Her har vi padder og elsker dem, alle som en, selv min PC-mann.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 15:25   #35
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har samsung galaxy tab og er superfornøyd. Kommer ikke appleprodukter i dette huset heller i følge datamannen min.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 15:39   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har samsung galaxy tab og er superfornøyd. Kommer ikke appleprodukter i dette huset heller i følge datamannen min.

Foreldrene mine har også det, og er veldig fornøyd, ingen av dem har androidtelefoner, men de klarer fint å bruke det, og har lært seg det ganske så lett.

Sønnen min har acer, det virker også å være bra til hans bruk iallefall.

Gammel 10-11-13, 15:42   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Min mann jobber med webløsninger/programering. Han skulle ALDRI ha Appleprodukter. Han hadde bare bestemt seg for det, men ikke prøvd dem ut i noe særlig grad. Så kjøpte jeg meg Ipad, guttene fikk en Ipad mini. Nå er mannen overbevist og endte opp med å kjøpe seg en Macbook når han måtte ha ny laptop. Eneste han angrer er at han ikke byttet tidligere.

Er du meg? Mannen min er dataingeniør og programmerer, og var Applemotstander uten substans da vi ble sammen. Så fikk han se det i bruk, og selv om han fremdeles bruker Windowsbaserte PC-løsninger i jobbsammenheng, så er han på sin andre iPhone, vi har iMac i stua, jeg har en MacBook, guttene har iPod'er og vi går snart til innkjøp av vår andre iPad.

Gammel 10-11-13, 16:35   #38
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Min bror sier:

Det er mange grunner til å mislike Apple. Én grunn er at de har gitter foran vinduene på fabrikkene i Kina, slik at de ansatte ikke skal begå selvmord på jobb. Gode arbeidsforhold mao...
En annen grunn er at de nesten har en fiendtlig innstilling til kundene sine, og at man blir helt låst til å kjøpe musikk, film etc. via deres systemer.

Så det har ikke noe med produktene i seg selv å gjøre.

Men det med java er jo et poeng - jeg har dnbnor og shopper (betaler med kort) og betaler regninger på nettet. Blir det et problem?

Men Microsoft er jo ikke noe bedre sånn sett?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-13, 16:39   #39
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men Microsoft er jo ikke noe bedre sånn sett?

Nei, sikkert ikke. Her har jeg rett og slett ikke peiling.

When tomorrow comes
Gammel 10-11-13, 16:39   #40
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Du får jo bærbar med touchskjerm også.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.