|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Perling og gaverJeg har en 6-åring som nå har fått fullstendig dilla på å perle. Det er jo fint. Det oppøver koordinasjon, telling, å forholde seg til et mønster. Ja, i det hele tatt.
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Perling og gaverMine barn perler hjerter til å henge i vinduene til jul. Jeg kjøpte tynn silketråd til oppheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Perling og gaverJuletrepynt? Dra et tynt sløyfebånd gjennom som snor. Uro? En trepinne på tvers med flere hjerter hengt nedover i ulike lengder?
![]() |
#4 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Perling og gaverHårspenner. Perl og lim de på sånne hårspenner.
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2013
![]() ![]() |
![]() Sv: Perling og gaverJeg limte papir på baksiden av de evinnelige hjertene og festet en trad på, og vips hadde vi fine til og fra lapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Perling og gaverBrikker til å sette glass på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Perling og gaverJulekort. Lim perlingen på papp og skriv julekort bakpå.
![]() |
#11 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Perling og gaverJeg og frøkna kom på noe lurt da vi skulle lage julepynt til eget tre; pimp opp helt ordinære julekuler: Træ perler på opphengstråden, og/eller lim noen perler på selve kula. Fine å gi bort og å ha selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Perling og gaverMange lure tips, tror sannelig jeg skal sette frøkna i aksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Perling og gaverFungerer ikke de selvlysende perlene som refleks også tro? Mener de sa det i butikken da vi kjøpte for litt siden - i så tilfelle kan man jo perle hjerter og stjerner som man kan bruke som reflekser ute i mørket også.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Perling og gaverJeg har kjøpt denne og satser på mye fin perling før jul. Har ikke fått sett i den, men om noen dager kan jeg komme med bokrapport.
![]() |
#15 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Perling og gaverNå kom jeg på at vi lagde bursdagsinvitasjoner med perler på. Så kanskje det går an å bruke til gavelapper eller julekort også. Må begrense mi for at det skal bli seende OK ut, restriksjoner på de rosa perlene kanskje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Perling og gaver
Vi perler til-og-fra-lapper. Har perlet diverse julemotiv, og limer en pappbit til å skrive på på ei side. Hvis man dropper ei perle fra mønsteret er det bare å tre gavebåndet gjennom perlinga.
![]() |
#17 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Perling og gaverDet finnes jo sånne rammer hvor man kan lime hele "bilder", runde, firkantet og andre fasonger. Disse kan brukes til gryteunderlag og bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ihuga feminist
![]() Sv: Perling og gaverSå utrolig mange gode ideer her! Takk!
![]() |
#19 |
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Perling og gaver
Jeg bare bilde-googlet og går ikke god for bedriften bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ihuga feminist
![]() Sv: Perling og gaverPanduro, altså? Jeg syns ikke jeg fant noe i nettbutikken deres, men kan dra innom en fysisk butikk og sjekke. Eventuelt ta en litt lengre tur til en Extra leker-butikk. Takk!
![]() |
|
|