Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Laptop eller nettbrett? Eller?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-13, 16:40   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laptop eller nettbrett? Eller?

Jeg svarte før jeg hadde lest hele tråden og ser nå at andre også har kommentert det samme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 13:51   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

"Ja takk begge deler"? Selv bruker jeg for tiden Microsoft Surface Pro 2 + TypeCover. Er da både nettbrett og en middels kraftig bærbar pc med god skjerm.

Kjører vanlig Windows 8, så i tillegg til applikasjoner tiltenkt Windows på nettbrett kan man bruke vanlige Windows-applikasjoner ellers.

Akkurat nå for tiden kan man gjøre en ganske god deal på forrige generasjon Surface Pro. Forskjellen opp i mot 2-ern er i hovedsak at den nye har en del bedre batteritid.

Gammel 12-11-13, 14:02   #43
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville ikke valgt nettbrett om det var den eneste "dingsen" jeg skulle ha, men synes det er et fint supplement til PC. Det blir færre og færre ting som ikke kan gjøres på nettbrett, men jeg synes like vel en del nettbrett-apper er litt umodne. Jeg synes ikke mrc sitt forslag er spesielt godt, det er enn så lenge langt færre apper til Windows-nettbrett, så du vil stadig støte på apper som dine venner med iPad eller Android kan installere men som ikke støttes på et Windowsbrett.

Når det gjelder innspill fra broren din, så er vel det viktigste kanskje om du forventer å få hjelp av han når det er teknologi-trøbbel. I så fall skal du kjøpe det han foreslår, slik at du faktisk har noe han har peiling på. Om du har andre du kan spørre dersom du f.eks skulle kjøpe deg iPad og får problemer med den så har ikke det like mye å si.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 14:58   #44
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Nettbrett er bra, men jeg ville ikke likt å ha kun nettbrett og ikke laptop. Jeg gikk for en ultrabook med 15" skjerm siden jeg av og til bruker den til å se film og TV på. Det er best med vanlig TV størrelse, men med 15" skjerm føler jeg at jeg får alt med meg når jeg ser film. Noen av de nyeste modellene har touch-skjerm. Jeg bruker tastaturet daglig og i praksis er jeg noe usikker på hvor mye jeg ville tjent på å drage rundt på et separat tastatur. Jeg har ikke noe spesielt i mot Apple, men jeg vil helst ikke bli gift med hverken dem eller Microsoft.

Sist redigert av arrow : 12-11-13 kl 15:04.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 15:00   #45
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Nå skal man huske at Surface Pro kjører Windows-applikasjoner generelt også. Det kommer mer og mer apps tilpasset bruk direkte i Modern UI også. Men for en del ting som man ellers trenger apper til på en del andre plattformer, kan man bruke tjenestene direkte via websidene som på vanlige måte i Windows eller via Modern UI-grensesnittet-versjonen av f.eks. Internet Explorer.

Husk her å skille Surface 2/Surface RT fra Surface Pro/Pro 2. App-utvalget til Surface 2/RT er ikke spesielt godt (altså med Windows RT-operativsystem). Surface Pro-modellene kjører vanlig Windows 8(.1).

Men joda, det er alltids en del ting også som ikke er utviklet for bruk under Windows. Her har man imidlertid muligheter da også til å kjøre alle andre Windows-applikasjoner - vanlige Office-pakken, Adobe Photoshop og hva den enn måtte være...

Gammel 12-11-13, 15:06   #46
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sånn i praksis, hva er minstestørrelsen på skjerm om man skal se film på brett/bærbar?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-13, 15:31   #47
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Sånn i praksis, hva er minstestørrelsen på skjerm om man skal se film på brett/bærbar?

Det er vel smak og behag. Jeg ser glatt film/TV-serier på iPhonen, jeg.

Forøvrig synes jeg det er perfekt å ha både smartphone, nettbrett og laptop, for de er greie til hvert sitt bruk.

Gammel 13-11-13, 11:35   #48
mrc

mrc sin avatar

Standard

Spørs jo hvor det er man skal sitte å se også. Er det en pc som i all hovedsak skal benyttes innenfor hjemmet kan det være sine fordeler med stor skjerm også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.