|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti? | |||
| Ja! |
|
83 | 40,69% |
| På grensen |
|
78 | 38,24% |
| Nei |
|
41 | 20,10% |
| Mener ikke noe |
|
2 | 0,98% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
maler
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Hvis Sandberg kommer med rasistiske ytringer kan det bety en av to ting. Enten aksepterer FrP rasisitiske meninger i partiet eller så er han en nestleder på vei ut. Man må regne med at en nestleder ikke er veldig på kant med eget parti når han uttaler seg offentlig.
|
|
|
#102 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Ah, ok. Da mistolka eg deg
|
|
|
#103 |
|
Shake it out!
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Altså, som høyrevelger nekter jeg å bli tatt til inntekt for alt det en høyrepolitiker måtte finne på å si høyt, enten det er leder, nestleder eller en vanlig fotsoldat som sier det. Jeg er overhode ikke enig i alt Høyre står for, selv om det er partiet jeg er mest enig med. Og jeg regner med at det samme vil gjelde for de fleste som stemmer på et parti.
|
|
|
#104 |
|
Glamorøs
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Det er vel ingen som påstår at man er rasist om man er kritisk til innvandringspolitikken, Milfrid. Det kommer selvsagt an på hva man kritiserer, og på hvilken måte.
|
|
|
#105 |
|
Tittel og tittel....
|
Veldig enig. Jeg tenker at når Jens Stoltenberg sier noe i offentlighetens lys så fronter han Arbeiderpartiets politikk, men det betyr jo selvsagt ikke at jeg trenger å være enig i det han sier selv om jeg stemmer Arbeiderpartiet. Det samme gjelder jo FRP og det de sier også, noe annet ville jo vært rart?
|
|
|
|
#106 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg må virkelig lese tråden en gang til. Jeg mener ikke og har aldri ment at enhver FrP-velger er rasist selv om jeg mener at FrP er et rasistisk parti. At jeg, dronningen av ikke-generaliseringer skulle forstås sånn, er jo helt fryktelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#108 |
|
Glamorøs
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Du ser ikke en viss forskjell på å bli stelt av en av motsatt kjønn (som det for øvrig ikke bare er muslimer som reagerer på), og en med hijab?
|
|
|
#109 |
|
Shake it out!
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Sorry, kjæresten min og jeg har hatt utrolig mange diskusjoner g jeg tror muligens han har blitt mer drillet enn det jeg har blitt.
|
|
|
#110 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Et utrolig bra innlegg Milfrid! Samme sett med regler må gjelde uavhengig av kulturell bakgrunn. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Shake it out!
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Og ja, folk har lov til å forslå dumme ting i et demokratisk samfunn. Og da er det opp til andre å komme med kloke motforslag, i stedet for å bruke energien på å kritisere de som faktisk gadd å forslå noe.
|
|
|
#112 |
|
Shake it out!
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Men det ante meg jo da jeg begynte på diskusjonen at svaret på denne undersøkelsen skulle være "ja" eller kanskje "på grensen".
|
|
|
#113 |
|
Glamorøs
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Milfrid, det er du selv som gang på gang har dratt frem at du har en kjæreste som stemmer FrP, og jeg syns det er teit av deg å si at du gjorde det med vilje, for å deretter kunne si at det var et prosjekt for å se hvordan diskusjonene du var med i ble. Jeg syns du har forfektet frP-politikk og -retorikk i mange år, lenge før du ble sammen med en fra partiet.
|
|
|
#115 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg blir også veldig overrasket over innleggene dine, Milfrid, overrasket fordi noen kan forsvar Frp-politikken så til de grader, og i samme vending påstå at de ikke stemmer på partiet eller er enig i politikken. Det skjønner jeg rett og slett ikke poenget med. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje fordi det som regel er en del av et større og mer komplekst problem. Hvorfor selger asylsøkere i utgangspunktet dop? Det er ikke ønskelig med doplangere hverken her eller ute i verden.
|
|
|
#117 |
|
Ringskrømt
|
Nemlig. Hvorfor skal det ikke være vårt problem, men alle andres problem? |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Shake it out!
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg opplevde det som om du forsøkte å parkere meg, Tallulah, og det er ekstremt dårlig argumentasjonateknikk.
|
|
|
#120 |
|
Shake it out!
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Skremmeren, jeg forsvarer ikke FrP-politikk!
|
![]() |
|
|