|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti? | |||
| Ja! |
|
83 | 40,69% |
| På grensen |
|
78 | 38,24% |
| Nei |
|
41 | 20,10% |
| Mener ikke noe |
|
2 | 0,98% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Ja, enig. FrP er jo kritisert av dei som kallar seg for liberalistar. Dersom ein følgjer liberalistisk tankegang er alle menneske like, staten skal kontrollere minst mulig, og alle skal ha mulighet til alt. Vi skal ha opne grenser, og ein kvar er sin eigen lykkes smed. Det er derfor prinsipielt galt å ikkje ha fri flyt av både folk, varer og tenester. Derfor er det litt underlig når FrP kallar seg eit liberalistisk parti. Venstre seier sjølv dei står for sosialliberalisme. Det verkar å vere meir i samsvar med det dei faktisk står for. Men nå berre kastar eg ut noko altså - eg er ingen stor tenkar...
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 18-11-13 kl 15:17. |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#203 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Vil berre kommentere denne. Ja, eg trur mange av det vi må rekne som rasistar (i den grad eg veit heilt kva som er definisjonen på rasist), stemmer FrP, men det finst ein del i andre parti også, antagelig i dei fleste. Dei folka eg har møtt som eg kjenner partitihørighet til, og som har "brune" meiningar stemmer KrF eller SP, faktisk samtlige. Nå kan det hende at mi vennegruppe er unik da
|
|
|
#204 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Selvsagt finnes det rasister i andre partier også. Jeg kjenner et par typiske kjerne-KrF-velgere som definitivt passer inn i rasistformen - de vil gjerne hjelpe små negerbarn i Afrika men fri og bevare oss for de skumle folka som faktisk kommer hit.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg har en del familie og venner i Groruddalen, siden jeg er vokst opp der, og Tybring-Gjedde og tilsvarende scorer en del poeng ved å ta opp helt reelle problemstillinger enkelte steder der. De føler jo selvfølgelig at istedenfor "politisk korrekt" snakk så er det da noen som peker på helt spesifikke og aktuelle saker som de opplever som problematiske. Og det er en gjengs holding at vestkantfolk og Løkkaraddiser fint kan sitte å snakke flott om mangfold og rasisme, siden de ikke opplever noe på kroppen selv. Og de synes også det er lett å bli sablet ned med rasismekortet når de ønsker å diskutere hva man faktisk bør gjøre med integrering og kulturelle forskjeller som virkelig krasjer. Og her er det heller ikke snakk om asylsøkere som nettopp har kommet til landet eller romfolk, men gjerne flere generasjons innvandrere som fortsatt ikke er integrert og ikke ønsker det.
|
|
|
#207 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg har også bodd der oppe i mange år, Lykken - men jeg opplever ikke at det er en oppfatning av at det bare er Tybring-Gjedde&Co som tar opp problematikken. Det er jo en helt reell greie som man snakker om i skolen og i borettslagene og andre sosiale arenaer - det med hvordan man kan bo sammen, hva slags regler som gjelder, hvordan barn skal følges opp i skolen og i fritidsaktiviter. Det gjøres jo en hel rekke ting der oppe nettopp for å bote på slke ting som skaper konflikter - men det får man ikke noe intrykk av hvis man hører på TG.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Panzerekstremfeminist
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Tja, en hel rekke ting.
|
|
|
#210 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jepp, det er jo sånn. Og det tenker jeg er akkurat det slike satsninger er tenkt å gjøre noe med på sikt - selv om det går sakte.
|
|
|
|
|
#211 |
|
Nek er allrighte dyr
Rom er ikke bygd på en dag, men de som bor der er selvfølgelig utålmodige og synes også det er trist at så mange man har vokst opp sammen med, fra familier som har bodd i Groruddalen i generasjoner, flytter ut av dalen pga problemer.
|
|
|
#212 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2013
![]() |
Det var et eksempel. Og nå driver du og vrir på det jeg sier. Jeg sa at det spesielt gjelder AP-velgere, ikke at det gjelder alle som stemmer AP. Og det gjelder faktisk spesielt AP-velgere... Det gjelder sikkert ikke de som er her inne og diskuterer, fordi jeg regner med at de som gidder å diskutere det faktisk har tenkt igjennom det. Det er mer når jeg spør "tilfeldige folk" at sånt kommer fram. Men hittil er det ingen Frp-velgere som jeg har snakka med som stemmer det av "vanesak". |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Nå argumenterer jeg på et lavt nivå, men det der synes jeg var en særdeles dårlig argumentasjon. Hvis vi skal inn på "jeg har møtt" og synseføling, kan jeg bidra med at de fleste frp-velgere jeg kjenner stort sett ikke har filla peiling på partiprogram og politikk. Uten at jeg dermed sier det gjelder alle frp-velgere. Nei, løft diskusjonen opp et hakk. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Panzerekstremfeminist
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Shake it out!
|
Nei. Det betyr at det var sent på kvelden, at listen ER ganske fin. Og det som både ble skrevet i kommentaren jeg likte og det Syrin sier - det drukner i kritikken av det FrP sier. Og jeg beklager om jeg har hørt ut som om FrP er de eneste som sier noe. Det jeg mener er at de sier ting høyest og mest populistisk. Og får mest spalteplass. Jeg snakker om hva folk flest får med seg. Det var en fin liste. Del burde ført til store overskrifter og debatter.
|
|
|
#216 |
|
Glamorøs
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Disse artiklene i VG er også verdt å få med seg nå:
|
|
|
#217 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jepp, her er en link. Jeg blir helt syk
|
|
|
|
|
#218 |
|
Shake it out!
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Ok. Da begynner jeg igjen. Det er ikke rasisme å anta at noen jobber som vaskehjelp og ikke som lege. Det er fordommer. Det er ekstremt lite sjarmerende, uopplyst og hva har du. Og bør bekjempes. Men det er ikke rasisme.
|
|
|
#219 |
|
Shake it out!
|
Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Det var den jeg viste til i mitt forrige innlegg. Synes den var bra. Kommentarfeltet får jeg ikke opp. Sikkert like bra.
|
|
|
#220 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg skjønte at det var den du mente, milf. Kommentarfeltet er fullt av megarasistiske kommentarer, så du kan prise deg lykkelig over at du ikke kan se det. Det er på "Norge for nord menn"-nivå.
|
|
|
![]() |
|
|