Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilken symaskin?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-13, 00:35   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken symaskin?

Hva skal hun sy?

Jeg har akkurat kjøpt en Husquarna(Eden Rose 250)etter å hatt Bernina-maskiner i mer enn 30 år.
Bernina er blitt for dyr.
Jeg har også en liten Janomemaskin.

Husquarna-maskinen har en flott friarm. Veldig fint når du syr klær sånn at du kan tre på ermer og bukseben.
Mange sømmer og stødig maskin, står fast på bordet med sugekopper og ikke tyngre enn at jeg kan bære den med meg. Syr pent og nøyaktig og har en lettforståelig brukerveiledning.

Janome-maskinen min er en liten maskin med altfor kort og stutt friarm. Den virker litt "plastic"aktig. Det gjør de andre Janome-maskinene maskinene jeg har prøvd også, og jeg liker ikke knotten og knapper på de. De er litt små og knotete.

Men jeg har de siste ukene sydd på litt forskjellige maskiner og de aller fleste er faktisk helt brukbare. Spesielt Bernette imponerte meg med pent sømbilde og mange muligheter. Innbiller meg at du får mye for pengene.

Men det kommer som sagt litt an på hva du skal bruke maskinen til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.