|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om småbarn og klærJeg kjøper merkeklær til barna mine. Jeg kjøper ikke Burberry og Dior, fordi jeg, som Tally sier, synes det er ganske harry/chav med store, synlige logoer- og tøyet er uansett ikke det jeg synes er pent.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Om småbarn og klærHelt fjernt fra mitt miljø, men nok ikke fjernt fra mitt gamle oljemiljø.
|
|
|
#63 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om småbarn og klærHvorfor ikke bare slappe helt av å drite i hva alle andre mener og synser.
|
|
|
#64 |
|
|
Sv: Om småbarn og klærNei, eg har ikkje kjent på noko behov for å kjøpe merkeklede til borna. Ikkje til meg sjølve heller. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Kamerat Pære
Sv: Om småbarn og klær
Pøsh. Nå leser du meg med vrangbriller. Det var vel heller flere andre i tråden som strengt tatt satte det i sammenheng med å være så urteit at man kan bruke penger på merkeklær. Også må jeg bare si at jeg overhodet ikke blir fornærmet over andres meninger om dette.
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om småbarn og klærNå syns jeg dere leser med "kaller du meg dårlig mor"-øyne. At det kan eksistere et sterkere press blant unge, uutdannede foreldre er hardly breaking news. Det betyr selvsagt ikke at alle uutdannede, unge mødre presser eller blir presset. Ei heller betyr det at alle med merkeklær er unge, uutdannede mødre.
|
|
|
#67 |
|
Kamerat Pære
Nei, men i denne tråden ble det satt et likhetstegn mellom dette. Og jeg, som den eneste i tråden som faktisk sier at jeg kjøper merkeklær til ungene mine, synes ikke jeg passer inn i den generaliseringen, derfor preisiseringen. Jeg føler derimot ikke at noen her inne synes jeg er en dårlig mor på noen måte, men jeg er i grunnen ikke av sorten som tar til meg andres meninger på den måten, heller (om man ser bort i fra når jeg er gravid, da tar jeg meg nær av alt og ingenting
|
|
|
#68 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Om småbarn og klærJeg vet ikke helt jeg men siste ukene har jeg (dessverre) måtte tilbringe en del tid på Starbucks i Bogstadveien og det slår meg hver gang hvor utrolig mange fjortiser som slenger rundt med ekte Mulberry og LV vesker.
|
|
|
#69 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Om småbarn og klærJeg har på reiser bevisst gått inn for å finne et par enkeltplagg fra store motehus til barna. På f.eks Harrods i London eller KaDeWe i Berlin. Jeg synes nemlig det er stas med mote og kjente merker, og har forsvart meg selv ved å tenke at det jo da egentlig bare blir som en Souvenir fra byen jeg er i.... Til dags dato, så har jeg ikke klart å overvinne galskapsfølelsen over å kjøpe en Chanel-genser til 2500 kroner, helt bort til kassa. Det handler på ingen måte om hva andre måtte mene eller at lysten ikke er der, det handler rett og slett om at jeg fornuftsmessig ikke klarer å bruke en hel ukes matbudsjett på enkeltplagg.
|
|
|
#71 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Om småbarn og klærJeg har til nå ikke merket meg at en barnebukse til 250 kroner er dårligere enn en til 2500 kroner, så da ser jeg ikke noen som helst grunn til å kjøpe den til 2500. Ingen som helst grunn, faktisk, og jeg synes folk som kjøper spinndyre klær til barn prioriterer rart. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
Sv: Om småbarn og klærDet aller meste av klær vår seksåring bruker er brukt av minst to barn før ham. Enten er vi ekstremt heldige med passform og kvalitet på billigklærne våre ellers må det være minsten vår det er veldig synd på som går med klær som ikke foreldrene ser er utslitt og har dårlig passform. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om småbarn og klærJeg syns for øvrig ikke det gjør noe om man kjøper ett og annet svinedyrt plagg, så sant man har råd til det, og så sant man passer seg vel for å i samme slengen disse mer økonomiske alternativ. Jeg ville prioritert anerdeles, men det er garantert endel av det jeg har brukt penger på som andre syns er hull i hodet også.
|
|
|
#74 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Sv: Om småbarn og klærJeg er nok over middels interessert i klær til meg selv og barna, og liker en nostalgisk og klassisk stil. Mitt fokus er på farger, detaljer og passform. Jeg liker å sette sammen antrekk til guttene, og det blir en blanding av klær fra kjedebutikker, strikkede plagg og "eget design" o.l. Fra Zara, H&M og Memini f.eks. Ingen av klærne de har spares til spesielle anledninger. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Er frisk!
|
Sv: Om småbarn og klærFolk må gjerne kjøpe akkurat hva de vil til barna sine, bare de tar de bort og brenner de første gang de får tilbakemelding fra skolen om at barna deres mobber andre fordi de ikke har det samme.
|
|
|
|
#76 |
|
Glamorøs
|
Jeg skjønner at man blir både lei og rasende av mobbeproblematikk. Jeg regner med at du er usaklig fordi du er sint, og det er forståelig det, altså.
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#78 |
|
Er frisk!
|
Barn som stadig mobber med "har du jakke fra Cubus??? Hahahahaha" kunne godt fått inndratt Canada Goose-jakka og utdelt en jakke fra Cubus selv, ja - av egne foreldre vel og merke. Man hadde ikke trengt å brenne den da, det var usaklig.
Sist redigert av oslo78 : 24-11-13 kl 22:27. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Om småbarn og klærJeg måtte gå litt i meg selv om hvorfor dette irriterte meg så mye. Jeg tror egentlig ikke det var prioriteringene i seg selv, men synet på andre som provoserte meg. Greit nok at noen liker merker, men å være så snever at man da nedvurderer andre ut fra sin egen 'fetisj', nei det er ufint. Fryktelig ufint. Og slike overfører sine holdninger til barna sine. En absurd forestilling om hva som er bra nok. Når du måler mennesker i kroner og øre, og ikke vet hva reelle problemer er, da har du en ganske så forvrengt bilde av hva som er viktig her i livet. Sist redigert av Dronningen : 24-11-13 kl 23:00. |
|
|
|
![]() |
|
|