Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ransbølgen i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-13, 21:57   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ransbølgen i Oslo

Det er vel ulike grupperinger, er det ikke? Norsk ungdom med utenlandsk bakgrunn, der det antagelig handler om fattigdom/utenforhet/foreldre som ikke har grep/full viten om at det ikke finnes konsekvenser/en følelse av at man har rett til å ta fra de som har mer/et ganske maktesløst barnevern. Og de utlendingene uten avklart/lovlig opphold, med rusvahengighet, null tilknytning til dette samfunnet og ingen ting som kan gi livet noen god vendig.

De politiet gikk ut og snakket om nå tror jeg er de som er for unge til fengsel men der barnevernet heller ikke har virkemidler man kan anvende. Og et politi som har vært helt sulteforet på ressurser, og der det ikke har vært kapasitet til etterforskning, eller til å ta ting gjennom rettsapparatet, eller til soning. Og der man ikke risikerer noen tilleggsstraff når man tas for femte, sjette eller tyvende gang, utover det som allerede er påløpt etter et par tilfeller. Da er nemlig strafferabbaten borti 100% slik at det i praksis ikke er straffbart å rane noen mer.

Gammel 17-11-13, 22:03   #22
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det har blitt bevilget mye ekstra penger til overtid nå, og det virker som om politiet har satt inn større innsats.

Jeg er ikke bekymret. Vi har hatt innbrudd i leiligheten (mens vi sov, da jeg var høygravid, rusa folk på bodraid som tilfeldigvis traff på vår leilighet), og en barnevogn har blitt stjålet for noen år siden. Men til å bo 7 minutter fra Nationaltheatret er jeg overrasket over hvor lite hærverk og kriminalitet vi opplever. Armerikanske venner er ofte bekymret på våre vegne.

Gammel 17-11-13, 22:34   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I noen av tilfellene vet de hvem det er, men det snakk om ungdom under 18. Det kan godt tenkes at noen av dem er norske statsborgere også, eller med oppholdstillatelse. De er kjenninger av politiet, med lang historie innen barnevernet. Det er da på ingen måte gitt at de er asylsøkere som venter på behandling av søknaden sin.

Som sagt, jeg har ikke lest detaljer, jeg har bare hørt lunsjprat. Men jeg synes det er svært uheldig hvis vi har så store hull i penalsystemet og det forebyggende systemet at det finnes hele grupper som ikke kan få konsekvenser for lovbrudd. Det er jo et enormt ansvar på folk som ungdommer overhodet ikke kan ta. Du må oppføre deg lovlig bare fordi.

Det gjelder selvsagt ikke bare ungdom med en annen nasjonalitet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 23:06   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Liker det absolutt ikke.
Bor ikke lenger i Oslo, men jobber der.
Til uka skal jeg på kveldskurs og kjenner at jeg gruer meg litt til å ta kollektiv transport hjem.
Jeg er også pysete av natur, så dette hjelper ikke meg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 23:16   #25
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

La oss kle oss i filler, slik at de ikke blir fristet til å rane oss, liksom....? Jeg tar poenget ditt altså, men det ble litt "du må forvente at du blir voldtatt når du går med så korte skjørt".

Nei, absolutt ikke. Men på samme måte som at jeg ikke vil sende tenåringsjenta mi alene gjennom det mørkeste området nattestid, vil jeg heller ikke sende tenåringsgutten min med CG-jakke og nyeste mobilen på t-banen og i sentrum (hypotetisk). En periode en del år tilbake ble mange vestkantungdommer ranet på Majorstua, og da nettopp fordi de "flashet" dyre ytterklær og mobiler.

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Det finnes en mellomting mellom filler og 8000,- jakker, kjøpt av foreldre.

Nettopp.

Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 23:47   #26
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går daglig i særlig utsatt område, og prøvde meg litt på frykten i kveld.
Jeg gikk fra Schous plass ned forbi Legevakten til Hausmannsgate, Christian Kroghs gate til Grønland T sent i ettermiddag (17.30). Det var kliss mørkt og regn men fortsatt en del folk ute så jeg følte meg relativt trygg. Men jeg måtte jobbe litt med tankene om å ikke se potensielle røvere i alle som passer profilen for barneranere. Helt fram til nå har det vært vektere i Chr.Kroghs gate for å passe på køen til de som skal kjøpe billett til overnatting, men de var der ikke i dag. Den gatestubben er kjip på kveldstid altså .... Så jeg ville ikke gått den ruta en time etterpå. Og jeg ville ikke sendt mine hypotetiske tenåringsbarn der noensinne.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 00:16   #27
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss så forskjellige vi er. Vi går der ofte mye senere og det kunne ikke ramle meg inn å være bekymret på ettermiddagen på vei hjem fra jobb. Sent for meg er etter 23:00 tiden...

Gammel 19-11-13, 00:18   #28
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Men mener du det er "skummelt" rundt Schous plass, eller er det ned mot Grønland du synes er verst? Jeg synes det er en forskjell altså, på område rundt Schous og nede på Grønland.

Gammel 19-11-13, 00:31   #29
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For å presisere. Schous plass er jo ikke skummelt! men Christian kroghs gate er ikke hyggelig når det er mørkt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 11:08   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Christian Kroghsgate er ikke akkurat idyllisk, men det hadde ikke falt meg inn å være redd der kl halv seks på ettermiddagen. Nå viser jo statistikk og undersøkelser at vi slett ikke er utsatt for særlig flere ran nå enn ellers, men det har blitt et voldsomt fokus i media.

Mediafokuset har ført til at politikere tar ran litt mer alvorlig enn ellers, men også at folk er reddere enn ellers. Selvsagt er det viktig å jobbe for en tryggere by, og å bli utsatt for overfall og ran unner jeg ingen. Det er absolutt noe som det må jobbes med for å forebygge, og for å følge opp skikkelig når det først skjer.

Men redselen vi påfører oss selv fører ikke noe godt med seg. Oslo er ikke farligere enn ellers. Oslo er ikke farligere enn andre byer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 11:24   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg dras litt mellom å synes at dette er et overfokus, og å være glad for at det i det minste fører til at det tas tak i en rekke opplagte problemer: At det finnes ungdommer som i realiteten er fri for straffeforfølgelse, at det er for lite ressurser til etterforskning og domfellelse i slike saker, at det er miljøer med desperate mennesker uten opphold, håp eller fremtid som har intet å tape på kriminalitet...

Kanskje noe kan bli bedre?

Gammel 25-11-13, 11:25   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jupp, det er viktig at man ikke avfeier det med med at det ikke er verre enn ellers, samtidig så er jeg så utrolig lei redselsretorikk i media. Det blir en slags selvoppfyllende profeti.

Gammel 25-11-13, 14:01   #33
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig at dette er blitt vel mye fokus på i media, men jeg må innrømme at jeg gruer meg mer enn vanlig til et Oslobesøk jeg må ha i desember. Jeg føler meg i grunnen aldri helt trygg i Oslo, men nå kjenner jeg at jeg leiter etter grunner til å avlyse turen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 14:11   #34
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg mener denne voldsomme frykten er litt overdrevet. Jeg fant et fint innlegg i Aftenbladet (en av norges mest seriøse aviser)
http://www.aftenbladet.no/meninger/o...n-3298528.html

Jeg siterer: "I NOVEMBER 1976 opplevde New York en bølge av overfall på eldre. I hvert fall var det slik ikke bare byen, men hele USA, opplevde tilstanden. Alle medier var fulle av reportasjer om eldre som ble frastjålet penger, slått ned, voldtatt eller drept. Sosiologen Mark Fishman nøyde seg ikke med å lese avisene og bolte dørene. Han satte seg fore å finne ut hvordan en slik krimbølge kunne oppstå. Resultatet ble en klassiker, ikke bare for kriminologene, men også for alle som vil forstå hvordan journalistikk fungerer."

Kort oppsummert, en mediahype, bare det.

Gammel 25-11-13, 14:11   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er mulig at dette er blitt vel mye fokus på i media, men jeg må innrømme at jeg gruer meg mer enn vanlig til et Oslobesøk jeg må ha i desember. Jeg føler meg i grunnen aldri helt trygg i Oslo, men nå kjenner jeg at jeg leiter etter grunner til å avlyse turen.

Du tuller? Det er ikke Mexico city du skal til. Jeg tør påstå at de absolutt aller fleste steder i Oslo kan du gå helt fint og trygt og med mange mennesker rundt deg. Det går trikk, t-bane,tog og taxi du kan ta.
Det som er så teit med så mye mediafokus er jo at "bønder" tror det er livsfarlig å bevege seg i Oslo.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 14:13   #36
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke trygg i Oslo? Hvorfor i all verden føler du deg ikke trygg i Oslo? Det kan godt hende jeg er naive, men jeg syns det hele blåses fullstendig ut av proposjoner. Jeg har aldri følt meg utrygg i Oslo, og jeg føler meg aldri utrygg når jeg er ute på kvelden, verken i sentrum eller utenfor sentrum. Det er selvfølgelig deler av byen jeg foretrekker å ikke beveger meg alene sent på kvelden. Men jeg trasker jo heller ikke rundt i skauen midt på natta. Og når jeg tenker meg om, så er egentlig de stedene jeg liker minst sent på kvelden, de stedene hvor det er mange høylydte, fulle mennesker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 14:19   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Men du skjønner at dette egentlig er fullstendig irrasjonelt, ja? Jeg har bodd i Oslo i snart 30 år, og jeg har aldri blitt ranet. Jeg har aldri sett et ran, engang. Oslo er faktisk en av verdens tryggeste byer, på alle måter.

Her er en artikkel i nettavisen som viser at Oslo slett ikke er Skandinavias ranshovedstad. Det er færre ran her enn i Stockholm, selv etter at det er justert for innbyggertall, og det er ikke flere ran i år enn tidligere år. I tillegg skjer de fleste ranene på natta fredag og lørdag, og rammer derfor fulle festgjengere i størst grad. Ikke damer på seminar.http://www.nettavisen.no/nyheter/article3714942.ece

Gammel 25-11-13, 14:30   #38
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg skal ikke uttale meg om rasjonell og irrasjonell frykt. Jeg er redd for høyder feks. Frykt styrer man ikke alltid.

Men det som skjer nå er nøyaktig det som irriterer meg. I stedet for å faktisk innrømme at det er et problem og fokusere på hva man skal gjøre (for er problem er det at der begås så mange ran. uavhengig om antall ran er stabilt eller en del av en "bølge"), så blir det to motpoler der den ene hyler og skriker om de fæle innvandrerne og krever tiltak NÅ, mens den andre siden snakker tallene ned og sier at det egentlig ikke er snakk om noe problem når det kommer til stykket. Satt på spissen (eller egentlig ikke...).

Nei, kanskje trenger man ikke være mer redd for å bli ranet i november 2013 enn man trengte å være i november 2012. Eller 2005.

Men akkurat det er en utrolig dårlig trøst de de som faktisk blir ranet. Som ikke er så mange, helt sant. Men de blir ranet. Og noen raner dem. Og det kan de gjøre uten konsekvenser, mer eller mindre.

Så jeg skulle ønske at jeg slapp å lese både "jeg er redd" og "det er egentlig ingen grunn til å være redd"-partsinnlegg i avisen. De er ekstremt lite konstruktivt.

Vi har en nullvisjon i trafikken, vi bør også ha en visjon om null ran. Og se på hva som skal til for å nærme oss den visjonen.

Bølge eller ei - det finnes unge, sinte(?) menn som raner i Oslo. Hvor vidt man blir redd eller ikke av det, og hvorvidt man har grunn til det er jo fullstendig uinteressant. Det er ikke redselen som er problemet, det er det at noen raner...

Gammel 25-11-13, 14:36   #39
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, Mildfrid. Det er ikke det som skjer. Det er ingen som påstår at ran ikke er et problem, annet enn du i tabloidiseringen din. Men det er forskjell på om noe er et større problem enn før, eller om vi opplever en videreføring av tingenes tilstand.

Og selvsagt er irrasjonell frykt et problem! Det er unødvendig begrensende. Når Nenne sier at hun prøver å komme opp med unnskyldninger for å slippe å dra til Oslo så er det selvsagt et problem.

Sist redigert av Tallulah : 25-11-13 kl 14:47.
Gammel 25-11-13, 14:40   #40
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, vi er uenige. Og det er ikke min tabloidisering, det er mediene. Det vises i artikkel etter artikkelen og i kommentar etter kommentar. Nå sist den i Aftenbladet. Jeg snakker ikke om hva du personlig mener, Tallulah, jeg snakker om hva mediene fokuserer på.

Man får helt klart et mer balansert inntrykk av å lese her på FP.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.