|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
bits and pieces
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Ikke Rema nei, der handler vel jeg aller mest. Ukeshandle på Meny går ikke.
|
|
|
|
#42 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg har mange prinsipper, men ikke råd til å følge dem desverre ...
|
|
|
#43 |
|
heimføing
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg kjører som oftest forbi Rema og videre til Eurospar som er veldig bra her. Kjøper mye lokalprodusert mat der. Men noe prinsipp er det ikke, bare bedre mat, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Rockesøster
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Min første prioritet er at maten skal være trygg for oss to som er allergikere. Det betyr at jeg bruker rene råvarer der jeg også må kunne spore fòret dyret har spist, og evt genmanipulering. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Mest mulig økologisk, og jeg støtter aldri mat som er produsert på dyrelidelse siden jeg unngår alt animalsk. Økologiske egg er ikke så mye bedre for hanekyllingene enn konvensjonelle egg.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg kjøper mye fra Q-meieriene nettopp pga Kavlifondet og at selskapet er eid av en stiftelse:
http://www.kavli.com/no/about-kavli-...r/default.aspx
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Ellers har jeg ikke så mange prinsipper men unngår EMV og prøver å kjøpe økologisk om mulig.
|
|
|
#49 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Tenker pris - grønnsaker- frukt og gode,enkle råvarer. Kjøper svært sjelden Toro, aldri ferdigmat/pizza. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Vi kjøper ikke Tine der vi kan unngå det (mannens prinsipp), eggene skal ha vært frittgånde og kyllingen likeså (i den grad man klarer å passe på det), frukten må ikke være fra Israel, mest mulig Norsk og minst mulig halvfabrikata.
|
|
|
#51 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Egentlig ikke. Jeg tenker først og fremst på helsefaktoren; altså fett, sukker, grovhetsgrad, kjøtt- og fiskeandel osv.
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg kjøper stort sett samvirkeprodukter eller småskala på ost/melk/kjøtt. Jeg handler norske grønnsaker om jeg kan. Prøver å unngå for mye embalasje. Velger ofte økologisk. Når det gjelder egg kjøper jeg helst fra så frittgående som mulig med økologisk som prioritet to. Jeg kjøper ikke israelske varer. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
maler
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg greier ikke å se fordelen med økologiske grønnsaker fra fjernere strøk fremfor vanlige kortreiste.
|
|
|
#54 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Burhøns og Israel og pels.
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg kjøper refill der jeg kan. Og prøver stort sett å unngå mye emballasje der jeg kan.
|
|
|
#57 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Ett prinsipp på pris. Jeg kjøper ikke nye smarte størrelser og former. Eksempel makrell i tomat, 170 grams på bunnhylla er mye billigere enn 110 grams pr kg. Vi spiser det uansett. Jeg kjøper ikke Seigmenn formet som nisser 50% dyrerer enn orginalen. Unntak er til pynt.
|
|
|
|
#58 |
|
villende
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg kjøper ikke EMV. Ellers velger jeg norsk/kortreist og økologisk i den rekkefølgen. Glass fremfor hermetikk, alltid det groveste brødet på brødskalaen. Alltid økologiske egg, helst kortreist. Og jeg handler gjerne fra småskalaprodusenter og på bondens marked, om mulig. Jeg foretrekker dessuten Tine og Gilde, uten at jeg egentlig har tenkt over hvorfor. Jeg kjøper ikke scampi og prøver å holde meg oppdatert på hvilke produkter som er kjipest for dyrene. Det innebærer blant annet at jeg forsøker å få tak i kylling som er "ren" og har levd godt. Og at jeg spiser mye lam i lammesesongen. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg er en løgner ...
|
|
|
#60 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?
Såvidt jeg har forståt det er kortreist bedre enn økologisk langveisfra. Og kortreist kan jo godt være økologisk selvom det ikke er sertifisert.
|
![]() |
|
|