Sv: Hopper de over lilla/advent
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Det er vel ingen som krangler her? Syns bare det er interessant å høre hva folk tenker om dette.
For mange skal det være svært lite meninsytringer i ulike retninger før det blir sett på som krangling. Jeg synes også det er interessant å høre andres meninger, hvilket forhold de har til egne og andres tradisjoner, hva de enkelte synes er riktig for seg, og hva de reagerer på eller undrer seg over at andre gjør.
Mannen og jeg har jo en evigvarende "krangel" om hva det er "riktig" å spise til middag på julaften, selv om jeg for lengst har gitt meg, og vi har pinnekjøtt hvert år. Jeg erter med at det ikke lukter helt ordentlig jul før svineribba står i ovnen andre juledag.
De kjedeligste diskusjonene av alle er jo de der alle er enige om at "alle gjør det de selv føler er rett for seg og sine barn, jeg gjør det på min måte og bryr meg ikke om hva andre gjør, så lenge alle er lykkelige og gode venner og det er fred på jord". Det blir som disse aller kjedeligste vennene man hadde da man var barn, som alltid svarte "jeg vet ikke, samme for meg, bestem du ... "