Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-13, 18:48   #301
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og uansett så er det nokså irriterende at en annen person har vurdert kroppen din og føler at de skal ytre sin mening.

Jeg synes det er helt symptomatisk for hvor forferdelig der har blitt når kvinner skal bli glad når andre kommenterer kroppen. Og om de reagerer og blir sint, blo avfeid med "Slappa! Det er et kompliment!" For det er jo lykken, at andre skal vurdere utseendet ditt og falle ned på at du er godtatt.

Jeg synes det kan være akkurat like nedverdigende uansett om det er ment som en positiv greie eller negativ. Hva føkk har andre med å mene noe om utseendet mitt og hvorfor tror de at jef er noe som helst interessert i å høre vurderingen? "Det var ment som et kompliment" jaha? Og hvorfor tror man at jeg er filla interessert i hva andre mener? Å takk, liksom, fremmede noksagt, det betyr da absolutt ikke noe for meg.

Altså, om folk jeg er glad i sier at jeg ser bra ut en daf, så er jo det selvfølgelig hyggelig, det jeg tenker på er mer fremmede og fjernere bekjente, hvor jeg absolutt ikke føler at jeg kan uttale meg fritt om utseendet deres.

Jeg er helt enig, og noe av dette er vel det jeg har prøvd å formidle i "Er barna dine vakre"-tråden. Jeg synes ikke folks utseende er noe spesielt vesentlig på generelt grunnlag, og Jevnaker det er overraskende hvor stort fokus dette tydeligvis har for mange mennesker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 20:31   #302
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Ja, på Jevnaker er de særlig utseendefokusert. Folk ass.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 20:33   #303
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg Beklsger. Beklsger! Beklager. Pokkers iPhone !

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 22:36   #304
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 00:02   #305
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jevnaker!

Gammel 01-12-13, 00:14   #306
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Silje sol, her.

Jeg blir ikke akkurat beroliget av å lese dette blogginnlegget:
http://sophieelise.blogg.no/13856586...3.html#comment

Spesielt ikke av å lese kommentarfeltet:

"Jeg spiser aldri mer enn 1000 kalorier om dagen, sånn at jeg kan bli like tynn som deg<3

Selv om mamma blir kjempesur. Men jeg har gått ned 8 kilo siden jeg begynte å lese bloggen din . Veier nå 51. Hvor mye veier du? Vær så snill og svar<3 "

Uæææææ, jeg leste kommentarfeltet! Auauau! Hjernen min!

Gammel 01-12-13, 00:20   #307
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Uæææææ, jeg leste kommentarfeltet! Auauau! Hjernen min!

Jeg tror jeg må rive ut øynene mine!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 00:40   #308
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror jeg må rive ut øynene mine!

Nemlig, just precis akkurat derfor jeg er en aldri så liten smule negativ til rosablogging. Man kan velge å forholde seg likegyldig så mye man orker, men dette er virkelig en greie jeg av hele mitt hjerte ikke unner noen å komme ut for. Aller minst fine, unge, uerfarne og søkende jenter.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 03:27   #309
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, nå fikk jeg tårer i øynene. Fotballfrue skriver veldig ekte og ærlig om fødselen: http://fotballfrue.no/2013/11/30/hvo...om-til-verden/
For et nurk hun har fått, helledussen! Jeg glemmer helt "magebildet" hennes nå,jeg.

Jeg leste kjapt litt mer, og hun skriver faktisk bra. Og handler bodyer på H&M og Kappahl!
Sammenlignet med den forferdelige mammabloggeren som rakket ned på "billigklær" så virker Forballfrue både klok og morsom i disse postene. Hm, kansje jeg skal begynne å lese henne fast?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 03:30   #310
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nemlig, just precis akkurat derfor jeg er en aldri så liten smule negativ til rosablogging. Man kan velge å forholde seg likegyldig så mye man orker, men dette er virkelig en greie jeg av hele mitt hjerte ikke unner noen å komme ut for. Aller minst fine, unge, uerfarne og søkende jenter.

Uff ja. Og hun som skriver at hun er 51 kilo, sier at hun er 169 cm i et annet innlegg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 08:18   #311
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Hm, kansje jeg skal begynne å lese henne fast?

Gjør det. Og gled deg til 70 % fordekte relameinnlegg.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 09:59   #312
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Gjør det. Og gled deg til 70 % fordekte relameinnlegg.

Ja, det er forholdsvis langt mellom godbitene. Men jeg synes også fødselshistorien var veldig rørende, og hun uttrykker seg jo langt bedre enn gjennomsnittet av rosabloggerene.

Gammel 01-12-13, 11:41   #313
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, det er forholdsvis langt mellom godbitene. Men jeg synes også fødselshistorien var veldig rørende, og hun uttrykker seg jo langt bedre enn gjennomsnittet av rosabloggerene.

Enig. Hjelper bare så lite når normen er førti innlegg av dagens reklameinnlegg og favorittene innrn sminke man ikke kan klare seg uten.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 12:16   #314
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare at dere i hele tatt gidder å lese fødselshistorien, er beundringsverdig, synes jeg.

Bill.Mrk. Livet er for kort.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-13, 12:26   #315
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Bare at dere i hele tatt gidder å lese fødselshistorien, er beundringsverdig, synes jeg.

Gammel 01-12-13, 12:38   #316
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg så på bildene og fant ut at hun droppet de rosa pelstøflene under fødselen. Men gadd ikke lese jeg heller.

Gammel 01-12-13, 12:59   #317
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Kjenner jeg blir provosert, jeg. Makan til forutinntatte, og negativt innstilte. Å "ikke gidde" å lese fordi dere har stemplet henne som rosablogger og derfor undermåls. Skikkelig skuffet er jeg, og hadde forventet noe helt annet av FP-folk jeg anser som relativt oppegående.

Gammel 01-12-13, 13:01   #318
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste fødselshistorien, og ble faktisk rørt. Veldig fint beskrevet, og jeg er glad hun fikk en såpass fin fødsel. Gleder meg (gruer meg litt da) til min egen.

Gammel 01-12-13, 13:13   #319
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes bloggen hennes er usigelig kjedelig, men fødselshistorien var kjempefin. Hun kan jo faktisk skrive annet en reklame, og det synes jeg hun bør fortsette med!

Gammel 01-12-13, 13:30   #320
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom over denne kommentaren i VG, og ble sittende å tenke på hva som gjør mest skade av post-fødsel-bildet til fotballfrua, og det at journalisten beskriver sin egen kropp slik:

Sitat:

At min egen kropp tidvis kan minne om en velstappet julepølse, er noe jeg hovedsakelig styrer selv (men jeg skylder også litt på genene som ga meg naturlig pæreform i marsipankonsistens)

... fulgt av et bilde der det er lite som minner om stappet pølse og marsipankonsistens, gitt.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.