Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-13, 12:09   #361
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er ikke ekte. Som i "ekte kvinne". Man kan bli lurt til å tro at hår er penere enn det i virkeligheten er. Fy.

Seriøst, Niobe, nå synes jeg du skulle bremse litt.

Det handler ikke om det. Det er ganske etisk betenkelig for å si det mildt, med løshårproduksjon.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 12:10   #362
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Litt som pushup-bh og holdin-truse? Jaja.

Nettopp. Og mascara.

Gammel 02-12-13, 12:11   #363
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det handler ikke om det. Det er ganske etisk betenkelig for å si det mildt, med løshårproduksjon.

Selvsagt, selvsagt. Det var en spøk.

Gammel 02-12-13, 12:13   #364
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, er det produksjonen som er problemet? (Hvordan skjer det?) DET kan jeg nemlig forstå. Det var nemlig veldig out of character på dette forumet å henge seg opp i at folk jukser litt.

Gammel 02-12-13, 12:17   #365
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er problemet med løshår?

Det er ikke ekte. Som i "ekte kvinne". Man kan bli lurt til å tro at hår er penere enn det i virkeligheten er. Fy.

Ja, for enkelte er kanskje det argumentet det viktigste Niobe.

For meg bunner prinsippet ut i at mye av håret kommer fra fattige Indiske kvinner som ikke får betalt for håret sitt, men blir overtalt til å tro at dette er ett offer til gudene, dersom de donerer håret sitt så blir de lovet at gud skal gi dem ett bedre liv. Mens bakmenn tjener seg søkk rike på utnyttelse av disse kvinnene.

Det gikk en mye diskutert dokumentar om emnet for noen år tilbake.

Du kan lese om det her: http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/n...t-3620409.html

Det er også skrevet litt om industrien her:
http://www.aftenposteninnsikt.no/1-j...%A5rete-handel

Sist redigert av Fløyel : 02-12-13 kl 12:48.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 12:17   #366
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, er det produksjonen som er problemet? (Hvordan skjer det?) DET kan jeg nemlig forstå. Det var nemlig veldig out of character på dette forumet å henge seg opp i at folk jukser litt.

Ikke sant? Jfr. vippeserumtråden.

Men det handler altså om at fattige mennesker selger håret sitt, at fanger bilr barbert og håret solgt mot deres vilje, at det høstes hår fra døde mennesker og at hår som religiøse ofrer i templer, blir kommersiallisert uten at templene får noe eller alt for lite av profitten.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 02-12-13, 12:18   #367
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:s Glad jeg aldri har hatt behov for noe løshår. Nesten så man burde ha klippet seg og donert til parykkproduksjon. Finnes det rettferdige parrykker?

Gammel 02-12-13, 12:20   #368
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

:s Glad jeg aldri har hatt behov for noe løshår. Nesten så man burde ha klippet seg og donert til parykkproduksjon. Finnes det rettferdige parrykker?

Jeg har blitt spurt om jeg har lyst til å selge håret mitt hos frisøren. Det er langt, og aldri kjemisk behandlet (det betyr visstnok mye). Men jeg har ikke lyst til å klippe kort.

Gammel 02-12-13, 12:22   #369
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Ingen har spurt meg. :furte:

Det kunne de sikkert ha gjort. Men jeg har heller ikke lyst på kort hår.

Gammel 02-12-13, 12:22   #370
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Jeg har blitt spurt om jeg har lyst til å selge håret mitt hos frisøren. Det er langt, og aldri kjemisk behandlet (det betyr visstnok mye). Men jeg har ikke lyst til å klippe kort.

Jeg har også kjempelangt ikke-kjemisk behandlet hår, men vil heller ikke klippe meg. Det tar jo endel år å få langt hår - og jeg regner med at man ikke akkurat får kjempegodt betalt for det.

Gammel 02-12-13, 12:23   #371
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også kjempelangt ikke-kjemisk behandlet hår, men vil heller ikke klippe meg. Det tar jo endel år å få langt hår - og jeg regner med at man ikke akkurat får kjempegodt betalt for det.

Du får, som andre kvinner som donerer hår, lønn i himmelen - sikkert cash kontant ved ankomst.

Gammel 02-12-13, 12:30   #372
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syntes bare fødselshistorien hennes var mer ekte enn noen av bildene hennes, og at den kansje kan skape en litt mer balansert oppfatning av forventninger til svangerskap og fødsel. Mange, vel ihvertfall noen, er bekymret for at hun skaper forventninger rundt svangerskap og fødsel som er urealistisk.

Ganske lik min fødsel. Jeg begynte også ganske kjekt med badekar, lystgass, og endte opp omtrent slik som fotballfruen. Det var litt rart for meg å føle en "likhet" med det hun skrev og slik jeg hadde det. Vår verden er så totalt ulik. Det var som å møte seg selv i glanset versjon.

Jeg var stor når jeg fødte første barnet. Selv om vi stiller i helt forskjellig vektklasse, var jeg full av energi, hadde lite plager og jobbet 100%. Første barnet var så snilt og sov hele tiden, skrek bare litt når han var sulten og sov straks han ble lagt i vogna. Jeg hadde masse tid til overs. Jeg kunne ha stylet meg, shinet huset og blogget hvis den tanken hadde slått meg. Jeg kjedet meg nærmest.

Det er veldig rart for meg at noen kan ha en fin inntekt av å blogge. Helt uforståelig. Jeg tror det er et fenomen som kommer til å gå over om noen år.

Edited: Jeg tror ikke jeg blir en fast leser, men kansje ikke den verste glansete bloggen jeg kan lese imellom.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 13:16   #373
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ikke sant? Jfr. vippeserumtråden.

Men det handler altså om at fattige mennesker selger håret sitt, at fanger bilr barbert og håret solgt mot deres vilje, at det høstes hår fra døde mennesker og at hår som religiøse ofrer i templer, blir kommersiallisert uten at templene får noe eller alt for lite av profitten.

Nesten så man får lyst til å informere disse bloggedamene om det og høre hva de har å si til det ...
Men vet man at det faktisk er slikt løshår de bruker da?

Jeg har aldri hatt løshår og ante virkelig ikke at det var sånn det foregikk! Det er skikkelig ille altså, og jeg kan virkelig ikke tenke meg å lese bloggen til, og på den måten støtte en person som bruker slikt løshår.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 13:21   #374
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nesten så man får lyst til å informere disse bloggedamene om det og høre hva de har å si til det ...
Men vet man at det faktisk er slikt løshår de bruker da?

Jeg har aldri hatt løshår og ante virkelig ikke at det var sånn det foregikk! Det er skikkelig ille altså, og jeg kan virkelig ikke tenke meg å lese bloggen til, og på den måten støtte en person som bruker slikt løshår.

http://www.tv2.no/underholdning/gkn/...g-3620444.html

Ja, det vet de.

Sitat fra Fotballfruen:

Sitat:

Flere av Norges største og mest populære bloggere har også vært åpen om sin bruk av hair-extensions.

Hun bruker i dag extensions som hun ikke vet hvor kommer fra, men var ikke klar over opplysningene som nå kommer frem i dokumentaren.

– Dersom dette er tilfellet, er det jo helt forferdelig, og jeg håper det kommer til å bli gjennomført tiltak for å unngå slike situasjoner, for eksempel at det kan komme lister over produsentene av diverse hår, skriver hun i epost til «God kveld Norge».

Hun tar nå avstand fra slike produkter.

– Jeg ønsker ikke å bruke extensions som har blitt skaffet på denne måten. Jeg ønsker kun å bruke extensions som har blitt produsert på en human måte, skriver hun.

Men gjør hun noe med det?

Gammel 02-12-13, 13:24   #375
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

http://www.tv2.no/underholdning/gkn/...g-3620444.html

Ja, det vet de.

Sitat fra Fotballfruen:

Men gjør hun noe med det?

Ja, det er ikke godt å vite ... Men da skal ihvertfall ikke jeg lese bloggen hennes igjen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 13:48   #376
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også langt hår, men det skyldes mer at det tar kortere tid å hive det i en hale enn å frisere det hver dag, og at jeg ikke har råd til å ha kort frisyre som krever hyppige frisørbesøk

Når det er sagt er Fotballfrue og lignende blogger noe jeg i utgangspunktet har null interesse av å lese. Jeg blir litt småstresset om jeg får "blondinevibber", og holder meg derfor langt unna. Men akkurat de siste ukene har jeg begynt å lese Fotballfrues blogg og følge henne på Insta, og syns det er deilig å koble av med disse glansbildene. Gjør meg nada å se bilder av et striglet hjem, en striglet barselkropp i fine klær. Jeg hopper lett over innlegg som omhandler reklame jeg ikke er interessert i (men i motsetning fikk jeg tips om flotte amme-bher fra bloggen hennes, og de hadde jeg ikke funnet uten og hadde da endt opp med kjedelige standard amme-bher fra Triumph igjen), og jeg tar det for det det er, men må si at jeg finner innleggene hennes mer interessante enn jeg noensinne hadde trodd. Så det er jo grei underholdning sånn sett, og ikke minst en motivasjonsfaktor når man er litt for glad i ammesjokoladen

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 13:50   #377
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå skal hun være gjest i et populært amerikansk talkshow, så da har hun helt klart oppnådd det hun ville med bildet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 14:51   #378
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg bryr meg ikke om at du ikke gidder å lese en blogg. Men jeg bryr meg om at du gidder å uttale deg uten å VITE. Er det ikke det som hele tiden er viktig her på FP? At man ikke får uttale seg uten å selv ha lest artikler - da blir det synseføling. MEd andre ord, drit i å lese blogg - men drit da også i å kommentere.

Hva er det jeg har uttalt meg om uten å vite? At jeg ikke vil lese bloggen? Og hva er det egentlig jeg burde vite før jeg uttaler meg om at jeg ikke ønsker å lese blogger og fødselshistorier?
Har du egentlig lest hva jeg har skrevet i denne tråden? Sånn jf å uttale seg før man vet.

Jøye meg, Saint.

Gammel 02-12-13, 15:19   #379
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest bloggen hennes, og har bare et inntrykk av henne fra den gangen hun deltok i programmet "Typen til...". og da var jeg i grunn mer opptatt av Leo enn Fotballfrue

Uansett hvor enkel hun fremstår som, eller hvor overfladisk og mote- og kroppsfiksert blogginnleggene er, så er jeg litt enig i forundringen over at mange MENER så mye uten å egentlig vite noe som helst. Det er litt out of character for diskusjonsforumet, og at det er tilsynelatende helt PK å være ovenfra og ned når det gjelder henne (eller tilsvarende), er også litt fremmed, synes jeg. "Akkurat som om JEG, skulle nedlate meg til å diskutere noe som Fotballfrue har skrevet, liksom "

Jeg er for øvrig ikke i tvil om at de fleste kommentarene til bildet hennes, hadde vært ganske annet hvis hun hadde sett mindre sprek ut. Misunnelse?Selvsagt! Hvorfor ellers er det så mange andre mer eller mindre kjente damer, som føler de må legge ut tilsvarende for å vise "normalen". Akkurat som om ikke overvekt, mageheng og strekkmerker er noe vi helst skulle ha sluppet hvis vi kunne velge? Det sies at vi kommer i alle størrelser og fasonger, og da synes jeg faktisk vi bør kunne klare å takle at noen er i den enden av skalaen hvor de ser utrolig bra ut rett etter fødsel.

Mitt keisersnitt er hakkete og klumpete, og går fra navlen og ned over magen. Stygt som juling. Det er heldigvis et unntak fra normalen, det også.

Gammel 02-12-13, 15:26   #380
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mitt keisersnitt er hakkete og klumpete, og går fra navlen og ned over magen. Stygt som juling. Det er heldigvis et unntak fra normalen, det også.

"Du skulle nok vært litt flinkere mens du gikk gravid, så hadde det nok ikke blitt slik." Det er slik jeg føler kommentarene fra fruen selv og andre. har man nydelig mage fire dager etter fødsel, så er det fordi man har vært flink. Men så enkelt er det jo ikke nødvendigvis.

Det er derfor jeg synes det blir så fjern og ubehagelig å kringkaste dette til hundretusenvis av folk. Selvskryt må være lov, men det kan også raskt bikke over i tacky.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.