Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-13, 14:39   #381
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

"Du skulle nok vært litt flinkere mens du gikk gravid, så hadde det nok ikke blitt slik." Det er slik jeg føler kommentarene fra fruen selv og andre. har man nydelig mage fire dager etter fødsel, så er det fordi man har vært flink. Men så enkelt er det jo ikke nødvendigvis.

Det er derfor jeg synes det blir så fjern og ubehagelig å kringkaste dette til hundretusenvis av folk. Selvskryt må være lov, men det kan også raskt bikke over i tacky.

Ja, enig i at det kan bli tacky, og såkalte kjendis-selfies er selvsagt helt meningsløse. Men, når slike bilder er en normal del av det disse bloggerne legger ut, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det er VÆRRE å gjøre det etter en fødsel? Fotballfrue legger helt sikkert mye tid i på å ta vare på kroppen sin, mer enn de fleste andre, så hvorfor skal det provosere meg at hun ser bra ut? Hun har jo ikke ansvar for mine feil og mangler, eller at jeg lot meg rive med av at jeg jo måtte kose meg "litt" når jeg gikk gravid .

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 14:40   #382
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

"Du skulle nok vært litt flinkere mens du gikk gravid, så hadde det nok ikke blitt slik." Det er slik jeg føler kommentarene fra fruen selv og andre. har man nydelig mage fire dager etter fødsel, så er det fordi man har vært flink. Men så enkelt er det jo ikke nødvendigvis.

Det er derfor jeg synes det blir så fjern og ubehagelig å kringkaste dette til hundretusenvis av folk. Selvskryt må være lov, men det kan også raskt bikke over i tacky.

Jeg føler meg på en helt annen planet enn dere. Selvfølgelig hadde jeg hatt finere mage dersom jeg hadde brukt så mye tid og energi på det som hun har gjort.

Men dere går jo inn i greia på at dette er relevant for livet? Det er jo like interessant som at hun er god til å plystre!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 14:46   #383
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.074
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg føler meg på en helt annen planet enn dere. Selvfølgelig hadde jeg hatt finere mage dersom jeg hadde brukt så mye tid og energi på det som hun har gjort.

Men dere går jo inn i greia på at dette er relevant for livet? Det er jo like interessant som at hun er god til å plystre!

Fotballfrue er ikke interessant for livet, men de generelle holdningene til de som tar andre (bedre?) helsemessige trenings- og diettvalg enn de fleste av oss, kan være det. Jeg har mer enn nok med å konsentrere meg om min egen kropp

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 14:47   #384
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hø? Relevant for livet?
For mange ER jo dette svært interessant. Blant annet haugevis av tenåringsblogglesere, som kanskje aldri har sett en prosentvis mer normal 4-dager etter fødselmage, men nå vet hvordan man blir hvis man bare er flink nok. Min slanke venninne som har en mage som ser ut som skrukkete trekkspillpapir flere måneder etter fødsel legger ikke akkurat ut bilder av sin mage. Ikke hun med blå strekkmerker heller. Og det er da jeg synes det er synd med disse flinkisbildene. Mange mender opp med å jage etter noe som for mange er svært uoppnåelig, uansett hvor flink man er. I tillegg til at flinkhet i seg selv kanskje ikke alltid er det beste mange jenter/kvinner kan hige etter i livene sine.

Min mage ser for øvrig helt lik ut som før jeg var gravid, dvs tjukk og løs, hehe.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 14:48   #385
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.926
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hun lever jo på lavkarbo, og har sagt tidligere at hun vil at evt barn også skal gjøre det. Jeg er litt spent på hva hun kommer til å skrive om det når ungen skal spise noe annet enn morsmelk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:24   #386
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ja, enig i at det kan bli tacky, og såkalte kjendis-selfies er selvsagt helt meningsløse. Men, når slike bilder er en normal del av det disse bloggerne legger ut, så skjønner jeg ikke helt hvorfor det er VÆRRE å gjøre det etter en fødsel? Fotballfrue legger helt sikkert mye tid i på å ta vare på kroppen sin, mer enn de fleste andre, så hvorfor skal det provosere meg at hun ser bra ut? Hun har jo ikke ansvar for mine feil og mangler, eller at jeg lot meg rive med av at jeg jo måtte kose meg "litt" når jeg gikk gravid .

Nå er det vel ikke slik at alle synes hun ser så himla bra ut heller - og det er vel et viktig poeng her. Jeg synes hun er alarmerende tynn på det bildet. Kominert med hva jeg vet om hennes stålkontroll på mat og trening og mine generelle kunnskaper om helse, er det jo nettopp det at jeg IKKE synes det ser bra ut eller er et godt eksempel på "hva alle kan få til bare de gidder", som gjør at jeg reagerer og engasjerer meg. Ja, jeg vet at noen er naturlig tynne. Det er ikke dem jeg vil til livs på noe som helst vis når jeg mener at det er betenkelig at hun skal fremheve seg selv eller fremheves av andre som et godt eksempel. Hun er jo ikke naturlig så tynn. Hun er så tynn fordi hun trener masse og lever på det mange mener er ekstremdiett.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:38   #387
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg føler meg på en helt annen planet enn dere. Selvfølgelig hadde jeg hatt finere mage dersom jeg hadde brukt så mye tid og energi på det som hun har gjort.

Men dere går jo inn i greia på at dette er relevant for livet? Det er jo like interessant som at hun er god til å plystre!

Slik tenker jeg også. Selvfølgelig hadde kroppen min sett anderledes ut hvis jeg virkelig gikk inn for det.
På samme måte som jeg hadde
- løpt fortere hvis jeg trente mer
- gått bedre på ski hvis jeg brukte mange timer til å finpusse teknikken eller kjøpt meg flotte ski og dyr smøring
- blitt flinkere i russisk hvis jeg gikk på kurs og kanskje flyttet til Russland.

Ingenting av dette ville på noen måte gjøre meg til Usain Bolt, Marit Bjørgen eller Toffen. Jeg har aldri gått rundt og trodd at alle alltid har like gode forutsetninger for å bli best i noe. Fotballfruen har en stålvilje og gode gener i forhold til den hobbyen hun dyrker og har klart å bli "best" på sitt felt. Jeg synes ikke på noen måte (det lille jeg har fått med meg) at det virker som hun fremstiller det som "lett som en plett". Så da tenker jeg som så at det er en litt rar hobby å ha og at jeg er glad jeg har valgt andre interesser. Men hun tjener mye penger på det, da.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 15:44   #388
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Slik tenker jeg også. Selvfølgelig hadde kroppen min sett anderledes ut hvis jeg virkelig gikk inn for det.
På samme måte som jeg hadde
- løpt fortere hvis jeg trente mer
- gått bedre på ski hvis jeg brukte mange timer til å finpusse teknikken eller kjøpt meg flotte ski og dyr smøring
- blitt flinkere i russisk hvis jeg gikk på kurs og kanskje flyttet til Russland.

Ingenting av dette ville på noen måte gjøre meg til Usain Bolt, Marit Bjørgen eller Toffen. Jeg har aldri gått rundt og trodd at alle alltid har like gode forutsetninger for å bli best i noe. Fotballfruen har en stålvilje og gode gener i forhold til den hobbyen hun dyrker og har klart å bli "best" på sitt felt. Jeg synes ikke på noen måte (det lille jeg har fått med meg) at det virker som hun fremstiller det som "lett som en plett". Så da tenker jeg som så at det er en litt rar hobby å ha og at jeg er glad jeg har valgt andre interesser. Men hun tjener mye penger på det, da.

Helt enig i dette. Hun har gjort dette til jobben sin og jeg tror hun jobber beinhardt for det.

Jeg ser at kroppen min også er veldig "villig" til å lystre mtp å bli godt trent og at jeg kan få en finere figur hvis jeg går inn for det, men jeg gidder altså ikke trene så mye. Jeg trener for å holde meg i form og bli sterkere, ikke for å ha noe å vise frem til andre og tjene penger på det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 16:35   #389
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Så da tenker jeg som så at det er en litt rar hobby å ha og at jeg er glad jeg har valgt andre interesser. Men hun tjener mye penger på det, da.

For henne er det jo en jobb. Mitt spørsmål er jo om ikke hennes arbeidsliv burde vært regulert på samme måten som andre sitt? Jeg har jo også en jobb, men må nok (dessverre? heldigvis?) forholde meg til et lovverk i bunn, både med tanke på det rent praktiske (oppmøte, antall timer overtid), men også det etiske (hvilke opplysninger jeg ikke kan se, hvilke opplysninger jeg ikke kan spre etc)

Hun reklamerer for både produkter, livsstil etc Hvorfor er det ikke ønskelig med et regulativ her? Hvis argumentet er at alle og enhver må passe på seg selv bør vi snarest mulig åpne for reklame for tobakk og alkohol også - de fleste har vel fått med seg at det ikke er heeeeelt topp for helsa å røyke.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 17:17   #390
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.216
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

For henne er det jo en jobb. Mitt spørsmål er jo om ikke hennes arbeidsliv burde vært regulert på samme måten som andre sitt? Jeg har jo også en jobb, men må nok (dessverre? heldigvis?) forholde meg til et lovverk i bunn, både med tanke på det rent praktiske (oppmøte, antall timer overtid), men også det etiske (hvilke opplysninger jeg ikke kan se, hvilke opplysninger jeg ikke kan spre etc)

Hun reklamerer for både produkter, livsstil etc Hvorfor er det ikke ønskelig med et regulativ her? Hvis argumentet er at alle og enhver må passe på seg selv bør vi snarest mulig åpne for reklame for tobakk og alkohol også - de fleste har vel fått med seg at det ikke er heeeeelt topp for helsa å røyke.

Akkurat her peker du på noe av det jeg finner problematisk for meg også.

Dette i kombinasjon av kjøpehysteriet hennes gjør at jeg ikke finner henne som noen god rollemodell for verken meg selv eller mine døtre.
I den tiden jeg klikket meg inn der var det utrolig kalkulert med hvilke innlegg som kom til hvilken tid, alt etter om det var tid for å fikse negler/sette på slavehår/ny kjole til fest osv, og der behandling og produkter lå med fin link til bestillingsside.
Jeg finner slike ting såpass problematisk, spesielt i en tid der mange av prøver å bremse forbrukskarusellen at for meg var det kroken på døra. for blogglesingen.
Siden jeg ikke leser bloggen har jeg kun andrehåndskunnskap om de ulike diskusjoner rundt kropp og helse der, men dama er fin og trener beinhard, samt har et gjennomtenkt kosthold, og det synes jeg i grunnen hun kan få lov si noe om, det etisk vanskelige for meg er linken opp mot dyre produkter og tjenester.

Vi kan ikke se et annet menneskets vellykkethet på et område som et angrep eller en kritikk der man selv kanskje ikke er like vellykket, så jeg synes faktisk ikke det å legge ut et bilde av en flat mage man har jobbet steinhard for er så ille.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 17:38   #391
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

For henne er det jo en jobb. Mitt spørsmål er jo om ikke hennes arbeidsliv burde vært regulert på samme måten som andre sitt? Jeg har jo også en jobb, men må nok (dessverre? heldigvis?) forholde meg til et lovverk i bunn, både med tanke på det rent praktiske (oppmøte, antall timer overtid), men også det etiske (hvilke opplysninger jeg ikke kan se, hvilke opplysninger jeg ikke kan spre etc)

Hun reklamerer for både produkter, livsstil etc Hvorfor er det ikke ønskelig med et regulativ her? Hvis argumentet er at alle og enhver må passe på seg selv bør vi snarest mulig åpne for reklame for tobakk og alkohol også - de fleste har vel fått med seg at det ikke er heeeeelt topp for helsa å røyke.

Sammenlikningen er litt søkt all den tid hun vil være mer å regne for selvstendig næringsdrivende. Det er ingen regulering for hvor mange timer legger ned i egen virksomhet.

Når det gjelder hva hun reklamerer for så er jo det produktene. Hennes livsstil er det leserne som applauderer, usunn eller ei. Jeg vil tro vi aldri får en lov i Norge om at du ikke har lov til å legge ut bilder av deg selv på nett om du har et utseende som indikerer en usunn livsstil.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Akkurat her peker du på noe av det jeg finner problematisk for meg også.

Dette i kombinasjon av kjøpehysteriet hennes gjør at jeg ikke finner henne som noen god rollemodell for verken meg selv eller mine døtre.
I den tiden jeg klikket meg inn der var det utrolig kalkulert med hvilke innlegg som kom til hvilken tid, alt etter om det var tid for å fikse negler/sette på slavehår/ny kjole til fest osv, og der behandling og produkter lå med fin link til bestillingsside.
Jeg finner slike ting såpass problematisk, spesielt i en tid der mange av prøver å bremse forbrukskarusellen at for meg var det kroken på døra. for blogglesingen.
Siden jeg ikke leser bloggen har jeg kun andrehåndskunnskap om de ulike diskusjoner rundt kropp og helse der, men dama er fin og trener beinhard, samt har et gjennomtenkt kosthold, og det synes jeg i grunnen hun kan få lov si noe om, det etisk vanskelige for meg er linken opp mot dyre produkter og tjenester.

Vi kan ikke se et annet menneskets vellykkethet på et område som et angrep eller en kritikk der man selv kanskje ikke er like vellykket, så jeg synes faktisk ikke det å legge ut et bilde av en flat mage man har jobbet steinhard for er så ille.

Nettopp, hun er ingen god rollemodell. Det er jeg helt enig i. Kan nesten ikke tro at jeg her forsvarer "fotballfruen" all den tid jeg aldri har lest bloggen hennes. Men så lenge det er lov til å blogge og brette ut privatliv og alt annet man måtte ønske på nett så der jeg ikke at hun gjør noe galt. Jeg velger å heller la være å lese og heller lese det jeg selv synes har interesse. Jeg velger også å prøve å få egne barn til å være edruelige i forhold til det de måtte finne på å lese. Mottaker er det aller viktigste vi kan jobbe med i denne sammenhengen. Jeg kan vanskelig se at det er mulig å få et lovverk rundt hva man skal få lov til å blogge om.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 19:47   #392
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Når det gjelder hva hun reklamerer for så er jo det produktene. Hennes livsstil er det leserne som applauderer, usunn eller ei. Jeg vil tro vi aldri får en lov i Norge om at du ikke har lov til å legge ut bilder av deg selv på nett om du har et utseende som indikerer en usunn livsstil

Det jeg mener er at hun legger ikke ut bilder av "seg selv" - hun legger ut bilder av "forretningsideen" Fotballfrue.

Jeg synes det er spennende å se i hvilken retning ting utvikler seg, jeg tror at dette med å isenesette seg selv, bruke seg selv som et produkt er noe vi bare har sett begynnelsen på.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 21:30   #393
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.


Hvorfor må man stille seg opp i trusa?

Fordi gutter/menn skal ha lyst til å ha sex med deg, og jenter/damer skal ha lyst til å se ut som en som gutter/menn vil ha sex med. Samfunnet blir mer og mer seksualisert, og dette selger.

Ser man bort fra helsebiten, så er jo pen kropp i stor grad knyttet til attraktivitet. I attraktivitet ligger en slags makt. Du har full kontroll.


Jeg har jobbet mye med egne tanker rundt dette, og det er ikke alltid lett. Jeg synes mange typer kropper er flotte. Jeg får først litt vondt i meg når jeg blir definert inn i en kategori som andre ekles ved på en eller annen måte. Noen ganger er det mange ting som er normalt, og litt refleksjon rundt dette gjør at folk ikke føler seg så truffet.

Og så kan jeg bli tja, ikke lei meg, men mismodig når folk henger seg opp i 'filleting' rundt fødsler, da man jo vet hvor mye annet som kan gå galt. Jeg er blitt så var på sånt. Husker moren min sa det. I forkant: Ta høyde for at ting kan skje, og ikke bli skuffet over noe. Det viktigste er at det går bra med mor og barn. Og sånn er det jo egentlig. Man kan nesten ikke be om mer, og har man opplevd å stå der med komplikasjoner eller annet, vært redd, usikker, lei seg, med bekkenløsning, svangerskapskløe, svangerskapsforgifting, seteleie, etc, så kan det nok føles litt sånn 'in your face' med bikinibilder. Fordi det blir så absurd på en måte. Ikke fordi hun ikke er flott, men fordi det for mange vil bryte veldig med det som de sto i da. Følsomme ting. Altomveltende ting. Tror jeg.


Sist redigert av Dronningen : 02-12-13 kl 22:13.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 22:24   #394
Mammatiltre85
Nybegynner
 
Mammatiltre85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Nordland
Innlegg: 23
Mammatiltre85 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Jeg syns personlig at fokuset er feil jeg. Jeg hadde nok heller fokusert på å koset med babyen istedefor å lagt ut bilde av meg, 4 dager etter fødsel. Men nå er vi jo alle forskjellige!

Mammatiltre85 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:19   #395
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Mammatiltre85, her.

Jeg syns personlig at fokuset er feil jeg. Jeg hadde nok heller fokusert på å koset med babyen istedefor å lagt ut bilde av meg, 4 dager etter fødsel. Men nå er vi jo alle forskjellige!

Ja, eller lagt ut bilde av babyen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:19   #396
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Det er jo en av de fornuftige valgene hun har tatt syns jeg, å ikke legge ut bilde av babyen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:34   #397
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Nå vet jeg ikke om gevinst og fortjenest og salg av kropp og bilder og babyer, men sånn ellers er det relativt vanlig å vise bilde av babyen man har født, og ikke kroppen sin, etter fødsel.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:39   #398
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Et gjenkjennelig bilde av babyen hennes er nok verdt en del, så jeg er imponert hvis det stemmer at det ikke er blitt vist.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:55   #399
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Et gjenkjennelig bilde av babyen hennes er nok verdt en del, så jeg er imponert hvis det stemmer at det ikke er blitt vist.

Hun viser jo bilder av babyen hele tiden - bare ikke nærbilder av ansiktet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 10:02   #400
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Hvorfor er det forferdelig, forresten? FOrdi hun tjener penger på det eller noe?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no