|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() JulestemningI dag er det akkurat tre uker til juleaften, og jeg har ikke kommet i julestemning i det hele tatt enda. Mener at jeg hadde mer julestemning når ungene mine var mindre. Da så vi på barne-tv sammen (med juletema), det var mer spenning med kalenderen, var på Putti Plutti Pott og var med på flere juleaktiviteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulestemningJeg har julesteming.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: JulestemningJeg har ikke julestemning, men for meg er tanken på å ha julestemning den 3. desember ganske rar.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulestemningNull julestemning, alt for tidlig. De siste årene har jeg ikke hatt så mye heller når jeg tenker meg om.
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: JulestemningDet skal ikke mer til enn å få opp adventsstjernen og utebelysningen, så kommer julestemningen snikende for min del. Og så øker det på, til jeg nesten mister pusten av det når juletreet er pyntet, og vi synger "Deilig er jorden" på julegudstjenesten på julaften.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulestemningJeg bruker å få julestemning når den første snøen kommer, gjerne i oktober/november en gang og jeg greier ikke å holde på stemningen helt til jul så den bruker å forsvinne litt etter litt frem mot jul. Det syns jeg er like trist hvert år.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: JulestemningJeg får julestemning bare av alle julelysene i folks vinduer ute nå. Og på trærne. Jeg griner nesten, det er så fantastisk!
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: JulestemningDet er ikke tegn til snø her på østlandet heller.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: JulestemningHer har de meldt snøstorm faktisk, til helgen! Men jeg tror det ikke helt før jeg får se det, dessuten betyr snøstorm som regel "melis blandet med regn, evt. melis som det regner oppå noen timer senere slik at hele fylket blir EN diger isbane, juhu".
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: JulestemningJeg har ganske bra med julestemning allerede, godt hjulpet av lys og stjerner og denslags både hjemme og på jobb. Jeg hører mye på julemusikk, og vi gjør en del juleaktiviteter med eldstejenten i helgene. Hun har Singsang-julekalender, så vi synger en ny julesang hver dag, det er veldig fint. Jeg var julete fra før av, og etter at jeg fikk barn og ble enda mer sentimental har det ikke akkurat blitt mindre av det.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulestemningJeg har stusset over hvorfor jeg ikke har fått julestemning i år. Ikke synes jeg det har vært mye jul i butikkene heller. Vet ikke hvorfor. Satser på at stemingen kommer sigende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|