|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Klesvasken må henge pent, ja.
|
|
|
#22 |
|
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?... og herregud, å legge varer på rullebåndet i butikken er jo et helt eget prosjekt. Mannen MOBBER meg og legger hulter til bulter! Jeg blir fortvilet og begynner å rydde. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg nekter å henge truser og sokker ut på tørkesnora ute. En gang hadde jeg bedt Høvdingen henge ut en vask, og fikk helt hetta for at han kanskje hadde hengt ut sokker og truser. Så jeg måtte ringe hjem og sjekke.
|
|
|
#24 |
|
er her
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Noen dører skal være igjen, gjelder spesielt soveromsdøren vår og alle kjøkkendørene. Jeg må skylle glasset før jeg skal drikke vann av det, samme med vannmuggen. Glass eller kopper skal ikke spares på til neste måltid/ over natten. Jeg vil helst at ting skal stå på rekke og i symetrisk harmoni, men sjusken i meg har gitt opp mye av dette pga mann og barn.
|
|
|
|
#25 |
|
villende
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Overraskende få, faktisk. Men jeg må alltid dobbeltsjekke at døren er låst og jeg sørger for å huske at jeg har sjekket. Hvis ikke kan jeg finne på å måtte snu. Hvis mannen har låst døren, må jeg også sjekke at den faktisk er låst. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Auda, jeg snur dorullene også, ja.
|
|
|
#30 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg er livredd for å la plater stå på eller å ha glemt å slukke lys. Vanligvis har jeg rutiner for å fortelle meg selv at jeg har blåst ut lyset eller at jeg har sjekket komfyren før jeg legger meg eller går fra huset. Det beste er selvsagt å få mannen til å sjekke, for ham stoler jeg på. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg skyller rent glass et par ganger før jeg fyller det opp med vann, gjør ikke det samme om det skal annen drikke oppi. Sjekker ytterdøra opptil flere ganger før jeg legger meg slik at jeg er sikker på at den er låst. Sjekker også om platene på komfyren er slått av gjerne 2-3 ganger før jeg legger meg. Jeg får heller ikke sove om jeg har glemt å ta ut noen ladere fra stikkontaktene eller om TV'n ikke er slått helt av. Dette går vel mest på min vanvittige frykt for husbrann. Har jeg tent talglys sjekker jeg også at de er slokket flere ganger før jeg kryper under dyna. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg lukker skuffer og dører og blir GAL av folk som har dem åpne. Mannen min er enda verre enn meg. Hørt på Polykjøkkenet: Meg: "SLUTT å lukke søppelskuffen!! Jeg har aldri skuffene åpne hvis det ikke er fordi jeg trenger det!! Jeg står og knekker egg og har skallene rett oppi bøtta, ser du vel for i svarte?! Du har lukket tre ganger mens jeg har holdt på!!!!
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?
Igjen et område der jeg er manisk og mannen hakket MER manisk. Han kom inn på badet en dag, vi var midt i en samtale, og så helt plutselig bare BRØYTER han seg forbi meg og bort til dorullen, avbryter meg midt i en setning, og snur dorullen mens han utrbyter frustert "HVEM?? Hvem har hengt den FEIL vei???"
|
|
|
#34 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?
Sånn driver min oogså med.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg dobbeltsjekker mye. Jeg teller ting. Antall bokstaver i ord feks. Og går de ikke opp i partall så slenger jeg en visuell ring rundt slik at de blir det... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg skyller alltid vannglasset to ganger før jeg drikker av det. Og så står jeg gjerne opp to- tre ganger, etter at jeg har lagt meg, for å sjekke at alt elektrisk er slått av.
|
|
|
#37 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Åh, her dukker det jo opp mye jeg gjør!
|
|
|
#38 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Jeg klaaaaarer ikke wienerpølser som henger sammen i kjelen. De må klippes fra hverandre før de legges i, ellers tar jeg dem ikke opp. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Har du noen "tvangstanker"?Wienerpølser er helt greit, men jeg spiser aldri de sammensnurpede endene.
|
![]() |
|
|