Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noen "tvangstanker"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 15:53   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen "tvangstanker"?

Nei. Hvis ikke man teller melkebakterieinfiserte sugerør og surt treningstøy på 40 grader.

Jeg hadde masse før, men det er over. Jeg kunne f.eks. ikke snurre rundt uten å snurre tilbake, som om jeg hadde et tau festet til ryggen som da lå i en kveil rundt livet. Og jeg var sikkert 13 før jeg tråkket vilkårlig på sprekker i asfalten.

Jeg har faktisk aktivt avvent meg med nykkene mine, og det er det verdt!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 15:57   #42
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nope, jeg tror ikke jeg har noen og det er jammen meg helt greit for meg. :relaxed:

Gammel 09-12-13, 16:12   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forresten overtroisk på ETT område, og det er at dypt inni meg så er det en sterk tro på at det kan gå troll i ord. Så jeg må ALLTID banke i bordet om jeg skulle komme til å si noe sånt som at "jommen har vi vært heldige i høst - ingen har vært syke!!" Og når folk jinxer ting på den måten så må jeg nesten banke i bordet FOR dem!

Gammel 09-12-13, 16:17   #44
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nok en med lukkemani melder seg. Jeg får fnatt av familien til mannen min, ham selv inkludert - de må alle ha blitt kollektivt låst inne i et trangt skap en gang i tiden, for ingen av dem er fysisk i stand til å lukke en skuff eller ei skapdør bak seg. Så jeg flyr og lukker det for dem, for jeg får neller av at skap og skuffer står og gaper mot meg.

Hvis det er tvangstanker, så har jeg det også.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 16:29   #45
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 16:31   #46
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke alle mer eller mindre av dem da?

Jeg er egentlig et klassisk OCD-tilfelle, men har greid å plukke av meg ganske mye (som f eks å ikke trå på strekene, telle, alt skal være symmetrisk, osv). Det hjelper å få 4 barn og en mann som snur om på tilværelsen

Sånn som å lukke skapdørene kan vel ikke kalles tvangstanker? Skapene har dører av en grunn så de ska såklart være lukket når man ikke bruker dem (noe mannen min så aldeles ikke stresser med, og det irriterer selvsagt meg men faktisk mest fordi jeg er lav nok til å knagge hodet i dem og ikke nødvendigvis fordi de står oppe).

Her må vannglass og vannkaraffel skylles før de brukes (selv om jeg akkurat har drukket av det og det fortsatt er en liten skvett igjen), og jeg kan bare drikke vann av visse glass. Vann fra kopp er noe av det verste jeg vet innen smak (plastkopp går ikke), og jeg kreperer om noen drikker fra glasset mitt eller flasken min - barna inkludert - jeg klarer bare ikke å dele vannkilde. Ellers liker jeg at ting ligger på linje og hele pakka, men enn så lenge er det bare det ene barnet som har arvet den belastningen så da gir man gjerne litt opp (og greit nok - det er jo forferdelig upraktisk til tider). Dorullen skal henge med flippen ut, mens mannen snur den konsekvent med flippen inn. Jeg syns det er mest praktisk når den henger med flippen inn fordi da får jeg tørket med den mye delen på den måten jeg bretter papiret, men jeg hater å se at den henger med flippen inn så her viker det praktiske for det estetiske og dermed henges de med flippen ut hver gang jeg går inn på do (jeg retter på den hos andre også, det er vel det verste jeg har innen OCD så sånn sett rimelig uskyldig).

Jeg blir sprø når noen pusser tennene mens de lar vannet renne (mest av miljøhensyn - altså, man kan jo finne en unnskyldning for alt, men faktisk talt er det derfor). Jeg har egentlig mange flere slike småplukk, men ikke noe som stjeler mye tid i hverdagen, for å si det sånn.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 16:38   #47
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Åjada. Skylle ting jeg skal ha vann i tre ganger. Bilder må henge rett, duker og alt annet. Jeg er så ille at jeg kan sitte under et helt møte å bli opphengt i en duk som ligger skjevt. Har til og med ryddet et offentlig kontor engang mens jeg satt å ventet.

Dorullen ja, skapdører å jada, eller åpne dører.

Gammel 09-12-13, 16:42   #48
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg teller alt, det må gå opp ellers må jeg fixe det slik at det går opp. Jeg teller med tungen på innsiden av tennene. Der har jeg skalaen også, slik at jeg kan spille med når jeg hører klavermusikk. Alfabetet også, det ligger på tennene. Jeg må stave en del navn, deretter telle bokstavene. Men jeg spiller ikke navnene til slutt, altså. Jeg er jo ikke helt sprø heller...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 16:50   #49
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skulle inn å skrive at neida, det har jeg slettes ikke. Helt til jeg leste CD sitt innlegg. Jeg tråkker nemlig ikke på streker/sprekker. Ei heller på kumlokk.

Gammel 09-12-13, 16:50   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LIte, om jeg kjenner etter. - Men jeg blir glad inni meg om jeg våkner midt om natta og klokka viser 01:01. 01:23, 03:33, 05:55 osv (vel, ikke sistnevnte, for da ringer klokka om fem minutter....men.

I tillegg liker jeg tellekanter på håndduker - det er dog et under med tanke på hvordan det ser ut i klesskapet mitt.

Gammel 09-12-13, 16:57   #51
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg tel tekstinga når eg ser på tv. Det er avansert, for eg tel antal bokstavar i eit ord. Så må eg finne eit ord med like mange bokstavar i, for det må vere partal. Rekorden er å klare å finne åtte* to, altså seksten ord med like mange bokstavar i.

Er det rart det er eit helsikes stress å sjå tv?

Gammel 09-12-13, 17:09   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen banker alltid i dashbordet hver gang vi kjører forbi noen med motorstopp. Da jeg fikk lappen, begynte minsanten jeg også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:11   #53
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden må være laget for at jeg skal føle at jeg er med i et fellesskap

Klesvaska må henge slik at like farger er inntil hverandre og helst slik at klypene følger samme farger. Men jeg bryr meg ikke om at naboen ser undertøy og sokker! Nå føler jeg meg nesten sjuskete. Nevnte jeg at de minste plaggene MÅ henge innerst på snurrestativet og at det er viktigere enn fargen?

Skrittlengden tilpasses fliser og streker, skulle bare mangle. Og dorullen må ha flippen ut, det er da heeelt logisk. Krydderboksene mine står alfabetisk, slik de skjønnlitterære bøkene gjør. Og jeg lukker dører og skrur av lys i folketomme rom, også på jobben.

Heltall jeg kommer borti må brytes ned til produktet, lykken er å komme over primtall eller kvadrattall

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:30   #54
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemmer ofte å lukke skapdører.

I likhet med Blå er jeg manisk på slukking av levende lys. En julaften tok jeg drosje fra foreldrene mine til leiligheten min før middag fordi jeg ikke kunne huske om jeg hadde slukket stearinlys i vinduskarmen. jeg hadde gjort det ...

Gammel 09-12-13, 17:31   #55
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har flust av merkelige yvangstanker, men jeg har blitt bedre med årene.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I mengder. Det må være likt bestikk til alle, jeg teller og teller og teller og teller sånne symmetriske tallinjer, klesvasken må henges opp pent, (om ikke symmetrisk, så i det minste visuelt tiltalende med sortering av farger og størrelser), bilder må henge rett, dører og skuffer må så klart lukkes, har jeg begynt å skrive på et ark, en liste eller whatever og det blir asymmetri i linjeavstanden må jeg begynne på nytt, (ja, når jeg skriver for hånd), i det hele tatt.

Men jeg er en svært rotete person.

Jeg er og rotete og kanskje litt prokastinerende. Men jeg lurer rett og slett på om det er fordi jeg bruker så mye tid og energi på å systimatisere og sortere i hodet.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:37   #56
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Outer meg selv som Dolmiobruker (eller strengtatt ikke da, siden jeg to ganger har kjøpt det i troen på at jeg skal lage noe enkelt, men ingen av gangene har brukt det fordi hjemmelaget er mye bedre), men her er kjøleskapet mitt for en tid tilbake siden. Jeg ble lettere stressetover at ketchup og sennepflaskene ikke var like store. Nå har jeg notert meg dette bak øret, så store ketchupflasker kommer ikke i hus flere ganger.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:38   #57
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, nei.

Dere er jo koko, som vi leger sier.

Gammel 09-12-13, 17:40   #58
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Tja, det eneste jeg kommer på er at jeg er veldig ivrig etter å flytte på ting. Er alltid på jakt etter det perfekte stedet å oppbevare ting på. Det kan være litt slitsomt for mine samboere ... Og noen ganger finner jeg slikt et lurt sted for en ting at jeg ikke husker hvor jeg har plassert den ...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 17:43   #59
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke at forskjellige familiemedlemmers klær henger hulter til bulter på tørkestativet eller i tørkeskapet.

Gammel 09-12-13, 18:07   #60
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha, nei.

Dere er jo koko, som vi leger sier.

Hør på legen!

Det må da gå mye tid til dette?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.